הדור הצעיר חושב על המחר: פיקו קידס במייקאתון אופנה מיוחד

ילדי כיתות ג'-י' מירושלים התכנסו כדי לאתר פתרונות שיהפכו את תעשיית האופנה לפחות מזהמת ● מי היו הקבוצות עם הפתרונות הירוקים שזכו?

ילדי פיקו קידס במייקאתון אופנה מיוחד.

ביום ה' האחרון התאספו בירושלים ילדים מכיתות ג' עד י' לכבוד המייקאתון – Make-a-thon, שהוא האקתון בעל כוונות לתיקון עולם – של פיקו קידס (PICO Kids), בכדי להתחרות במגוון אתגרים עם מטרה אחת – ליצור פתרונות שיהפכו את תעשיית האופנה לפחות מזהמת.

במהלך החודשים האחרונים למדו הילדים על האתגרים שעומדים בפני תעשיית האופנה, והתגייסו בכדי ליצור פתרונות בעולמות הצריכה, ייעול המחזור והפחתת הזיהום. תוך עשר שעות הם יצרו אבות-טיפוס לפתרונות שלהם והתחרו על המקום הראשון בתחרות.

מימין: קבוצות מאתרות פתרונות אופנה ירוקים. משמאל: דגם הכותנה הצבעונית.

מימין: קבוצות מאתרות פתרונות אופנה ירוקים. משמאל: דגם הכותנה הצבעונית. צילום: ברק אלקובי

החלפת בגדים, כותנה צבעונית ושקיות ממוחזרות

בין הפתרונות הזוכים נכללו מספר קבוצות שהעלו פתרונות מעניינים. ביניהם: קבוצה שהשתמשה בטכנולוגיות גנטיות כדי לאפשר גידול צמחי כותנה במגוון צבעים. מאחר שכ-20% מכלל זיהום המים בעולם הוא תוצאה של תהליכי צביעת בדים בתעשיית האופנה, צמחי כותנה צבעוניים יכולים לייתר את הצורך בצביעת הבד, לחסוך במים ולהפחית את זיהומם.

פתרון זוכה נוסף מייעל תהליכי מחזור באמצעות פלטפורמה חברתית ייעודית להחלפת בגדים. משתמשים יכולים לפרסם בגדים לתרומה או בגדים למכירה, וכן לבצע עסקאות חליפין. בנוסף יצרה הקבוצה שקיות ממוחזרות, כך שגם אריזת הבגדים אינה מזיקה לסביבה.

בנושא זיהום, קבוצה שגילתה כי גידולי כותנה צורכים כמויות מים אדירות, המציאה משטח גידול ייחודי בכדי לחסוך במים. משטח הגידול בנוי בצורה אנכית, שמאפשרת שימוש פחוּת במים להשקיית הגידולים. בנוסף, המשטח הייחודי מסתובב בהתאם לשמש, ומסייע לתהליך הגידול של הפרחים.

תעשיית האופנה היא המזהמת השנייה בגדולה אחרי תעשיית הנפט. היא אחראית לפליטת 1.2 מיליארד טון פחמן דו-חמצני, בשל צריכת אנרגיה מוגברת לחימום, ייבוש והפעלת מכונות מאסיביות בשלבי העיבוד השונים של הבד, אליה מתווספת שרשרת הובלה סבוכה של חומרי גלם ומוצרים מוגמרים לקמעונאים. 

עמותת פיקו קידס הוקמה בשנת 2012 על-ידי אלי וורטמן, יזם היי-טק ירושלמי ומייסד קרן ההון סיכון PICO Venture Partners.

מטרת העמותה היא לחזק את החינוך בתחומי המדע, הטכנולוגיה, היזמות והמנהיגות בקרב ילדים ובני נוער ירושלמים בכיתות א'-י"ב, באמצעות חוגים ותוכניות חוץ-בית-ספריות ייחודיות. התוכנית משלבת בין תכנים אקדמיים לתכנים לעידוד יזמות ומנהיגות, ועובדת מול כ-60 בתי ספר וכ-4,000 תלמידים מדי שנה, ממגוון אוכלוסיות בירושלים והסביבה. העמותה חרתה על דגלה את ערכי הכרת האחר ותיקון העולם, והיא חותרת לצייד תלמידים בכלים שיובילו לבניית גשרים וייצרו חברה שוויונית יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים