"ריבוי הטכנולוגיות בדטה סנטר – חלום בלהות למנהליו"

כך אמר אתמול (א') פרנצ'סקו קווארו, סגן נשיא לאזור איטליה, מרכז ומזרח אירופה בחטיבת APC של שניידר אלקטריק, במהלך ראיון שהעניק לאנשים ומחשבים בכנס שערך הסניף הישראלי של החברה ללקוחותיו ושותפותיו העסקיות

פרנצ'סקו קווארו, סגן נשיא לאזור איטליה, מרכז ומזרח אירופה בחטיבת APC של שניידר אלקטריק.

"השינויים הטכנולוגיים שעובר העולם, ובראשם, מגמת הטרנספורמציה הדיגיטלית, יוצרים לא מעט אתגרים בפני המנמ"ר ואנשי צוותו, לרבות מנהלי הדטה סנטר הארגוני. נוצר קושי לנהל, לבקר ולנטר את כלל משאבי המחשוב, הפזורים גם מחוץ לארגון. הקושי הניהולי הזה הופך לחלום בלהות עבור מנהלי הדטה סנטר, ומטרתנו היא להקל עליהם באמצעות ניהול המביא לייעול", כך אמר פרנצ'סקו קווארו, סגן נשיא לאזור איטליה, מרכז ומזרח אירופה, בחטיבת APC מבית שניידר אלקטריק.

קווארו התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס שערך הסניף הישראלי של החברה ללקוחותיו ושותפותיו העסקיות. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (א') באולם רידינג 3 בנמל תל אביב, תחת הכותרת "הדטה סנטר העתידי".

לדברי קווארו, "האתגר המרכזי מולו ניצב המנמ"ר הוא הצורך לתחזק את ההמשכיות העסקית והתשתית הדיגיטלית בארגון – על מנת שכלל הצרכנים, המשתמשים הפנימיים והלקוחות החיצוניים – יוכלו לקבל את כלל השירותים באופן רציף".

כדי להצליח בכך, הסביר, "נדרשת גישה ניתוחית, המביטה על כלל משאבי התשתיות, חומרה ותוכנה בסביבות שונות. אנו מספקים טכנולוגיה לעולם הדטה סנטר, לצד יכולות ניהול של התשתיות, וגם שירותים מקצועיים. הטמעת המערכות שלנו מניבה חיסכון של 10-15% בעלויות התפעול. עוד אנו עונים לדרישה מצד הלקוחות להיות סביבתיים יותר, ולענות למגמת הקיימות ולצמצם את היקף פליטות הפחמן".

"ישראל", סיכם קווארו, "הפכה בשנים אחרונות למרכז (Hub) של תעשיית דטה סנטר. בעבר ראינו כמה מוקדי גידול של תעשיית הדטה סנטר: ארה"ב, פרנקפורט בגרמניה, פריז בצרפת, לונדון באנגליה ואמסטרדם בהולנד. כיום אנו עדים לצמיחתם של כמה מוקדים חדשים: מזרח אירופה ו-ורשה שבפולין בראש, מדריד בספרד, מילאנו באיטליה, אתונה ביוון וישראל. ישראל היא מהמדינות הצומחות ביותר, בהיקף ובקצב בתחום".

פיליפ ברמי, מנכ''ל שניידר אלקטריק ישראל.

פיליפ ברמי, מנכ"ל שניידר אלקטריק ישראל. צילום: ניב קנטור

"תחום הדטה סנטר חווה 'אינפלציה'"

פיליפ ברמי, מנכ"ל שניידר אלקטריק ישראל, אמר כי "תחום הדטה סנטר חווה 'אינפלציה'. היו שאמרו כי זו בועה, או תופעה חולפת – וממש לא. השאלה היא איך מספקים די חשמל לדטה סנטר החדש: זו אינה משימה פשוטה אל מול תהליכים נוספים העוברים חשמול, כגון מכוניות, רכבות – ובניינים רבי קומות. לכך יש אתגר נוסף והוא ביזור מקומות הייצור של החשמל. לא כל האנרגיה מיוצרת בתחנות כוח, אלא בחלקה באתרי הלקוח, או על הגגות".

ברמי סיכם באומרו כי "אנו נמצאים בתקופה מיוחדת, בה צריכת חשמל גדלה, אבל הדרישה צפויה להכפיל עצמה בתוך שנים ספורות. אנו עונים לכלל האתגרים הללו עם הכנסת חוכמה, ייעול, ניתוח ויכולת תגובה – לדטה סנטר".

איתן אלי, מנהל פעילות APC ישראל בשניידר אלקטריק.

איתן אלי, מנהל פעילות APC ישראל בשניידר אלקטריק. צילום: ניב קנטור

איתן אלי, מנהל פעילות APC ישראל בשניידר אלקטריק, אמר כי "תעשיית הדטה סנטר בישראל מצויה בגידול חסר תקדים. מיליארדי שקלים מושקעים בתחום, הן בארגונים והן על ידי ספקיות גלובליות. כלל הגידול נובע ממגוון סביבות, ובראשן, המהפכה הדיגיטלית".

לדבריו, "המיקום הגיאוגרפי הייחודי של ישראל, והשתלבותה בסביבה, בשל שינויים גיאו-פוליטיים, עשויים להביא לכך שהשוק הישראלי יהפוך למרכז אזורי מוביל של שירותי דטה סנטר. היתרון מבחינתנו הוא חד וברור: אנו ספקית גלובלית מוכרת, המתמחה בתחום, ומעניקה מענה מוכלל לכלל צרכי הדטה סנטר, בעולמות החומרה והתוכנה כאחד".

אלי סיים בציינו כי "חווינו גידול בפעילות השנה, שהייתה דינמית לכולנו, ונמשיך את התנופה ב-2023, עם פרויקטים מגוונים בכלל המגזרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים