ארה"ב: נתפסו נכסים בשווי כמעט 700 מיליון ד' ממייסד FTX סב"פ

הממשלה תפסה את הנכסים החודש, על אף טענת סב"פ לחפות מפשע בכל הקשור להאשמתו בהונאת משקיעים מתוחכמת, והצהרותיו שהוא עצמו נותר חסר כל עקב קריסת החברה שייסד ● מרבית הסכום מקורו בבעלות על מניות רובין הוד

אז דווקא כן היו לו נכסים, שכבר נתפסו על ידי הרשויות. סם בנקמן-פריד, המייסד ומנכ"לה לשעבר של בורסת הקריפטו הקורסת FTX.

הממשלה הפדרלית האמריקנית תפסה החודש נכסים בשווי של כמעט 700 מיליון דולר שהיו בידיו של 'מלך הקריפטו' לשעבר, מייסד FTX, סם-בנקמן פריד (סב"פ), לפי לשון תביעה חדשה שהוגשה לבית המשפט האמריקני.

רשת CNBC הייתה הראשונה לדווח כי הרשויות הפדרליות במחוז הדרומי של ניו יורק תפסו נכסים בשווי של קצת יותר מ-698 מיליון דולר, הקשורים לסב"פ.

התפיסות המדוברות הן חלק מהתיק הפלילי נגד סב"פ בן ה-30, שכפר בהאשמות המדינה נגדו בגין הונאה וקשירת קשר הקשורים לגניבה, לכאורה, של מיליארדי דולרים מלקוחות ומשקיעים FTX, בורסת הקריפטו אותה הקים, אשר פשטה את הרגל לפני כחודשיים.

התובעים הפדרליים סיפקו ביום ו' רשימה של נכסים של המנכ"ל הפורש, שנעצר ב-21 בדצמבר באיי בהאמה והוסגר לארה"ב. ברשימה מופיעים נכסים שונים שעומדים בפני חילוט, כתוצאה מהאישומים הפליליים, בכללם מזומנים המוחזקים בבנקים ובחשבונות שונים, וכן יותר מ-55 מיליון מניות של אפליקציית המסחר אונליין רובין הוד (Robinhood). החלק הארי של הנכסים שנתפשו מקורו במניות אלו, שנכון למועד כתיבת שורות אלו, שוות יחד כ-523.6 מיליון דולר.

המניות הללו הוחזקו על ידי Emergent Fidelity Technologies, חברת מעטפת שבנקמן-פריד יצר עם המייסד השותף של FTX, גארי וואנג. בתצהיר מדצמבר כתב סב"פ כי הוא ו-ואנג הקימו את החברה החדשה – תוך שימוש בכספים שהושאלו על ידי החברה האחות קרן הגידור אלמידה (Alameda Research) – כדי לרכוש מניות של רובין הוד בסכום כולל של 546.4 מיליון דולר. בנוסף, על פי הדיווחים נעשה שימוש בכספי לקוחות FTX כדי לסתום חור מסחר במאזן של אלמידה בקיץ שעבר, לקראת קריסת הבורסה הסופית.

אחת ההונאות הפיננסיות הגדולות ביותר בהיסטוריה האמריקנית

יצוין כי פריד טען שגם הוא הפסיד את כל הונו – שנאמד בעשרות מיליארדי דולרים – מאירועי הקריסה של הבורסה שייסד, וזאת, לדבריו, בשל כשל ניהולי תמים. אלא ש-וואנג, יחד עם ראש תחום ההנדסה לשעבר של FTX, נישאד סינג, ומנכ"לית אלמידה, קרוליין אליסון – מנהלים בכירים אחרים בקבוצת FTX – סיפרו ככל הנראה דבר מה אחר לגמרי לרשויות אכיפת החוק. השלושה בחרו לשתף פעולה עם המדינה ולפיכך הסגירו אודות התנהלות הבורסה, הבעייתית בלשון המעטה, פרטים אשר הבהירו, לכאורה, כי מיליארדי הדולרים של המשקיעים לא אבדו בשוגג או במקרה.

על פי הרישומים בתיק, התפיסה האחרונה התרחשה ממש ביום ה', אז הממשלה לקחה כמעט 95 מיליון דולר שהוחזקו בבנק סילברגייט. מספר חשבונות של סב"פ בבורסת בינאנס (Binance) נתפסו גם הם, כך עלה מלשון התביעה, אך אלו לא נכללו בחשבון הסופי של הנכסים. בתיק פורט כי כספים אחרים שימשו את סב"פ לרכישת נדל"ן מפואר ולהענקת עשרות מיליונים בתרומות פוליטיות, בעיקר למפלגה הדמוקרטית.

בנקמן-פריד הואשם, כזכור, בשמונה סעיפי מרמה בקריפטו וניירות ערך ובקשירת קשר. התובעים הפדרליים טענו שהוא מי שתזמר את אחת מ"ההונאות הפיננסיות הגדולות ביותר בהיסטוריה האמריקנית", על ידי העברת מיליארדים מכספי לקוחות ומשקיעי FTX אל קרן הגידור אלמידה, שבבעלותו. משפטו של סב"פ צפוי להיפתח באוקטובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים