אינטל מסתערת על שוק המחשוב האישי עם עוד 22 מעבדי Alder Lake

לבד ממעבדי ה-Alder Lake החדשים, ניצלה אינטל את בימת CES כדי להציג באופן רשמי את הרכישה של סקרינובייט הישראלית, לצד מערכת רכב אוטונומי על שבב ושתי מערכות חדשות לשוק ה-ADAS, של החברה הבת מובילאיי

22 מעבדי Alder Lake חדשים הצטרפו למשפחת ה-Core של אינטל.

אינטל ניצלה את בימת CES 2022 כדי להציג באופן רשמי את הרכישה החדשה שלה – חברת סקרינובייט (Screenovate) הישראלית. מדובר בחברת הזנק, שתאפשר לבצע סנכרון בין מחשבים גם אם מערכת ההפעלה שלהם שונה זו מזו, כך שהן לא מתקשרות באופן טבעי, מ-Windows ועד Chrome OS.

הפתרון של סקרינובייט יחבר לא רק מחשבים זה לזה, אלא כל מה שנחשב חכם ויש לו מערכת הפעלה תואמת, כשבאינטל מציניים מעבר לטלפונים חכמים, שאולי הם המוצר הטבעי ביותר, וגם שעונים חכמים, טלוויזיות ועוד. לפי אינטל, המשתמשים יוכלו לשלב פעולות במכשירי הקצה השונים, שלהם או של אחרים, תוך שמירה על ממשק אחיד, וגם מבלי לפגוע בביצועים.

בהדגמה שסיפקה החברה היא הציגה כיצד אפשר להעביר מצגת מבוססת אנדרואיד למסך טלוויזיה או למחשב בלחיצת כפתור, תוך שמירה על איכות ונראות, ואיך אפשר להציג נתונים מה-Apple Watch במחשב מבוסס Windows ובזמן אמת.

"הבנו שהצרכן מייחס חשיבות גבוהה להזרמה חלקה של מידע בין סוגי מכשירים שונים. עם הרכישה של סקרינובייט אנו מבקשים לפתור את אחד הכאבים הגדולים של המשתמשים, הנוגע לצורך בשיתוף מידע ובעבודה עם אחרים, כך שלא משנה באיזו מערכת הפעלה הם ישתמשו ועם איזה סוג של מכשיר ירצו לתקשר ולשתף, הם יוכלו לעשות זאת בקלות וללא כל בעיה", אמר אילן ברסלר, סגן נשיא בקבוצת המחשוב האישי של אינטל, ומי שמוביל את פיתוח הטכנולוגיות ומוצרי התקשורת האלחוטית.

החברה לא סיפקה לוח זמנים לגבי השילוב של הפתרון החדש במחשבים השונים, אך כן סיפרה שהיא תוטמע בדגמי הפרמיום של המחשבים העומדים בתנאים של פלטפורמת ה-Evo שלה.

עשרות מעבדים חדשים

אינטל ניצלה את התערוכה, גם אם באופן וירטואלי, כמו הרבה חברות אחרות, כדי להמשיך את ההסתערות המחודשת שלה על שוק המחשוב האישי עם מעבדי ה-Alder Lake, הדור ה-12 של מעבדי ה-Core שלה. אחרי שבהשקה הראשונית לפני כחודשיים היא הציגה כמה מעבדים שולחניים מהסידרה הביצועיסטית ביותר שהיא שולחת לשוק, הפעם היא הציגה עוד 22 מעבדים חדשים בשתי רמות הספקים: סידרת ה-T, שמציעה מעבדים עם הספק של 35 ואט, וסידרת המיינסטרים העיקרית עם מעבדים בהספקים של עד 65 ואט, שכמובן מציעים ביצועים גבוהים יותר.

בשתי המשפחות החדשות מציעה אינטל מעבדים לכל אורך השדרה: מ-Core i9 ועד Pentium ו-Celeron. מעבדי ה-Core i9 מגיעים עם שמונה ליבות ביצועים ו-8 ליבות יעילות, ועד 24 נימי עבודה, כשבגירסת המיינסטרים הם יכולים להגיע למהירות מרבית של 5.1 גיגה הרץ לעומת 4.9 גיגה-הרץ בגירסת ה-T. כל מעבדי ה-Core i7 מגיעים עם 8 ליבות ביצועים ועם 4 ליבות יעילות, ואילו מעבדי ה-Core i5 מצוידים ב-6 ליבות ביצועים בלבד. מעבדי ה-Core i3 כבר מגיעים "רק" עם 4 ליבות. משפחת המיינסטרים גם מכילה שלושה מעבדים עם סיומת F, אחד בכל רמה עד Core i5, שמגיעים ללא שבב גרפי מובנה עבור מי שגם כך מתכוון להתקין כרטיס מסך ייעודי.

מעבר לכך הכריזה אינטל על מעבדי הדור ה-12 הראשונים למחשבים ניידים במשפחת ה-Core-H, שמיועדת לשוק הניידים עתירי הביצועים. ההכרזה כוללת שלושה מעבדי Core-i7, שלושה מעבדי Core-i5 ושני מעבדי Core-i9 זהים למעשה, רק שאחד מהם פתוח להמהרה – ‘Core i9-12900HK שעליו מספרת אינטל שהוא מציג ביצועים חסרי תקדים. לטענת החברה, הוא מציע עד 40% שיפור ביחס לדור הקודם ומתעלה בביצועיו על מתחריו בשוק המחשבים הניידים – מעבדי הדגל של אפל, M1 MAX ו-M1 PRO, ו-Ryzen 5900HX של AMD. המעבד המסוים הזה מכיל 6 ליבות ביצועים ו-8 ליבות יעילות במהירות של עד 5.0 גיגה-הרץ. כל המעבדים במשפחת ה-Core-H של Alder Lake עובדים ב-TDP של 45 ואט. מעבדי הסדרה החדשה Core-P, עם TDP של 28 ואט, וה-Core-U עם TDP של 9-15 ואט, יוצגו בהמשך 2022.

מובילאיי מציעה מערכת AV לצרכנים

החברה הבת של אינטל הציגה ב-CES את EyeQ Ultra, שלפי החברה היא מערכת רכב אוטונומי על שבב, שהיא המתקדמת ובעלת הביצועים הגבוהים ביותר שהציגה החברה עד היום, שפותחה מהיסוד כדי לספק פתרון שלם לנהיגה אוטונומית. בחברה טוענים שמדובר בשבב ה-AV החסכוני ביותר בתעשייה, כדי לספק את הכוח והביצועים המדויקים הדרושים עבור כלי רכב אוטונומיים, מתוך הנחה שקרוב לוודאי שיהיו כלי רכב חשמליים לחלוטין. השבב הראשון אמור לצאת מקווי הייצור לקראת סוף 2023, והייצור ההמוני אמור להתחיל ב-2025.

כן הציגה החברה שתי מערכות חדשות לשוק ה-ADAS – מערכות סיוע מתקדמות לנהגים. EyeQ6L היא היורשת של של EyeQ4, במארז שגודלו רק 55% מזה של קודמו. פתרון זה מבוסס על קופסה אחת על השמשה הקדמית, והוא מספק עוצמת למידה עמוקה, תוך צריכת הספק נמוכה במיוחד למערכות ברמת L2. מערכת EyeQ6H תתמוך במערכות ADAS ברמת הפרימיום עם כיסוי חיישנים מלא של 360 מעלות. לפי מובילאיי, היא שוות ערך לשתי מערכות EyeQ5 במונחים של כוח מחשוב, והיא תומכת בוויזואליזציה לנהג ומתפקדת טוב יותר מקודמתה תחת עומסי עבודה כבדים של בינה מלאכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים