מחקר: בתוך שלוש שנים, שני שלישים מהארגונים יעברו למולטי קלאוד

על פי נוטניקס, אימוץ ריבוי העננים מתחזק - בד בבד עם המורכבות והאתגרים בניהול

סביבה מרובת עננים

ריבוי עננים (Multi-Cloud) הוא כיום מודל ההטמעה הנפוץ ביותר בקרב ארגונים, ומודל זה צפוי לזנק עד ל-64% מהארגונים בעולם בשלוש השנים הקרובות, כך לפי מחקר חדש של נוטניקס (Nutanix).

המחקר, הבוחן את ההתפתחויות בעולם הענן ואימוץ הענן בארגונים – Enterprise Cloud Index (ECI), נערך זו השנה הרביעית ברציפות על ידי ואנסון בורן (Vanson Bourne) בקרב 1,700 מקבלי החלטות בתחום ה-IT ברחבי העולם בכל המגזרים.

87% מהם אמרו, שהצלחת השימוש בריבוי עננים דורשת ניהול פשוט יותר, כאשר מדובר בעירוב של תשתיות ענן שונות. במקביל, 83% מהם ציינו שמודל ריבוי עננים היברידי הוא הטוב ביותר כדי להתמודד עם האתגרים העיקריים הקשורים ליכולות של תאימות, אבטחת מידע, חיסכון בעלויות ואינטגרציית נתונים.

לדברי אנשי ה-IT, האתגרים המרכזיים במודל ריבוי העננים הם: ניהול אבטחת מידע (49%), אינטגרציית נתונים (49%) ועלויות (43%). בעוד שהשימוש בריבוי עננים הוא המודל התפעולי השכיח ביותר, והיחיד שצפוי לצמוח, רוב הארגונים נאבקים עם המציאות של פעילות בכמה עננים, פרטיים וציבוריים. "המציאות הזו לא תשתנה", ציינו החוקרים, "יותר ויותר מובילי IT מבינים, שאין גישה אחת שמתאימה לכולם, מה שהופך את השימוש בריבוי עננים היברידי עם כמה עננים פרטיים וציבוריים ועם יכולת הפעלה הדדית ביניהם – למיטבי".

המגיפה שינתה את אופן הפעולה של כל הארגונים כמעט, והשימוש בריבוי עננים תומך בדרך העבודה החדשה. כך, 61% מהמשיבים אמרו, שהם מתמקדים בלהציע למשתמשי הארגון סביבות עבודה גמישות יותר בגלל המגיפה. רוב הארגונים מדווחים, שלמרות שכוח העבודה המרוחק שלהם עשוי להתכווץ או לגדול בטווח הנראה לעין – העבודה מרחוק כאן כדי להישאר. "השימוש בריבוי עננים מציע את סביבת ה-IT הזריזה ביותר, התומכת בגמישות זו על ידי הפצת נתונים למיקומים גיאוגרפיים מגוונים – כדי להבטיח גישה לנתונים לכל המשתמשים והמשכיות עסקית", נכתב.

ניוד יישומים

כמעט כל הארגונים (91%) העבירו יישום אחד או יותר לסביבת IT חדשה במהלך 12 החודשים האחרונים. עם זאת, 80% מהמשיבים ציינו, שהעברת עומס עבודה לסביבת ענן חדשה עלולה להיות יקרה וגוזלת זמן. בנוסף, 41% מהארגונים ציינו, כי לרוב, האבטחה היא הסיבה למהלך שכזה, ואחריו ביצועים (39%) והשגת שליטה ביישומים (38%).

לפי המחקר, ארגונים מתייחסים באופן אסטרטגי יותר ויותר לשימוש שלהם בתשתית ה-IT. כמעט שלושה רבעים מהנשאלים (72%) אמרו, שהם מאמינים שתפקוד המחשוב בארגונים שלהם נתפס כאסטרטגי יותר ממה שהיה לפני שנה. הם ציינו מהן הסיבות העסקיות לשינוי במודל התשתית שלהם: 40% מהם משנים את מודל התשתית על מנת לשפר את העבודה מרחוק ולהביא לשיתוף הפעולה בין העובדים; 36% עושים זאת על מנת לתמוך טוב יותר בלקוחות ו-35% משנים את התשתית על מנת לחזק את ההמשכיות העסקית.

"כיום, כאשר עסקים בוחנים ומשתמשים ב-IT באופן אסטרטגי יותר מאי פעם, המורכבות של ריבוי עננים יוצרת אתגרים שעלולים לפגוע בדרך להצלחה של הענן", אמר רג'יב רמאסוואמי, נשיא ומנכ"ל נוטניקס, "פתרון המורכבויות הללו מפנה את מקומו לטובת מודל ריבוי עננים היברידי וחדש – שהופך את הענן למודל תפעולי – ולא ליעד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים