אנבידיה משיקה מעבדים גרפיים עם קירור נוזלי בסדרת A100

החברה ניצלה את בימת תערוכת קומפיוטקס בטייוואן כדי לספק סוג של מענה להכרזת אינטל מלפני שבועיים על המעבד Gaudi2 ● היא הציגה, בין שלל המוצרים, גרסה חדשה של המעבד המציע קירור נוזלי נקודתי, בכרטיס עצמו

הציגה קירור נוזלי בסדרת A100. אנבידיה.

אנבידיה ניצלה את בימת תערוכת קומפיוטקס, הנערכת בימים אלו בטייוואן, כדי לספק סוג של מענה להכרזה של אינטל מלפני שבועיים על המעבד Gaudi2 אותו השוותה ישירות מול מותר הדגל של אנבידיה בתחום הלימוד המעמיק, A100-80GB. היא הציגה, בין שלל ההכרזות שלה, גרסה חדשה של המעבד שעונה לשם המלא A100 80GB PCIe Liquid Cooled GPU ומציעה קירור נוזלי נקודתי, בכרטיס עצמו.

אנבידיה תוקפת חזרה בהיבט של העלויות ושל המחשוב הבר קיימא. לטענתה השימוש בקירור נוזלי נקודתי בדטה סנטר יכול לחסוך רבות בהוצאות אנרגיה – מול קירור כללי, של כל המערכת, המבוסס על קירור אוויר בלבד – ברמה של כ-30% ולהציע מדד שימוש בכוח משופר.

מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג, בסרטון התדמית מהתערוכה.

מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג, בסרטון התדמית מהתערוכה. צילום: צילום מסך מערוץ אנבידיה ביוטיוב

התוצאה היא שהמעבד החדש – שנמצא כעת בבדיקה לקבלת אישורים של חברת אקווניקס, שנחשבת לאחת המובילות בבניית דטה סנטרים שפליטת הפחמן שלהם נמוכה ביותר עד אפסית – אמור לספק את אותם ביצועים כמו הדגם הקודם בצריכת אנרגיה נמוכה יותר. כשהצד השני של המשוואה הזו הוא שבאותה צריכת אנרגיה כמו של הדגם הקודם, המעבד A100-80GB החדש יספק יותר ביצועים, אם כי החברה לא סיפקה מספרים או השוואות בהיבט הזה.

באנבידיה טוענים שלמעלה מתריסר יצרניות מערכות כבר הודיעו שהן ישלבו את המעבד החדש במערכות שלהן מאוחר יותר השנה. בין השמות ניתן למצוא את אסוס, גיגהביט, פוקסקון, אינבנטק ו-QCT.

יכולות אוטונומיות המשתמשות ביישומי בינה מלאכותית

מעבר לכך הכריזה אנבידיה על גל ראשון של מערכות וציודים המבוססים על מערכת ה-Jetson AGX Orin שלה. מדובר במערכת המשלבת מעבד גרפי מבוסס ארכיטקטורת Ampere של החברה עם מעבדים המבוססים על ARM Cortex-A78AE, עם חיישני למידה עמוקה וראייה מתקדמים וממשקים מהירים ועוד, שנועדו לשמש בסיס עבור מערכות קצה שמפעילות רובוטים, מתקני ייצור וערים חכמות, וכן ישתלבו בתחומי התחבורה, הקמעונאות ועוד. המטרה לספק יכולות אוטונומיות המשתמשות ביישומי בינה מלאכותית, ובאנבידיה מספרים שבהמשך למעלה מ-30 שותפות טכנולוגיות ישיקו מכשירים והתקנים המבוססים על מערכת זו.

כן הכריזה החברה כי במחצית הראשונה של 2023 צפוי השוק לראות מערכות ראשונות המבוססות על המעבדים המרכזיים החדשים שלה – Grace CPU Superchip ו-Grace Hopper Superchip. מעבדים אלו משלבים ליבות x86 יחד עם ליבות ARMv9, עם קישוריות פנימית המבוססת על חיבורי NVLink-C2C, כדי לאפשר ללקוחות לבנות מערכות משלהם, שמותאמות לעומסי העבודה שלהן, וגם כדי לבצע הכנה לקראת האומניברס, הגרסה של אנבידיה לעולם תלת-ממדי וירטואלי (לדוגמה לצורך בניית תאומים דיגיטליים), אבל גם לצורך משחקיות ועבודה גרפית שמבוצעת בענן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דיויד

    המממ... אז הם הגיעו לשלב הזה... נו אתם יודעים... כשהמובילה מתחיל לשלוף טריקים כדי להישאר עוד קצת בטופ 😏

אירועים קרובים