האם הפודקאסטר ג'ו רוגן ראיין את סטיב ג'ובס?

כידוע, רוגן מצליח בימים אלו ופודקאסט הוא המצאה חדשה יחסית, בעוד שג'ובס - ממציא ה-iPhone, מחשבי המק ואפל - מת כבר לפני 11 שנים ● ובכל זאת זה קרה - כיצד? התשובה היא בינה מלאכותית

מיכולות הקדמה. ג'ו רוגן ראיין את סטיב גובס המנוח.

באחרונה פורסם ברחבי האינטרנט פודקאסט חדש שהסעיר רבים ובו מראיין האדם שנחשב לפודקאסטר המצליח בעולם כיום, ג'ו רוגן, את חלוץ הטכנולוגיה המיתולוגי סטיב ג'ובס. אבל איך זה אפשרי? האם מדובר פשוט בתכנית ממש ממש ישנה, או שמא הצליח רוגן להחזיר את מי שהביא אלינו את אפל מכשיריה אל החיים?

ובכן, התשובה הפשוטה – בינה מלאכותית. התשובה המורכבת יותר היא שאתר בשם http://podcast.ai השתמש ב-AI כדי ליצור ראיון מדהים בין רוגן וג'ובס, שבמהלכו משוחחים השניים, או יותר נכון הדמויות שקיבלו את קולותיהם בעזרת יכולות הדיפ פייק הקוליות של הטכנולוגיה, ועוסקים בחילופי דברים מציאותיים באופן מפתיע. הלמידה העמוקה הצליחה להשתמש בדטה שצברה ושניתחה על השניים לא רק לשם שיבוט קולם, אלא גם כדי לשים "בפיהם" תכנים שרלוונטיים עבורם ועבור חייהם. וזה נשמע מרשים חד ומטריד מאידך.

ה"ראיון" המדהים פורסם כאמור על ידי הפרויקט podcast.ai, שמבטיח לייצר פרק פודקאסט חדש מדי שבוע, בתוך שימוש נטו ביכולות ה-AI.

קטע האודיו, שיצרה ה-AI ושנמשך 20 דקות ובוצע בנוסח The Joe Rogan Experience – תכנית הראיונות של רוגן שמככבת בספוטיפיי – נוצר למעשה כדי לקדם כלי ליצירת קולות אולטרה-ריאליסטיים מבוססי בינה מלאכותית, השייך לחברת Play.ht. לא קיבלנו בינתיים פרטים רבים על האופן שבו הפודקאסט המרתק נברא, אך המפתחים שלו הזכירו את השימוש בתמלילים שנוצרו עם "מודלים של שפה מכווננת".

"הפרק של סטיב ג'ובס התבסס על הביוגרפיה שלו ועל כל ההקלטות שלו שיכולנו למצוא באינטרנט, כדי שה-AI יוכל להחזיר אותו לחיים במדויק", הסבירו המפתחים לתקשורת.


מטעם Podcast.ai נמסר כי בפרויקט מעוניינים בהצעות לדמויות אחרות, חיות או מתות, שגולשים ירצו לשמוע שיחות איתן, וכן בפרויקט ביקשו הצעות לנושאים שמרתקים את המאזינים כיום.

לפני שאתם מנסים להציע להם דמות, קחו בחשבון שהיא כנראה צריכה להיות ציבורית, כמו ג'ובס המנוח או כמו למשל פוליטיקאי מפורסם או מישהו שמרבה או הרבה להתבטא ושקולו הוקלט רבות, וזאת משום שה-AI תתקשה להתאמן אם תבקשו ממנה ראיון למשל עם קרוב מת שלכם, שקולו לא הוקלט פעמים רבות. אריק איינשטיין מראיין את אורי זוהר, למשל, או להיפך, יכול להיות רעיון לא רע בכלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים