אגף ה-IT של משרד הבריאות זכה בפרס על דשבורד הקורונה

פרס ההצטיינות ניתן לאגף על תכנון, הקמה ותפעול שוטף של דשבורד הבריאות בתקופת הקורונה, שמשמש המקור הרשמי למידע על המגפה ● רונה קייזר, מנמ"רית המשרד: "הפרס הוא הוקרה והכרה בעשייה המטורפת של כל הצוותים"

שר המשפטים, גדעון סער, מעניק את הפרס למנמ"רית משרד הבריאות, רונה קייזר. השמות המלאים של המופיעים בתמונה - למטה.

אגף מערכות המידע של משרד הבריאות, בראשותה של רונה קייזר, קיבל אתמול (ג') את פרס השקיפות השלטונית מטעם משרד המשפטים. האגף זכה בפרס על תכנון, הקמה ותפעול שוטף של דשבורד הקורונה המרכזי, שמשמש עד היום כמקור המידע הרשמי, שכולל את מגוון הנתונים כל מה שקשור במגפה ובטיפול בה.

בדברי הנימוק של ועדת הפרס נאמר כי "האגף הוביל שינוי משמעותי, שגרם להפצת המידע, הנגשתו ויישום עקרון חופש המידע לכלל הציבור". עוד נאמר ש-"האגף עמד במשימה חשובה זו על ידי הנגשת הנתונים במגוון דרכים, וביניהן מערכת גרפים ונתונים, שהתעדכנה בתדירות גבוהה". השופטים ציינו גם שאנשי ה-IT של משרד הבריאות דאגו להעלאת מאגרי מידע לאתר Data Gov הממשלתי, הצגתו בצורה גרפית, פרסום דו"חות ועוד. לדבריהם, "נתוני הכניסה הגבוהים מוכיחים כי נעשה שימוש רב במידע על ידי כלל הציבור".

צוות השופטים כלל את מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד ערן דוידי, כנציג המשרד; פרופ' קרין נהון, מרצה בכירה בתחום הפוליטיקה של המידע ובנושאי חברה וטכנולוגיה מאוניברסיטת רייכמן, כנציגת האקדמיה; ועו"ד רחלי אדרי, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, כנציגת החברה האזרחית.

"צריך להרחיב את מיזמי המידע לעולמות אחרים"

קייזר אמרה כי "הפרס הוא קודם כל הכרה בעשייה המטורפת שלנו, בשיתוף עם כל הצוותים במשרד הבריאות. זה מוכיח את העובדה שהמשרד חרט על דגלו את נושא שקיפות הנתונים ואמינותם, על מנת לאפשר למקבלי ההחלטות לנהל את המגפה על בסיס מידע בזמן אמת ואמין. ההכרה מוכיחה שצריך להרחיב את מיזמי המידע במשרד הבריאות לעולמות אחרים, ולעשות זאת גם במשרדי ממשלה אחרים".

"מאז תחילת הקורונה", ציינה, "יזמנו והקמנו כמה דשבורדים, שהמפורסם שבהם הוא דשבורד הבריאות". לדבריה, המידע שבדשבורד הזה זכה לפופולריות בקרב הציבור, ועל בסיסו הוקמו קבוצות שונות, כאשר הבולטת שבהן היא המטה הלאומי לגרפים. קבוצה זו הוקמה ביוזמתו של אלדד סיטבון, והפכה למקור פופולרי לניתוחים ולמידע, ששימש פרשנים רבים באמצעי התקשורת בתקופת מגפת הקורונה.

היא סיפרה שהדרישה להקים פלטפורמת נתונים אמינה ואחידה באה מהנהלת משרד הבריאות. "מהר מאוד הבנו שנדרשת פה פלטפורמה רובסטית, ובניגוד למה שמקובל בדרך כלל, לא המתנו להוראות או לדרישות נוספות, אלא התחלנו בתכנון ובהקמת הדשבורד. הפיילוט הראשון היה במאי 2020, ומאז הוא התרחב וכלל פלטפורמות מידע נוספות, ששימשו חוקרים ובעלי תפקידים שונים, שנכנסו לאתר Data Gov ועשו בו שימושים שונים לצרכים שלהם", אמרה קייזר.

"נושאים שיעניינו את כולם"

"לאורך כל התקופה חיפשנו נושאים שיעניינו את כולם, אספנו את המידע משלל מקורות שונים וביצענו טיוב כדי לוודא אמינות, כי כל הזמן זכרנו שזה הבסיס לקבלת החלטות וניתוח מידע בניהול המגפה, ולכן הייתה לנו אחריות רבה. זה נמשך גם כיום", ציינה קייזר.

לצד משרד הבריאות, זכו בפרסים על שקיפות בפעילות גם מאגר החקיקה הלאומי של הכנסת ועיריית אשדוד. הפרסים ניתנו לזוכים בטקס שהתקיים אתמול בירושלים.

המופיעים בתמונה למעלה: מימין – חני לוי, מנהלת מחלקת ה-BI והאנליזה במשרד הבריאות; ברק שוקרון, מנהל מערך דטה, AI ואנליטיקה; שלומי בילבסקי, מנהל מחלקת חוק חופש המידע במשרד; רונה קייזר, המנמ"רית; שר המשפטים, גדעון סער; וספי מנדלוביץ', המשנה למנכ"ל משרד הבריאות.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמואל

    קפקא וג'וזף הלר היו מתענגים על זה. פרס השחיתות השלטונית על העלאה של פחד הציבור בקשר למחלה דמוית שפעת עם אחוזי תמותה נמוכים, בעזרת הסתמכות על בדיקת PCR שאינה מבדילה בין סוגי שפעת ואינה יכולה לזהות אדם חולה. העיקר- הישג טכנולוגי מרהיב- "דשבורד".

אירועים קרובים