פינאאוט נחשפת: גייסה 18.5 מיליון דולר

החברה פיתחה פלטפורמה לניהול וניתוח עלויות בענן ● כספי הגיוס ישמשו אותה להשקיע בפיתוח המוצר ולהרחיב את פעילותה בארץ ובעולם

מייסדי פינאאוט. מימין: יזהר גלבוע - מנהל הטכנולוגיות, רועי רבהון - מנכ"ל, ואסף ליואנו - מנהל מוצר ראשי.

חברת הסטארט-אפ הישראלית פינאאוט (Finout), שפיתחה פלטפורמה ייחודית לניתוח וניהול הוצאות בענן, המסייעת לחברות לתכנן מודלים עסקיים, לתמחר נכון ולהתייעל, דיווחה על גיוס של  18.5 מיליון דולר. מתוכם – 14 מיליון דולר גויסו כעת במסגרת סבב A בהובלת Team8 Capital, ו-4.5 מיליון דולר גויסו בסבב סיד לפני כשנה, שהובל על ידי Pitango First. סבב הגיוס הנוכחי כלל גם את השותפים R-Squared Ventures, Jibe Ventures ואריאל מייזלוס. בסבב הסיד השתתפו גם אנג'לים מובילים וקרן הסיד toDay Ventures. על רקע האקלים הנוכחי בשוק והצורך הגובר בפלטפורמה, פינאאוט צפויה להתרחב משמעותית ולגייס עובדים נוספים, להשקיע בפיתוח המוצר ולהרחיב את פעילותה בארץ ובעולם.

פינאאוט הוקמה ב-2021 על ידי רועי רבהון, מנכ"ל החברה, אסף ליואנו, מנהל מוצר ראשי, ויזהר גלבוע, מנהל הטכנולוגיה – ונחשפת היום (VW). רבהון וליואנו עבדו יחד בחברת Logz.io, ולאורך הדרך בעבודתם המשותפת נתקלו בסוגיות רבות סביב הנושא הפיננסי – מהי עלות הלקוח? האם הגדילה של חשבונית הענן הגיונית? כך החליטו להקים סטארט-אפ שיפתור את הבעיה יחד עם גלבוע, אשר שירת עם רבהון ביחידה 8200. כיום פינאאוט מעניקה את שירותיה לעשרות לקוחות, בהם WalkMe ,Riskified ,Hunters ,Logz.io ,Singular ,Pixellot, ומעסיקה כ-22 עובדים במשרדיה בתל אביב.

במציאות הנוכחית, שבה סבבי גיוס קטנים ומתרחקים, חברות נדרשות לתכנן את המסלול שלהן לרווחיות. כשהוצאות הענן במקרים רבים הן ההוצאות השניות בגודלן בחברה – בהירות ההוצאות וההצדקה עסקית שלהן אל מול ההכנסות נמצאות בעדיפות עליונה. תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית והמעבר לענן מייצרים אתגרים משמעותיים לחברות – סביבות ענן הופכות מורכבות ומסועפות יותר, ולכן יש צורך ביותר שירותים לניהולן. הקניית משאבים לניהול הוצאות הענן, הצדקה עסקית שלהן והבנה איך כל שירות משפיע על שולי הרווח נהפכו לאבני הבניין המרכזיות של חברות בשרטוט המסלול שלהן לרווחיות.  הטכנולוגיה של פינאאוט מאחדת חשבוניות לתוך חשבונית אחת, ומאפשרת נראות חסרת תקדים לתוך הוצאות הענן – תוך דקות. החברה מחברת שירותי תשתית מספקיות הענן, מאגרי מידע, האצה וניטור, כולל שירותי הענן של אמזון, גוגל ומייקרוסופט וכן פלטפורמות תוכנה כמו Stripe, Twillio ו-AuthO. ברגע שכל החשבוניות נמצאות במערכת של פינאאוט, כל שורה יכולה להוות הצדקה עסקית – למוצר, לתכולה הספציפית, לצוות ועוד, בעזרת חוקי שיוך וירטואליים מתקדמים – תוך שימוש ביחידות הקטנות ביותר שנסתרות לרוב מהחשבונית, כמו קוברנטיס. לאחר מכן, פינאאוט יכולה לחבר את העלות ליחידות כלכליות (Unit Economics) בעזרת מידע חיצוני שמגיע מהמערכות הארגוניות, כמו Salesforce ,Datadog ,Looker ועוד. בנוסף, מאפשרת הטכנולוגיה להוסיף מידע על ההכנסות, כדי להראות שולי רווח לכל לקוח.

"אנחנו רואים חברות בכל הגדלים שמשתמשות בפינאאוט לשיפור האחריות של מהנדסים על עלויות הענן", אמר רבהון, וציין גם, כי "בטווח הרחוק, שיפור משמעותי של שולי הרווח קורה בגדילה. לחסוך 20% מהעלויות בצורה מיידית זה מדהים – אבל זה רק תיקון מהיר שלא מגיע מהשורש. בשביל לשמור על עלויות ענן שגדלות בצורה בריאה לאורך זמן ולהציג שולי רווח טובים יותר, עסקים צריכים למדוד את העלות שלהם ביחס לביצועים העסקיים כדי לקבל החלטות מבוססות מידע, ולגרום למהנדסים לפעול".

לירן גרינברג, מייסד-שותף ושותף-מנהל ב-Team8 Capital, אמר, כי "התיקון בשוק הטכנולוגי העביר את המיקוד מצמיחה בשורה העליונה ליעילות עסקית, רווחיות ומדדים בריאים, להצלחה בטווח הארוך, ניהול הוצאות בענן והתאמתן לתמחור. הכנסות ושולי רווח קפצו לראש סדר העדיפויות של הדריקטוריונים בחברות מבוססות טכנולוגיה. פינאאוט הפכה למובילה בשוק ה-FinOps ומאפשרת לאנשי הכספים, הפיתוח והטכנולוגיה לדבר בשפה אחת ומשותפת, לעצב מודלים עסקיים ושיטות תמחור נכונות ולנטר יעילות ורווחיות. פגשנו עשרות חברות שמתמודדות עם הבעיה הזו ללא פתרון, עד שפגשו את פינאאוט, ואנחנו נרגשים להוביל את סיבוב ההשקעה בחברה שמובילה את מהפיכת ה-FinOps בארגונים״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים