"הדיכוטומיה בין הפרונט לבק אופיס הצטמצמה; דרושה אינטגרציה מלאה"

"האינטגרציה בין המערכות דרושה משום שאף פרונט אופיס לא יוביל למקום כלשהו אם אין לו בק אופיס תומך", אמר עמית יושע, מנהל תחום ה-BTP בסאפ ישראל

18/01/2023 14:07
עמית יושע, מנהל תחום BTP בסאפ ישראל.

"הדיכוטומיה שהייתה עד היום בין עולמות הפרונט אופיס והבק אופיס מאוד הצטמצמה: אף פרונט אופיס, יפה ככל שיהיה, לא יוביל למקום כלשהו אם אין לו בק אופיס תומך. הצורך של ארגון הוא לעשות אינטגרציה מלאה לתוך המערכות האלה", כך אמר עמית יושע, מנהל תחום BTP (ר"ת Business Technology Platform – פלטפורמה טכנולוגית-עסקית) בסאפ ישראל.

הראיון בוצע לאחר שסאפ השיקה בכנס SAP TechED שנערך באחרונה בלאס וגאס את SAP Build – פתרון דל קוד (Low code) למשתמשים עסקיים, שמטרתו, על פי החברה, היא לשחרר את התלות שלהם במפתחים. המוצר הזה, שמסמן שינוי מסוים במסלול שהחברה צועדת בו, פותח בישראל.

יושע עובד בחברה כבר ארבע שנים ומנהל את תחום ה-BTP (ר"ת Business Technology Platform) בשנתיים האחרונות. הוא עוסק מעל 20 שנה בעולמות של פיתוח תוכנה, אינטגרציה, דטה, ניהול דטה, אנליטיקה וכדומה.

לדבריו, "פתרון SAP Build בא לטפל בצרכים של ארגונים לזוז מהר בעולמות הטכנולוגיים, לייצר הרבה תוכן". הוא הסביר כי "לארגונים שאנחנו עובדים איתם יש צרכים משתנים, בגלל אירועי שלוש השנים האחרונות, של הקורונה והטרנספורמציה הדיגיטלית שהשוק עבר. כולם מדברים על זה וכולם עושים את זה".

"הפתרון החדש שלנו בא לענות על שני צרכים: הראשון הוא לקצר מאוד את זמן ההטמעה על ידי הוצאה החוצה של אפליקציות לכל ערוץ שהארגון רוצה, ללא התערבות תכנותית חיצונית. הכוונה למוצרים כמו אתר עסקי לחברה, אפליקציות ופרוטוקולים. הצורך השני, והלא פחות חשוב, הוא סיוע לארגון להתמודד עם הקושי של השגת כוח אדם טכנולוגי איכותי. למעשה, הפתרון מוביל לקיצור זמן ההגעה לשוק של מוצר של הארגון", אמר.

במה זה מתבטא? מי קהל היעד של המוצר?
"נגמרו הימים שבהם ארגון צריך לבנות אפליקציה למובייל עם 17 כלים שונים, שמתופעלים על ידי ספקים שונים. המשתמשים בכלי הזה הם אותם אנשים שתכנות הוא לא המקצוע שלהם, אבל בגלל הידע שלהם והתובנות שהם צברו לגבי מה הארגון צריך, דווקא הם יכולים לייצר את הדברים בצורה מאוד איכותית ומאובטחת. הכול מבוסס על היגיון וכאמור, ללא צורך בידע תכנותי".

במה המהלך הזה שונה מהדרך שבה הלכתם, בסאפ, בשנים האחרונות?
"הצרכים השתנו ואנחנו בהחלט רואים יותר דרישות: הארגונים כבר לא מחכים. הם רצים מהר מאוד קדימה. אין כאן אלמנטים של חומרה שצריך לחכות לה, או הכשרות. גם בארגונים מאוד מסורתיים, מבחינת אופן ההפעלה שלהם והפיתוח שלהם, אנחנו רואים את הרצון להיפתח לדברים האלה. אנחנו מאמינים שנראה בשנים 2023-2024 כפריצה גדולה של היכולות האלה, וסאפ לגמרי שם".

מה הדבר הגדול הבא?
"עולם הקיימות הוא אחד האתגרים הגדולים שיש לנו, בתוך סאפ. הפלטפורמה הטכנולוגית-עסקית מאפשרת לנצל את הדטה שהעסק מייצר, לחבר אותו למידע שנוצר מחוץ לעולמות הסאפ ולדווח על נושא הקיימות בצורה קוהרנטית, מנוהלת ומנומקת. כך ארגונים יכולים לקבל החלטות לא רק ברמה של איך הם מפעילים את הארגון יותר טוב, אלא גם כיצד הם משפרים את הביצועים העסקיים שלהם יחד עם טיפול בסביבה. אנחנו רואים את זה כאחד מהאתגרים הגדולים שלנו לשנים הקרובות וכמנוף לצמיחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים