הממשלה בוחנת את אסדרת שוק שירותי התקשורת למגזר העסקי

משרד התקשורת יצא בקול קורא לחברות בשוק התקשורת, המספקות שירותי תקשורת למגזר העסקי הבינוני-גדול, לדווח על חסמים קיימים לפעילותן כיום * בזק מהווה מונופול בתחום, והמהלך מגיע בניסיון לאפשר יותר תחרות מולה

משרד התקשורת

משרד התקשורת קורא לחברות בשוק התקשורת, המספקות שירותי תקשורת למגזר העסקי הבינוני-גדול, לפרט על פעילותן בתחום, ולדווח על חסמים הקיימים כיום להרחבת פעילות זו. זאת, במטרה לקדם רגולציה שתגביר את התחרות בתחום.

כחלק מהפעילות של משרד התקשורת לקידום התחרות בשוק התקשורת, יצא היום (ב') קול קורא לחברות התקשורת בנושא 'אספקת שירותי תקשורת למגזר העסקי' במטרה לקבל מהשחקנים בשוק התייחסויות לגבי הקשיים הקיימים באספקת שירותי תקשורת למגזר העסקים הגדולים והבינוניים, והרחבת הפעילות בו בהיבט התחרותי והאסדרתי. התייחסויות לקול הקורא יסייעו למשרד בבחינת צעדי אסדרה ופיקוח מתאימים, במטרה להביא להרחבת רמת התחרות ולהפחתת הנטל הרגולטורי בתחום.

שוק הלקוחות העסקיים הבינוניים-גדולים מתאפיין ביתרון משמעותי לגודל, ובחסמי כניסה והתרחבות משמעותיים, המגבילים גם שחקנים שפועלים בו שנים רבות. חסמים אלו נובעים, בין היתר, מהצורך לספק שירותי תקשורת תוך זמן קצר ובאמינות גבוהה למספר רב של נקודות במיקומים גיאוגרפיים שונים.

תבחן עמדה כמונופול. בזק

תבחן עמדה כמונופול. בזק

כיום, קיים מונופול של קבוצת בזק באספקת שירותים למגזר זה, והיא מחזיקה בנתח שוק של כ-80% מההכנסות בתחום התמסורת ותקשורת הנתונים, ובכ-76% מההכנסות המדווחות בתחום צירי הטלפוניה. נתחי שוק אלה וקצב השינוי בהם מהווים אינדיקציה לרמת תחרות נמוכה במגזר זה, המשפיעה על המחירים ועל רמת השירותים שמקבלים העסקים בישראל. על כן, המשרד יוצא במהלך של בחינת מצב התחרות והחסמים בתחום, ופונה לקבלת התייחסויות השחקנים הפועלים בו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים