חברות התקשורת חתמו על אמנה לעידוד שוויוניות ואי אפליה בשוק התקשורת

המטרה: עידוד שיח שוויוני ומכבד במוקדי השירות, העסקה שוויונית וקידום הגיוון והפלורליזם במדיות השונות

נציגי שוק התקשורת הישראלי חותמים על אמנה לעידוד שוויוניות ואי אפליה.

נציגי כל חברות התקשורת המרכזיות בישראל חתמו על אמנה למניעת גזענות, עידוד שוויוניות ואי אפליה בשוק התקשורת. האמנה נכתבה ביוזמת משרד התקשורת ובשיתוף משרד המשפטים ובשיתוף פעולה עם החברות המסחריות לאחר שורה של מפגשים קודמים, שבהם גובש נוסח מוסכם.

על האמנה, שיזמה מנהלת תחום הגנת הצרכן והממונה למניעת גזענות במשרד התקשורת, מירב שטרוסברג-אלקבץ, חתמו נציגי תאגיד השידור הישראלי, קשת, רשת, ערוץ הכנסת, ערוץ הקניות, האלה TV, הוט, יס, בזק, סלקום, פרטנר, פלאפון, רמי לוי, IBC, PHI ודואר ישראל, לצד שר התקשורת, יועז הנדל, מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, והממונה על היחידה למניעת גזענות במשרד המשפטים, עו"ד אווקה זנה.

עקרונות האמנה: לגנות גזענות ואפליה ולנקוט בכל האמצעים הנאותים על מנת לקדם מדיניות של ביעור אפליה בכל צורותיה; לייצר שיח מייצג, מכבד ולא מפלה בכל הממדים: מוצא-עדה, צבע עור, לאום, דת-אמונה, מוגבלות פיזית או נפשית, גיל, מגדר, זהות מינית, מקום מגורים, מצב סוציו- אקונומי, מצב משפחתי, ועוד; * לכבד עקרונות אלו של יחס מכבד, שוויוני ולא מפלה ביחס לעובדי החברה וללקוחותיה; * לקדם גיוון תרבותי והעסקה שוויונית של גוני האוכלוסייה השונים בקרב עובדי החברה; * לפעול לקידום גיוון ופלורליזם במדיות השונות, וזאת מהבנת החשיבות שיש לנוכחות ולחשיפה של מגוון רחב של אוכלוסיות בפני קהל הצופים, והכל תוך שמירה על חופש הביטוי והיצירה.

שטרוסברג-אלקבץ ציינה, כי "היום זהו יום חגיגי, בו הושגה פריצת דרך משמעותית בקידום נושא השוויון, מניעת הגזענות ועידוד הפלורליזם. נציגי כל חברות התקשורת התכנסו וחתמו, ביחד עם שר התקשורת, על אמנה וולונטרית שלפיה יש לעודד שיח שוויוני ומכבד במוקדי השירות, יש לעודד העסקה שוויונית של גווני האוכלוסייה השונים, ויש לקדם גיוון ופלורליזם באמצעי התקשורת השונים. ההנכחה היא חשובה. חשוב שכל ישראלית וישראלי יראו את בני דמותם על המסך ובמרחב הציבורי״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים