"אני פורש כדי לפנות מקום לדור הבא, שהולך איתי שנים רבות"

ראיון פרידה עם דדי דבורסקי, סגן נשיא נס ומנהל נס-פרו, שפורש בקרוב אחרי כ-40 שנות עבודה ● "התפיסה שלי היא קודם כל דאגה וטיפוח העובדים, לצד החובה לעמוד ביעדים", הוא אומר

דדי דבורסקי, מנכ"ל נס-פרו, פורש לאחר 40 שנות קריירה

דדי דבורסקי, סמנכ"ל בכיר בנס ומנהל קבוצת נס-פרו, פורש לגמלאות אחרי כמעט 40 שנות עבודה רצופות. דבורסקי נחשב לאחד המנהלים האהודים בענף. מנהל שמצהיר בראיון פרידה איתו, שהתפיסה שלו כמנהל היא קודם כל דאגה וטיפוח העובדים, שהיא לא פחות חשובה מעמידה ביעדים. זו אינה אמירה לצורך ראיון, היא מגובה בשיחות עם לא מעט עובדים שעבדו עם דבורסקי במהלך השנים.

נס-פרו מעסיקה 200 עובדים, ודבורסקי אומר, כי חלק ניכר מהם עובדים בחברה שנים רבות, וזו עוד הוכחה להצלחה של התפיסה הניהולית שלו, שבסיסה קודם כל "לראות ולגעת באנשים". דבורסקי אומר בראיון, כי אחת הסיבות להחלטה לפרוש היא כדי לפנות מקום לדור הבא של מנהלים, שעובדים איתו שנים רבות. ואכן, אך טבעי שהמחליף שלו הוא אחד המנהלים הוותיקים בנס-פרו- עמית ארמוזה, המכהן כיום כמנהל חטיבת השו"ב והסייבר. דבורסקי מאמין שהוא ימשיך להוביל את החברה להצלחות.

מדוע בעצם החלטת לפרוש, ולמה עכשיו?

"חגגתי לפני זמן קצר 68, והגיעה העת לפרוש לגמלאות. תמיד אמרתי לעצמי שצריך לדעת מתי לפרוש, וכאשר תעשה את זה, זה יהיה מרצונך ומבחירתך, ולא לחכות שיאותתו לך… אני מאוד אוהב את עולם הספורט כהשראה ושואב דוגמאות ממנו. ראיתי ספורטאים מצליחים שידעו לפרוש בשיא וגם אחרים – שלא ידעו לעשות זאת. החלטתי שאני רוצה להיות כמו אותם כוכבים שפרשו בזמן. בנוסף, ארגון חייב לתת אופק לעובדים הנאמנים שלו, ואני לא רציתי להיות זה שמעכב אופק זה".

 איפה הייתה ההתחלה?

"אני בוגר ממר"ם. השתחררתי בדרגת סרן, ולאחר השחרור הצטרפתי לחברת טכם, שלימים מוזגה עם נס. בטכם הייתי במשך 12 שנים איש מכירות. בתחילת 1996 מוניתי למנהל תחום מוצרים וטכנולוגיה, שלימים הפך הבסיס להקמת נס-פרו. כבר אז היינו חלוצים בתחום של ייצוג חברות בינלאומיות והטמעתן בשוק הישראלי. כשנס הוקמה בשנת 2000, עברנו לשם כיחידה אורגנית, ורביב צולר, שהיה המנכ"ל הראשון, הפך אותנו לקבוצה – אחת מתוך ארבע שפועלות היום בנס, שנחשבת לאחת המצליחות בחברה".

לשרוד יותר מ-50 שנה בתחום שלכם זה לא מובן מאליו, איך אתה מסביר את זה?

הדבר המרכזי שהנחה אותנו זה להיות רלוונטיים כל הזמן למגמות השוק. לדעת מה קורה בעולם ולהכיר את צורכי הלקוחות. אם תסתכל לאחור תראה, שמסלול ההתפתחות שלנו די מקביל להתפתחות ה-IT בישראל. התחלנו ממיינפריים, עברנו ליוניקס, המשכנו לסביבות הפתוחות, והגענו לעידן הענן והדיגיטל, שתפס תאוצה בשנים האחרונות. האתגר הניהולי בחברה כמו שלנו הוא, שאתה בעצם מנהל נכסים שהם לא שלך. אתה יכול לקום יום אחד ולקרוא, שחברה שאתה מייצג שנים נמכרה, ובזה מסתיים הקשר שלך כחברת ייצוג והפצה איתם. זה קרה לנו עם CA בזמנו, שהחליטה לפתוח פה נציגות ישירה, כי עשינו פה עבודת מכירה טובה מאוד. אך לשמחתי לפני שמונה שנים קיבלנו את הייצוג בחזרה".

אתם מייצגים חברות בינלאומיות, איך הצלחת לשכנע אותם לבוא לישראל?

"חברות תוכנה ומוצר מחפשות למעשה את הגופים שמכירים את השוק המקומי היטב ואת הלקוחות בכל הוורטיקלים. הן מחפשות מצד אחד גוף שיודע למכור, ומהצד השני להטמיע ולהדריך את הלקוחות על המוצרים. הם בדקו וראו את המוניטין שפיתחנו במשך שנים רבות בישראל ונתנו לנו את הסמכות הבלעדית לעשות זאת פה בשוק המקומי. לצד חברות הענק הבינלאומיות, אנו מייצגים חברות סטארט-אפ ישראליות, שמפנות אלינו כל הזמן בקשות כדי שנייצג אותם בשוק הישראלי. זה חשוב להם בעיקר עבור ההתרחבות לשוק הבינלאומי, ולנו הם משאירים את ההתרחבות העסקית בשוק המקומי. בזכות העבודה המשותפת שלנו איתם, יש כבר כמה סטארט-אפים, שבזכות ההצלחה שלהם בישראל עשו אקזיט. עבורי זו גאווה גדולה".

מה מייחד מנהל שהוא מנהיג?

"כמנהל, אני רואה את העובדים ככוח הכי חשוב. מסתכל עליהם בגובה העיניים, מעניק יחס אישי ויכול לומר, שאני מקדים את האישי ליעדים. אני מאמין שנאמנות למקום עבודה היא חשובה ומאפשרת לך להתקדם בו. פחות אני אוהב את התופעה בענף ההיי-טק של עובדים שעוברים ממקום למקום בפרקי זמן מאוד קצרים. עניין היציבות הוכח אצלנו בקורונה. נס-פרו בפרט, ונס בכלל, שמרה על העובדים שלה, וזה מסר חשוב לכל עובד, שיודע שיש מי שישמור עליו. אני מצפה שהעובד יידע להעריך את זה, ואצלנו כנראה זה מתממש. לשאלתך, מה מאפיין מנהיג? בעיניי זה להיות קודם כל אדם עם ערכים, אדם שיודע להוביל, לתת דוגמה אישית רואה את העובד, ובסופו של דבר כקבוצה מגיעים ליעדים".

מה אתה הולך לעשות?

"עברתי שנים לא קלות, ואני שמח שהיום אני יוצא לגמלאות מבחירה, מצליח ובריא. יש לי משפחה מדהימה – שלושה ילדים מוצלחים מאוד וארבעה נכדים משני הבנים הגדולים. השלישי צעיר, לומד עכשיו מינהל עסקים. אני חובב ספורט ותיק, אוהד קבוצות בחו"ל, הייתי בלא מעט מגרשי ספורט בעולם. בארץ אני אוהד של הפועל כפר סבא, בצעירותי שיחקתי שם, והמאמן שלי היה שלמה שרף. אני נאמן לה כל השנים, כיאה לשחקן של "מרחקים ארוכים" כפי שעשיתי בכל רובד בחיי. אני מתעתד לעסוק בהתנדבות ובעוד נושאים מגוונים".

ליווינו אותך לאורך 40 השנים האחרונות. מה זה בשבילך אנשים ומחשבים?

"אין ספק שאנשים ומחשבים בראשות פלי ודליה, היזמים שליוו את השוק – עזרו לו להתפתח. יש דבר אחד שאני תמיד אזכור: קורס המכירות הראשון שלי בשורש שליד ירושלים, המרצה היה פלי הנמר. אני בטוח שזה מה שהיה בסיס מצוין להתחלה שלי ולהצלחה בהמשך הדרך. אנחנו בנס-פרו קיימנו שותפות ארוכת שנים מלאה בכנסים, והשתתפנו בכנסי C3 המצוינים, וזה לחלוטין תרם לרשת הקשרים שלנו".

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד של דדי

    קודם כל בן אדם שאכפת לו מאנשיו. מאד בלט בתקופת הקורונה. העובדים מאד גאים בו וגם מקצוען על שהצעיד את נס פרו לשיאים מאחל לו את כל הטוב שבעולם ורק בריאות

  2. אלי בן שעיה

    חבר ובוס נהדר. דדי , תצליח ותהנה בדרך.

  3. אייבי ברכה

    מאחל לדדי בריאות והנאה מהבנים והנכדים

    1. אלי בן שעיה

      חבר ובוס נהדר. דדי , תצליח ותהנה בדרך.

  4. שלמה ליפשיץ

    דדי, מזל טוב . כל הכבוד על ההישגים . עכשיו הזמן להנות על מלא

אירועים קרובים