"ארגונים שעוסקים באג'ייל בקביעות מצליחים יותר עסקית"

כך אמרה לאנשים ומחשבים יעל גרוהמן-רבינוביץ', שותפה ומאמנת בכירה באג'יילספארקס, והסבירה למה זה קורה

יעל גרוהמן-רבינוביץ', שותפה ומאמנת בכירה באג'יילספארקס.

"כיום, הדיבור על אג'ייל כבר לא עומד בפני עצמו, אלא השיח הוא על אג'יליות עסקית. דו"ח שהתפרסם באחרונה על המגמות בתחום האג'ייל העלה תובנה מרכזית: ארגונים שמצליחים לפעול באופן מעמיק ומתמשך במתכונת אג'ייל הם ארגונים שמצליחים יותר מבחינה עסקית", כך אמרה יעל גרוהמן-רבינוביץ', שותפה ומאמנת בכירה באג'יילספארקס.

רבינוביץ' התראיינה לאנשים ומחשבים במסגרת כנס Agile Israel 2022. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף אג'יילספארקס, התקיים היום (ד'), זו השנה ה-15, בסינמה סיטי גלילות, בהשתתפות מאות מומחי אג'ייל.

לדברי רבינוביץ', "יש כמה סיבות לקשר בין עבודה במתכונת אג'ייל ובין הצלחה עסקית: ההובלה, באופן דומיננטי, של הנהלת הארגון את התחום; מימוש של השינוי מבוסס האג'ייל, שנעשה ביותר מאשר יחידה אחת בארגון; קיומה בארגון של תרבות של רצון לשיפור מתמיד; הארגון סובב סביב הגדלת הערך; ותקציבי הארגון 'עובדים' עם מבנה הארגון והאג'ייל – ולא נגדם".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"כדי להשיג תועלות ארגוניות", אמרה, "מחלקות שונות בו צריכות לשתף פעולה ולמדוד פרמטרים ברמת התוצאה והתוצר הארגוניים. דברים אלה דורשים שינוי מחשבתי ותמיכה של ההנהלה הבכירה".

היא ציינה כי "התועלות מאימוץ אג'ייל לא מוטלות בספק. ארגונים שרוצים להיות מהירים יותר ולהצליח יותר בשוק צריכים להמשיך ולשפר את תפישות העבודה וליישם תהליכים אג'יליים לכל רוחב הארגון".

רבינוביץ' סיימה באומרה ש-"ארגונים מתחילים לראות תוצאות של שיפור בשל עבודה באג'ייל בתוך שנה וחצי עד שנתיים. הקפיצה הגדולה מתרחשת רק אחרי שמונה שנים. לא מדובר ב-'זבנג וגמרנו', אלא בתהליך עמוק ומתמשך".

ארז טצ'ר, מנכ''ל אג'יילספארקס.

ארז טצ'ר, מנכ"ל אג'יילספארקס. צילום: ניב קנטור

ארז טצ'ר, מנכ"ל אג'יילספארקס, שפתח את האירוע, אמר כי "העבודה במתכונת אג'ייל אינה סוגה בשושנים, לפחות בהתחלה. יש כמה אתגרים שניצבים בפתח: יש התנגדות לשינויים, ולכן נדרשת תמיכה של ההנהלה לכך; והעבודה צריכה להיות בשני הכיוונים – מלמעלה למטה וגם מלמטה מעלה".

טצ'ר הוסיף כי "העבודה במתכונת אג'ייל מניבה כמה תועלות: שיפור האיכות של המוצר או השירות; שיפור ברמת שביעות רצון הלקוחות או המשתמשים; ונוסף ממד חדש, של תוצאות עסקיות: לא רק שעבודת הארגון הופכת להיות מהירה ויעילה יותר, אלא גם הארגון מניב יותר רווחים. כך, זו פעם ראשונה שבה אנחנו רואים את הקשר הישיר שבין כסף לאג'ייל".

באירוע הוצגו סיפורי לקוח של ארגונים גדולים, בארץ ובחו"ל, ביניהם טסלה וטאבולה. לאחר מכן הוא פוצל למסלולים מקצועיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים