"המחסור בכוח אדם פוגע גם בעולמות ה-DevOps"

דני לב רן, מנכ''ל ומייסד קלאודרייד, מדבר על מחסור זה ועל המענה שהחברה, שאותה הוא הקים לפני שלוש שנים, נותנת לו

דני לב רן, מייסד ומנכ"ל קלאודרייד.

המחסור בכוח אדם מורגש כמעט בכל תתי הענפים של ההיי-טק הישראלי, לפחות במקצועות הליבה של הענף. מחסור כל כך גדול – של כ-15 אלף עובדי היי-טק בשנה – הוא דבר רוחבי. בדרך כלל מדברים בהקשר זה על מהנדסים ועל מפתחי תוכנה שחברות משוועות להם (אלה שהמשבר הכלכלי לא משפיע עליהן משמעותית) – שזה משהו מאוד כללי. אלא שיש עולם אחד בתוך עולמות ההיי-טק שפחות שמים עליו את הזרקור: ה-DevOps. בלא מעט חברות שעוסקות בתחום מדברים על המחסור הזה ועל הפגיעה שהוא מחולל.

אחד מהם הוא דני לב רן, מייסד ומנכ"ל קלאודרייד (Cloudride) מקבוצת רד – אחת הקבוצות הגדולות והוותיקות ביותר בהיי-טק הישראלי. לדבריו, "זיהינו צורך משמעותי בקרב ארגונים בכלל, וארגוני SMB וסטארט-אפים בפרט: מצוקת כוח אדם מקצועי איכותי לעולמות ה-DevOps בענן – ובכלל".

יהודה זיסאפל, ממייסדי ונשיא קבוצת רד-בינת.

יהודה זיסאפל, ממייסדי ונשיא קבוצת רד-בינת. צילום: ניב קנטור

קלאודרייד היא חברה שנותנת מענה למחסור הזה. לב רן, שפעיל בתעשייה מזה 25 שנים, ויותר מעשור בעולמות הענן הציבורי, הקים אותה לפני שלוש שנים. על המשקיעים בה נמנה יהודה זיסאפל, נשיא ומייסד רד-בינת.

"אנחנו חברת בוטיק טכנולוגית, שמתמחה במתן שירותי DevOps, ארכיטקטורה וניהול עלויות בעולמות הענן הציבורי", אמר לב רן. "אנחנו שותפים של AWS, ולעובדי החברה יש הסמכות מקצועיות רבות ומגוונות". לדבריו, "יש לנו אקו-סיסטם רחב של ספקי ISV, שמאפשר לנו לתת מענה קוהרנטי ומותאם לצרכי הלקוחות. צוות ה-DevOps ואנשי ה-FinOps שלנו מספקים מגוון פתרונות בתחום הענן, המותאמים לדרישות ולצרכי הלקוחות. אנו נותנים כל פתרון משלב התכנון ועד ניהול שוטף לאחר ההגירה לענן. אנו מתמחים בפרויקטים ממוקדים, אשר תחומים בזמן ובתכולה, כאשר כל פרויקט אורך שבועות ספורים בלבד". הוא ציין כי "שלושה עקרונות מקצועיים מנחים אותנו – אג'יליות, יחס מיטבי עלות-תועלת ופישוט הפתרון הטכנולוגי".

החברה ערכה כבר מאות פרויקטי הגירה לענן ותמיכה בו ביותר מ-200 ארגונים, בהם פספורט קארד, אודיקס, אקווריוס מנועים, מונשוט ו-אי בנק פלטפורם.

לדבריו, "גישת ה-FinOps, שאותה אנחנו מממשים, מסייעת לעבודה נכונה ויעילה בסביבת הענן. במציאות כלכלית מאתגרת, בקרה וניהול עלויות תופסים מקום מרכזי בסדר היום המנהלי. המשברים הפוקדים את השוק מביאים לכך שארגונים רבים מחפשים פתרונות להפחתת עלויות, במיוחד כאשר מדובר בחיסכון בעלויות הענן, המהווה כיום אחת מההוצאות העיקריות. אך מערכות חיוב מורכבות מקשות מאוד על חברות להבין את מהות העלויות ואת פילוח ההוצאות בעבודה בענן. כתוצאה מכך, צוותים פיננסיים רבים מוצאים את עצמם חסרי אונים בהתמודדות מול חיובים לא ברורים. ה-FinOps, אופטימיזציה של עלויות ענן, מסייעת לארגונים לייעל את עלויות הענן שלהם ולתקשר בצורה שוטפת בין צוותי הכספים, הפיתוח והתפעול. אנחנו מטפלים בשלושה מרכיבי ליבה לניהול יעיל של עלויות הענן: אופטימיזציה מתמשכת, נראות ושליטה ואכיפה".

פתרון אינטגרציה בענן

"בימים אלה", ציין לב רן, "אנחנו מחזקים את שיתוף הפעולה עם AWS ומשיקים פתרון אינטגרציה בענן (POC in a Box). נציע פתרונות המבוססים על מתודולוגיית Well-Architected Framework לניהול סביבת הענן בצורה יעילה ואופטימלית".

"AWS תפתח אזור ענן ייעודי בישראל במחצית הראשונה של 2023. כחלק מהכרזה זו, לצד הזכייה במכרז הענן הממשלתי נימבוס – כספק ראשי, קיים ביקוש עולה בשוק לשירותי הענן של AWS. נתמוך בלקוחות מהמגזר הציבורי והממשלתי שיערכו פרויקטי הגירה לענן של נימבוס. כבר כיום אנחנו מצויים בהליכי בדיקת היתכנות (POC) מול כמה משרדי ממשלה", אמר.

הוא הוסיף כי "הפתרון החדש עונה לצורך בתמיכה והקמה של תשתית בטוחה, חסכונית ויעילה. יחד עם AWS נציע את הפתרון, שיאפשר ללקוחות לנהל את סביבת הענן שלהם בצורה יעילה ומיטבית".

"בשנים האחרונות פיתחנו ידע נרחב ויכולות טכנולוגיות רבות בשוק הישראלי, מה שמאפשר לנו להמשיך לצמוח ולעבוד עם מאות חברות בארץ", סיכם לב רן. "אנחנו משלשים את היקף הפעילות שלנו מדי שנה מאז הקמת החברה, והמגמה תימשך. אנחנו נכנסים לתחומים חדשים בעולמות ההגירה לענן והתהליכים המשמעותיים הכרוכים בכך עבור הלקוחות. שיתופי הפעולה שלנו עם צוותי AWS בישראל מייצרים עבורנו פוטנציאל משמעותי להמשך הגידול שלנו. אנחנו פונים לפלחי שוק ממוקדים, עם הבטחה לזמן הגעה קצר לשוק, עם תהליכים מוסדרים, קצרים ומדויקים, ועם היצע פתרונות עשיר, שמסופק בצורה פשוטה".

 

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איש DevOps

    זה מסוגי העבודה שאף איש DEVOPS לא רוצה. לעשות פרויקטים בלחץ של זמן מלקוח ללקוח. בטח שתחווה מחסור בעובדים.

  2. אמיר

    נשמע תחום מאוד מעניין. האם אתם מחפשים עובדים? להיכן ניתן לשלוח את קורות החיים?

אירועים קרובים