הכירו את החברה שהופכת כל טלפון ללחצן מצוקה

קרביין נוסדה לאחר שאחד ממייסדיה נשדד בחוף של תל אביב - ולא קיבל מענה מספק מהמשטרה ● המערכת שלה מאפשרת טיפול יעיל יותר באירועי חירום - וגרמה לראש ה-CIA לשעבר לפתוח את הכיסים ולהשקיע בה

מימין: רועי דונסקוי, מנהל מכירות ישראל ואירופה בקרביין, ואוהד רובינשטיין, מנהל שותפים עסקיים גלובלי בחברה.

לפני כמה שנים, אמיר אליחי, יזם צעיר ואיש היי-טק, נשדד בחוף הים של תל אביב. כשהתקשר למשטרה, הוא נתקל בתקשורת מסורבלת: מהקושי להסביר את מקום הימצאו המדויק ועד לחוסר יכולת להעביר מידע מצולם מהשטח בווידיאו בזמן אמת. כל זה גרם לעיכוב בהגעת השוטרים למקום, מה שמנע, בסופו של דבר, את העזרה המיידית ואת תפיסת השודד בזמן אמת. כמו הרבה יזמים, אליחי הפך את המקרה האישי שלו ואת הצורך שגילה בעקבותיו לסטארט-אפ, והקים את רפורטי, שלימים שינתה את שמה לקרביין.

"אירוע זה גרם לאליחי להבין שבין אם מדובר באירוע טרור, פלילי, אסון טבע או מפגע אחר – חייבת להיות דרך יעילה ומונגשת יותר לציבור לקבלת סיוע מהיר ויעיל יותר בעת אירוע חירום", הסביר רועי דונסקוי, מנהל מכירות ישראל ואירופה בקרביין.

אליחי, מנכ"ל ויו"ר קרביין, הקים את החברה יחד עם אלכס דיזינגוף, סמנכ"ל הטכנולוגיות, יוני יטאסון, ראש צוותי פיתוח, וליטל לשם, שהיא בעלת מניות. נשיא החברה הוא ארז צור, לשעבר מנכ"ל EMC ישראל. קרביין מונה יותר מ-200 עובדים, שכמחציתם בישראל, והיא גייסה עד היום יותר מ-100 מיליון דולר ממשקיעים כגון דיוויד פטראוס, שהיה ראש ה-CIA.

כך זה עובד

דונסקוי מסביר על הפתרון של החברה ועל הצורך שממנו הוא נולד. "כיום, מרבית הארגונים מבוזרים יותר", אמר. "עובדים בבית פונים לקבלת מענה, קופות חולים מטפלות באנשים מרחוק, עובדי עיריות מתקשים לקבל מידע מדויק ואמין מהשטח, במקרה של הצפת ביוב, למשל, וחברות ביטוח רוצות מידע על תאונות ב-ווידיאו בשידור חי. ואלה רק דוגמאות. אנחנו עונים לצורך שנוצר, כאשר, למשל, עובד העירייה מתקשר למוקד – אלא שלמוקדן אין יכולת לראות היכן הוא נמצא ומה קורה. המערכת שלנו מאפשרת גישה מיידית של העובד למרכז השליטה, עם העברת וידיאו. זאת, בלי צורך באפליקציה שמאפשרת חיוג מספר מקוצר. ברגע שהעובד מחייג – המערכת מנתבת את השיחה למוקד".

לדבריו, "אנחנו מאגדים ומנגישים למוקדי החירום את המידע החיוני שמגיע מהאזרח שהתקשר, ובכך מקצרים את זמן התגובה באירוע חירום ומגדילים את יעילות התגובה של כוחות החילוץ וההצלה שמגיעים לשטח. הרחבנו את הפלטפורמה שפיתחנו, שבמקורה נועדה לביטחון הציבור, לשימושים נוספים, תפעוליים".

המערכת של קרביין.

המערכת של קרביין. צילום: אתר החברה

אוהד רובינשטיין, מנהל שותפים עסקיים גלובלי בקרביין, ציין כי "באמצעות קישור שנשלח לטלפון הנייד בעת ההתקשרות למוקד, ללא צורך בהורדת אפליקציה, נוצר קשר חי עם האזרח, וכך הוא יכול להעביר למוקדן תמונת מצב מהירה, שכוללת מיקום מדויק שלו. האזרח, מצידו, יכול להעביר למוקדן בזמן אמת, באמצעות הסמארטפון שלו, וידיאו, תמונות והודעות מיידיות, וגם לנהל אתו צ'ט, במקרה שאי אפשר לדבר קולית". לדבריו, "תהליך העברת המידע עומד בתקני הגנת הפרטיות המחמירים ביותר. כלל הנתונים מאוגדים ומנוהלים על פלטפורמה מאוחדת ואינטראקטיבית, מבוססת ענן, עם ארכיטקטורה של מיקרו-שירותים. זה מאפשר לנו לפרוס את השירות בכל רגע נתון, ולהגיע ליכולות שרידות וזמינות גבוהות של חמש תשיעיות – עם אחסון מידע עשיר באופן בלתי מוגבל".

"ממשק התוכנה הפתוח שלנו מאפשר אינטגרציה חלקה, והפלטפורמה תומכת בארכיטקטורת אמון אפס להגנה מפני גורמי איום ברשת", הוסיף רובינשטיין. "הנתונים מוקלטים, ואז אפשר לנתח אותם באמצעות בינה מלאכותית ו-NLP – עיבוד שפה טבעית".

מקולומביה ועד ירושלים

"מדי שבוע נעשים עשרות שימושים בטכנולוגיה שלנו, על ידי יותר מ-100 לקוחות ברחבי העולם, בהם גופי ביטחון ציבורי, גופי חילוץ והצלה, שירותי חירום, שירותי תחבורה וארגוני B2B", ציין דונסקוי. "יותר מ-400 מיליון אנשים הסתייעו בשירותים שלנו עד היום". הוא נתן כדוגמאות שימושים במערכת בכמה מקומות בעולם: "במדיין שבקולומביה יש מצב ביטחוני רעוע, אולם התוספת של המערכת שלנו למוקדי השליטה והבקרה של גופי החירום שם אפשרה לייעל את הפעילות מאוד: שירותי הכיבוי בעיר לא יוצאים לשטח בלי המערכת של קרביין, כי היא מביאה לצמצום של התראות שווא. לקוחות נוספים הם בכמה ממדינות ארצות הברית – למשל קונטיקט, ג'ורג'יה ומשטרת ניו אורלינס, ובמדינות באמריקה הלטינית. על לקוחותינו בישראל נמנים עיריית ירושלים, איחוד הצלה, צוות 3 ועוד. מוקד 106 בעיריית תל אביב-יפו עובד עם המערכת שלנו, לטובת טיפול במפגעים שונים".

דונסקוי ורובינשטיין אמרו כי "לקחנו טכנולוגיה של ביטחון הציבור ואנחנו רוצים להנגיש אותה לרשויות מקומיות, לארגוני בריאות, למוסדות חינוך ולגנים. יש איומים על עובדי ציבור, עובדי מדינה, צוותים רפואיים בבתי חולים ועוד, ואנחנו נותנים פתרון טוב למצבים אלה. אנחנו נמצאים בעיצומו של גיוס גדול, של 80 עובדים, מחציתם בישראל".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זה ששואל

    אתם לא מאזכרים יותר את המקימים והמממנים של החברה אהוד ברק וג׳פרי אפשטיין? מה היתרון היחסי של החברה על מה שיש כיום למשטרה (׳המאתר׳)? 400 מיליון אנשים שהסתייעו במערכת? מוכנים להעמיד את הנתון לבדיקה חיצונית? 100 לקוחות משלמים? מוכנים להעמיד את הנתון הזה לבדיקה חיצונית? כמה פעמים נעשה שימוש בחודש האחרון בעיריית תל אביב? האם הם משלמים על המערכת? אותו כנ״ל לגבי איחוד הצלה. האם המערכת עומדת כאבן שאין לה הופכין שם? איפה האפליקציה שלכם בחנות?

    1. עובד עיריית תל אביב

      בבקשה: אצלינו בעירייה מעולם לא השתמשו במערכת במוקד 106... הכל קשקוש. בבדיקה שעשינו על החברה (ש"נדחפה" לעירייה ע"י אנשי אהוד ברק דרך קשרים עם הנהלת העירייה) הסתבר שאין למעשה לקוחות... כולם סוגים שונים של פיילוטים. כל הכתבה הממומנת הזו מחזקת את השרלטנות של החברה שמנסה לשפר עמדה בגיוס כסף מעוד פראיירים. מצד שני שיהיה להם בהצלחה

אירועים קרובים