חוצה את הכביש: משה מורגנשטרן, מנמ"ר מנורה מבטחים, עובר למגדל

מורגנשטרן עוזב את מנורה לאחר 20 שנה ומחליף במגדל את תמי קול אוחנה ● בקיץ האחרון הוא נבחר לאחד מ-100 המנמ"רים הטובים בעולם ● טרם מונה לו מחליף

משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הטכנולוגיות במגדל.

משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים ומנהל אגף מערכות המידע בחברת הביטוח, מונה לתפקיד משנה למנכ"ל חברת הביטוח המתחרה, מגדל.

מורגנשטרן החל את עבודתו במנורה מבטחים לפני כ-20 שנה, מתוכן 12 שנים כיהן כמשנה למנכ"ל, כאשר שש שנים מתוכן היה אחראי על התחום העסקי, ובין היתר היה ראש אגף ביטוח ובתפקידי פיתוח. לפני שש שנים מונה לתפקיד אחראי על הטכנולוגיה ותפקד כמנהל אגף מערכות מידע בחברה, תפקיד שאותו הוא ממלא עד היום.

מורגנשטרן נחשב לאחד המנמ"רים היותר מוערכים ומצליחים בענף הביטוח. הוא קידם את תחום האינשורטק בחברה ואת הטרנספורמציה הדיגיטלית, שבמהלכה הגביר את שיתופי הפעולה עם חברות סטארט אפ .

בקיץ האחרון הוא נבחר לאחד מתוך 100 המנמ"רים המצטיינים בעולם בתחרות היוקרתית של המגזין האמריקני CIO, שבדרך כלל כמעט ואינו מדרג מנמ"רים מחוץ לארצות הברית.

בטקס מצטייני המיחשוב שנערך אתמול, קיבלה מנורה את מגן "אלוף האלופים", יחד עם שירותי בריאות כללית. החברה זכתה ב-27 פרסים מתוך 11 קטגוריות שונות.

"אחרי 20 שנה מרתקות בחברה, שבהן עשיתי את התפקידים המעניינים ביותר, חיפשתי אתגרים חדשים, ולכן החלטתי לעבור לחברת הביטוח מגדל ולממש שם אתגרים חדשים", אומר מורגנשטרן בראיון לאנשים ומחשבים. "המעבר מהתחום העסקי היה מעבר די משמעותי, שינוי של 180 מעלות. אמנם לא עברתי חברה, אבל בהחלט עמדתי בפני אתגרים חדשים.

"עשיתי שתי קדנציות במנורה – אחת בתחום העסקי והשנייה בתחום הטכנולוגי. זה תהליך של שינוי 180 מעלות ואז זה נתן לי את התשובה של אתגר חדש. עכשיו, אחרי שש שנים, הגיע הזמן לחפש אתגרים חדשים. בחרתי באתגר טכנולוגי, כי אני מאוד מחובר לזה וחושב שזה התחום הכי מרתק, עם חידושים בקצב מהיר, מה שאין בסביבה העסקית, שאינה משתנה בקצב דומה לזה של הטכנולוגיה, וגם כאשר היא משתנה, זה נע סביב הטכנולוגיה".

כיצד אתה מסכם את הפעילות הטכנולוגית בחברה בתקופתך?
"הדבר הראשון הוא הטרנספורמציה הדיגיטלית. הצלחנו בשנים האחרונות לעשות מהפיכה של ממש בשירותים שאנו מעניקים, וכיום לקוחות קצה שלנו יכולים לבצע שורה ארוכה של פעולות מול החברה באופן דיגיטלי מלא".

 דוגמה בבקשה?
"למשל, החזר הוצאות בפוליסת בריאות, הוצאת כספים מקופת גמל, כולל מי שהגיע לגיל פרישה ומבקש לקבל פנסיה. אלו הם תהליכים די מורכבים, שהיו עתירי ניירת, והיום, באמצעות ממשקי משתמש ידידותיים שמעניקים חוויה אישית ניתן לעשות זאת באופן דיגיטלי. בסופו של דבר, המדד להצלחת הדיגיטל הוא כמה אנשים משתמשים בזה, והם משתמשים, כי זה קל ונגיש להם".

לא סוד שממשקים דיגיטליים, במגזרים שונים, עבור משתמש קצה לא ממש ידידותיים. מה יצר את הבידול שלכם?
"הייחוד הוא בתהליך. אנחנו לא לוקחים תהליכים מבוססי נייר ומעתיקים אותם לדיגיטל. זה מתכון לתוצאות הפוכות מהמצופה. מה שעשינו הוא לקחנו כל תהליך, ניתחנו אותו, בחנו אותו מחדש והסתכלנו עליו בעיניים של המשתמש כדי לייצר לו חווית שירות טובה, וזה כנראה סוד ההצלחה".

מהם התחומים האחרים שהובלת?
"הנושא השני הוא כל תחום הדטה ואנליטקה. בנינו הרבה מאוד תהליכים מבוססי מידע ויצרנו הרבה יכולות שיכולות לסייע להצלחת התהליך. זה קיים במכירות, ביכולת שלנו לחזות מתי לקוח עלול לנטוש עוד הרבה לפני שהוא רומז על כך, ועוד שורה ארוכה של תהליכים.

התחום השלישי הוא רובטיקה. בשנים האחרונות העברנו עשרות תהליכים, עם מאות אלפי פעולות, לתהליכים מבוססי רובוטים. המשמעות של זה היא צמצום טעויות אנוש, מניעת צווארי בקבוק ושינוי בתפקידים של ההון האנושי, שעברו לעסוק בדברים הרבה יותר חכמים.

מבחינתי, ההישג החשוב ביותר נמצא בתחום הרביעי, והוא שיתוף הפעולה עם סטארט-אפים. תפיסת העולם שלי היא שלא כל החוכמה נמצאת פה, צריך להיות פתוח לעולם, לראות אם יש פתרונות שאחרים מפתחים, ואם זה מתאים לך, אז תאמץ אותם. לשם כך הקמנו את יחידת החדשנות שאני מאוד גאה בה".

מניסיונך העשיר, אילו כישורים נדרשים כיום למנמ"ר במגזר הפיננסי?

"מנמ"ר בכל מגזר צריך לשבת על שני צירים. ציר אחד של הבנת הצרכים העסקיים של הארגון, ובציר השני להכיר את הטכנולוגיה, להיות מעודכן, להביא וליזום חדשנות ולתמוך בתהליכים שיכולים לקדם את הביזנס".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שיודע

    הקלות בה מנהלים בכירים יכולים לעבור מחברת ביטוח אחת לאחרת מתחרה מראה על כשל בסיסי של כל תחום הביטוח. כך נוצרות קליקות סגורות של ידע המשמר אי-תחרות וגישה מונופוליסטית כלפי המבוטחים. מונופולים בבעלות פרטית הם אויב העם העיקרי ומצופה מהמדינה לרסן את זה.

אירועים קרובים