תעשיית המחשבים הניידים: צפי לעליית מחירים גורפת בהמשך השנה

למרות הירידה ברכישת מחשבים, בעיקר ניידים, בשל חזרת העובדים למשרדים והתלמידים למוסדות הלימוד, תעשיית המחשבים צופה כי המחירים דווקא יעלו – על רקע בעיות בשרשרת הייצור והאספקה, לצד עלויות השינוע המתייקרות

צפי לעליית מחירים של מחשבים ניידים.

השנתיים של מגפת הקורונה, וכבר קצת יותר, היו טובות מאוד ליצרניות המחשבים. העבודה מרחוק, הלמידה מרחוק וכל דבר מרחוק גרמו לחברות ולמשתמשים פרטיים כאחד לרכוש כמעט מכל הבא ליד, במיוחד מחשבים ניידים. אבל בחלקים גדולים של העולם העובדים חוזרים כבר למשרדים, גם אם באופן היברידי, התלמידים כבר פוגשים את המורים באופן פיזי, וההאטה הצפויה לעומת השנתיים האחרונות הגיעה.

במצב השוק הזה, המחירים של הניידים אמורים היו, לפי חוקי השוק, להתחיל לרדת. אבל לפי אתר שרשרת הייצור הסיני DigiTimes זה לא יקרה. למעשה, האתר טוען שלאור שיחות עם אנשי קשר בתעשייה, הצפי הוא לעליית מחירים כמעט גורפת במחצית השנייה של 2022.

בעיות שרשת הייצור והשינוע לא נפתרו, מסבירים באתר. הסגרים הקשיחים והחמורים בסין בכל גילוי מחדש של קורונה פוגעים שוב ושוב בייצור, וגם בנמלים. חברות רבות, גם לקוחות סופיים וגם יצרניות רכיבים, מתחילות לחפש פתרונות מחוץ לסין, גם כדי לקצר את השינוע, אבל אלו פתרונות שייקח זמן עד שיבשילו.

בינתיים המלחמה בין רוסיה לאוקראינה משפיעה גם היא. בעקבות העלייה במחירי הדלק והגז, עלו עלויות הייצור, וגם השינוע – ויצרניות המחשבים יעבירו בסוף את העלויות הנוספות לצרכנים, אם כי לפי האתר ההערכה היא שהעוצמה לא תהיה זהה בין כל החברות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים