פורסטר: שוק הענן הציבורי יגיע להיקף של טריליון דולר עד 2026

חברת הייעוץ והמחקרים פרסמה את הנתון, שעלה ממחקר חדש שלה, והוא מייצג תסריט של הגעה בתוך ארבע שנים לסכום יותר מכפול מהיקף השוק כיום - העומד על 446 דולר

מה יקרה בו בעתיד? שוק הענן. אילוסטרציה.

היקף שוק הענן הציבורי יגיע לטריליון דולר עד 2026, כך לפי מחקר חדש של פורסטר (Forrester). הנתון משקף יותר מהכפלה של השוק הנוכחי, העומד השנה על 446 מיליארד דולרים, וזאת בשל צפי לקצב צמיחה שנתי של יותר מ-20% בארבע השנים הבאות.

שוק הענן הציבורי חווה משך כמעט עשור קצב צמיחה שנתי של יותר מ-30%. את התחום מובילות אמזון ווב סרביסז (AWS), עליבאבא, גוגל קלאוד (Google Cloud) ומיקרוסופט (Microsoft). לפי פורסטר, ארבע אלו השתלטו על שוק תשתיות הענן.

"שאר חברות תשתית הענן", ציינו בפורסטר, "למעשה נטשו את המאמץ להדביק את הפער, גם אם המסרים השיווקיים שלהן טוענים אחרת". 

AWS היא מובילת השוק העולמית, ולה נתח שוק של 34%, נכון לרבעון השלישי השנה. למיקרוסופט נתח של 21% משוק שירותי הענן ולגוגל – 11%. עלי באבא היא שחקנית הענן הגדולה ביותר בסין.

נמצאות בתחרות הולגכת וגדלה. ספקיות הענן, AWS, גוגל קלאוד, מיקרוסופט ועליבאבא.

נמצאות בתחרות הולגכת וגדלה. ספקיות הענן, AWS, גוגל קלאוד, מיקרוסופט ועליבאבא. צילום: עיבוד ממוחשב

התחרות בין ארבע ספקיות הענן הציבוריות הגדולות מתגברת

על פי חברת המחקר, AWS הייתה אחראית לחלק ניכר מרווחי אמזון ברבעונים האחרונים, בעוד שאלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל קלאוד, אפשרה לה לעבוד בהפסד תפעולי גדול, במקביל לצמיחת ההכנסות שלה מהענן. פורסטר מעריכה כי שירותי תשתית הענן, Iaas, יעמדו על כמעט 500 מיליארד דולר ב-2026, כאשר ענקיות הענן נלחמות ביניהן על ה"הצטרכנות" של התשתית – הפיכתה למוצר צריכה, קומודיטיזציה.

לפי החוקרים, למרות צמצומי התקציבים של המחשוב הארגוני, על רקע מגיפת הקורונה – שוק הענן הציבורי הואץ, כאשר ארגונים רבים הסתגלו במהירות לפלטפורמות ענן ציבוריות. לעומת זאת, בשנים הבאות, העריכו חוקרי פורסטר, "הצמיחה תהיה קשה יותר, עם או בלי מיתון. ככל שהתחרות בין ארבע ספקיות הענן הציבוריות הגדולות מתגברת, הן נאלצות לבצע השקעות מסיביות בתחומי האנליטיקה, AI/ML (בינה מלאכותית ולימוד מכונה) ושירותי פרימיום מובחנים אחרים".

הדו"ח מציין כי שיעורי הצמיחה של הענן הציבורי ימשיכו לטפס, בין השאר בשל שירותי נתונים וניתוח שארגונים מכל הסוגים והגדלים דורשים. כך, מעריכה חברת המחקר, ארגונים יפנו לספקיות ענן כדי לקבל תובנות מהתוצאות העסקיות שלהם – תובנות שיתקבלו לא על ידי צוותי ה-IT המסורתיים, אלא על ידי מדעני נתונים. כך, ארגונים ידרשו שירותי בינה מלאכותית ולימוד מכונה, לטובת שיפור היעילות התפעולית שלהם. לכן, ההכנסות משירותי בסיסי נתונים ושירותי ניתוח יושלשו ויעמדו ב-2026 על 89 מיליארד ד'.

"שוק הענן הציבורי יבסס את הדומיננטיות שלו עד 2026", סיכם לי סוסטר, אנליסט ראשי בפורסטר, "אבל להגיע לשם יהיה מסע לא קצר ולא פשוט כלל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים