סלקום הקימה אתר DR לדיסקונט השקעות בחווה שלה בראש העין

האתר נבנה במתכונת של "אתר חם", והוא יאפשר שרידות ורציפות עסקית לתשתיות המחשוב של דסק"ש ● אתר ה-DR הקודם היה אצל אחת החברות הבנות שלה בהרצליה, אולם היא נאלצה לעבור לאחר שהחברה נמכרה

גיל דהרי, מנמ"ר דסק"ש.

סלקום עסקים השלימה בימים האחרונים הקמת מערך "גיבוי חם" (אתר DR) לחברת האחזקות דיסקונט השקעות (דסק"ש), והוא נועד לאפשר שרידות ורציפות עסקית לתשתיות המחשוב הקריטיות של הארגון. היקף הפרויקט נאמד בעשרות אלפי שקלים. יש לציין שדסק"ש היא בעלת מניות בסלקום.

הפרויקט כלל מיפוי ושכפול של תשתיות המחשוב החיוניות של דסק"ש לענן של סלקום, שישמש כאתר המשני ויאפשר לתשתיות המחשוב שמשרתות את כלל הפעילות של החברה, העובדים והלקוחות להיות זמינים ופעילים בעת אירוע חריג כגון פגיעה בתשתיות חיוניות, אירועי סייבר וכוח עליון.

מהרצליה לראש העין

לדברי גיל דהרי, מנמ"ר דסק"ש, לחברה היה אתר גיבוי במתקן של אחת מהחברות הבנות שלה בהרצליה, אולם לאחר שהחברה נמכרה, היא נאלצה לחפש אתר חלופי. "חיפשנו מקום אירוח שייתן לנו שירות טוב, בשפה העברית, ויבטיח המשכיות ושרידות מאובטחת היטב. לאחר בדיקה עם כמה ספקים, בחרנו בסלקום", אמר.

דהרי ציין כי אחת הסיבות לבחירה באתר בראש העין היא היכולת של סלקום לאבטח את תווך התקשורת, שהיא נקודה קריטית, שרלוונטית לאופי הפעילות של דסק"ש. בניגוד לאתר הקודם, האתר בראש העין יהיה "אתר חם", עם סנכרון מלא בין כל מערכות המידע – מה שיבטיח המשכיות עסקית רציפה. "אנחנו מקבלים כאן אבטחה מרבית לא רק בהיבט התשתיתי, אלא גם בהיבט האפליקטיבי", אמר.

מטבע הדברים, ניתנה בפרויקט תשומת לב מיוחדת להיבט הסייבר. "לאור אירועי הסייבר המתגברים על ארגונים בארץ ובחו"ל, והצורך של ארגונים בכלל ושלנו בפרט להיות ערוכים לכל אירוע שיכול להביא לפגיעה ברציפות העסקית, הגנת הסייבר הייתה שיקול חשוב מאוד ביציאה לפרויקט הזה. מאופייה, דסק"ש מהווה מטרה לניסיונות תקיפה. אמנם, לא היו אירועים חריגים ונושא האבטחה מטופל היטב בחברה, אבל אנחנו נערכים לכל צרה שלא תבוא". יש לציין שהחברה נמצאת בקשר עם מערך הסייבר הלאומי, על אף שבניגוד לגופים מסוימים אחרים, החוק לא מחייב אותה.

נדב אמסלם, סמנכ"ל אגף לקוחות עסקיים בסלקום.

נדב אמסלם, סמנכ"ל אגף לקוחות עסקיים בסלקום. צילום: סיון פרג'

דהרי מונה למנמ"ר דסק"ש בפברואר בשנה שעברה. לפני כן הוא כיהן בתפקידי ניהול טכנולוגיים שונים, בין היתר באנלימיטד. בדסק"ש מועסקים כ-200 עובדים ופעילות ה-IT שלה נעשית בעיקר במיקור-חוץ, תוך תיאום עם החברות הבנות של החברה.

נדב אמסלם, סמנכ"ל אגף לקוחות עסקיים בסלקום, אמר כי הפרויקט מהווה תשתית ענן מתקדמת בפריסה גלובלית, שמאפשרת גמישות ניהולית ותפקודית, עם גיבויים באתר נוסף של סלקום בצפון הארץ, כמו גם בחו"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים