האם מייסד בורסת קריפטו יישלח ל-40,564 שנה בכלא?

פארוק פתיח אוזר, גבר טורקי בן 28 שהוא המייסד, הבעלים והמנכ"ל של פלטפורמת תודקס, מואשם בגניבת קריפטו בשווי 2 מיליארד ד' מהמשקיעים הטורקים שעשו שימוש בפלטפורמה שלו

סב"פ יכול להישלח ל-115 שנים בכלא' אם ימצא אשם בביצועה. הונאת קריפטו.

באלבניה, בעיר אלבסן, מתקיים בימים אלו משפט שבמסגרתו יוחלט האם להסגיר לטורקיה את מייסד בורסת הקריפטו תודקס (Thodex), פארוק פתיח אוזר – גבר טורקי בן 28 שנעצר לפני מספר ימים במדינה, ושצפוי, אם יוסגר, להישלח לכלא בארץ מוצאו ל-40,564 שנה.

אחרי שהיה מבוקש לפי בקשה מטורקיה, ושהוכרז כמבוקש בינלאומי על ידי האינטרפול בהמשך, נעצר אוזר ביום ד' האחרון, לאחר שהתגלה מסתתר בעיר החוף האלבנית וולורה. כעת הוא עובר את ההליך המשפטי הראשוני באלבניה, אך לאחר מכן מסמן שהוא עתיד להיות מוסגר לארץ מוצאו, שם הענישה החריפה תלויה מעל ראשו.

בורסות קריפטו טורקיות ניצלו אזרחים תמימים

לפי הדיווחים השונים במדיה העולמית, ב-2017 היו לתודקס יותר מ-700,000 לקוחות בטורקיה, ואלו השקיעו דרכה במטבעות וירטואליים. באותה תקופה נפתחו במדינה אינספור בורסות קריפטו, בשל מצבה המדורדר של הלירה המקומית באותם זמנים.

כמובן שבמקביל נרשמו גם הונאות רבות, שפגעו לרוב באזרחים חפים מפשע.

תודקס הייתה גוף כזה, ששירת משקיעים ולבסוף הונה אותם, ולפי כתב האישום נגד אוזר ויתר קברניטי הבורסה, החברה גרפה במסגרת ההונאה שיצרה סכום נאה של 2 מיליארד דולר.

בחיפוש בטוויטר ניתן עדיין לראות בדף של תודקס את ההמלצות של אוזר ללקוחותיו, שפורסמו בטרם חשיפת הפרשה וההימלטות של המייסד.

הפרקליטות הטורקית פתחה רשמית באפריל 2021 בחקירה של תודקס ואוזר, לאחר תלונות מלקוחות על חוסר יכולתם לגשת לחשבונותיהם בבורסת המטבעות הקריפטוגרפיים ועל כך שבעל החברה נמלט מהמדינה עם כספם. החוקרים אישרו שאכן המייסד והמנכ"ל החשוד עזב את טורקיה ב-20 באפריל 2021 ומאז הוא נרדף על ידי רשויות החוק.


מייסד תודקס נחשב בחודשים האחרונים כאחד מרמאי הקריפטו הידועים ביותר לשמצה, לאחר שמעלליו, לכאורה, פגעו לפי ההערכות בכ-400,000 לקוחות החברה שהקים, ואחרי שברח עם נכסי הקריפטו הרבים שגנב. ואולם, לאחר שהצליח להימלט מהרשויות במשך יותר משנה, הוא נתפס לבסוף באלבניה, שם זוהה על ידי האינטרפול בזכות בדיקות ביומטריות.

אוזר, כמו גם 21 אנשים נוספים – בכירי חברה ומייסדים האחרים של בורסת הקריפטו הטורקית – אמורים לקבל (כל אחד) 40,564 שנות מאסר בטורקיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים