אינטל פותחת חזית מול אנבידיה: הציגה את הדור השני של גאודי

לדברי החברה, המעבד החדש, שפותח בהבאנה לאבס הישראלית, מצע שיפור ביצועים של עד פי שניים לעומת ה-A100-80 של אנבידיה ● אחד הלקוחות הראשונים של Gaudi2: חברה בת אחרת של אינטל - מובילאיי

מעבד Gaudi2 של אינטל-הבאנה לאבס.

אינטל הציגה בכנס המפתחים שלה, שנערך בימים אלה בארצות הברית, את הדור השני של מעבד הלימוד המעמיק שלה, גאודי (Gaudi2). עם ההכרזה הזו פותחת אינטל חזית ישירה מול אנבידיה וטוענת שהמעבד החדש שלה מציע שיפור ביצועים משמעותי, של עד פי שניים, לעומת A100-80, המעבד הגרפי המוביל של המתחרה, שהושק באחרונה לטובת הרצת עומסי אימון המבוססים על לימוד מעמיק.

איתן מדינה, מנהל תפעול ראשי במעבדות הבאנה לאבס, החברה הבת הישראלית של אינטל, אף אמר זאת מפורשות. הוא התייחס בדבריו בכנס להדגמה שביצעה החברה, שבה היא הציגה ביצועי אימון של מודל ראייה ממוחשבת וכן של עיבוד שפה טבעית. בהיבט הראייה הממוחשבת טוענים באינטל שבדור החדש יש שיפור של בערך פי 3.5 לעומת הדור הקודם.

"בהשוואה למעבד הגרפי A100, המיושם באותו תהליך ייצור ובערך באותו גודל של פיסת סיליקון, Gaudi2 מספק ביצועי אימון מובילים באופן ברור, כפי שהודגם בהשוואה הזהה של עומסי עבודה מרכזיים", אמר. "ארכיטקטורת האצת הלימוד מעמיק הזו יעילה יותר מיסודה, והיא מגובה במפת דרכים חזקה".

שינוי בולט בתהליך הייצור

אחד השינויים הבולטים ביו הדור הראשון של גאודי לדור השני הוא בתהליך הייצור. זה הוקטן מ-16 ננו-מטר ל-7 ננו-מטר – מה שהפך את התהליך ליעיל הרבה יותר מבחינת צריכת כוח. בנוסף, כמו בכל מעבד, ניתן להכיל בכל פיסת סיליקון יותר טרנזיסטורים ככל שתהליך הייצור קטן יותר. במקביל יכול המעבד החדש להתייחס לכמות זיכרון הרבה יותר גדולה, עם רוחב פס שגדול ב-145% לעומת הדור הקודם ועומד כעת על 2.45 טרה-בייט לשנייה, ועם גישה לעד 96 גיגה-בייט זיכרון HBM2e לעומת עד 32 גיגה-בייט זיכרון HBM2 בדור הקודם.

במקביל ל-Gaudi2 הכריזה אינטל על מעבד נוסף של הבאנה לאבס בשם גרקו (Greco). מעבד זה פותח באופן ייעודי לקדם עומסי עבודה של הסקת מסקנות.

"Gaudi2 יכול לעזור ללקוחות אינטל לאמן עומסי לימוד מעמיק גדולים ומורכבים יותר במהירות וביעילות, ואנחנו גם מצפים לראות את היעילות בפעולות ההסקה שגרקו יביא", אמרה סנדרה ריברה, סגנית נשיא בכירה באינטל ומנכ"לית קבוצת הדטה סנטר והבינה המלאכותית של החברה.

דרך אגב, אחד הלקוחות הראשונים של מעבדי ה-Gaudi2 יהיה החברה הבת הישראלית הבולטת האחרת של אינטל – יצרנית מעבדי הרכב האוטונומי מובילאיי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים