"הענן ישפר את השירות לאזרח – מבוסס נתונים"

"נימבוס יביא את הענן לשוק הארגוני, המשתמש בתשתיות שאינן מותאמות לתהליכים דיגיטליים", כך אמר שי מור, מנהל פעילות עסקית, מגזר ציבורי וממשלה בגוגל קלאוד ישראל

שי מור, מנהל פעילות עסקית מגזר ציבורי וממשלה בגוגל קלאוד ישראל.

"המטרה שלנו היא להאיץ טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים ובמדינות – ולעשות זאת באופן מבוסס נתונים. מכרז נימבוס, שבו אנחנו אחת הזוכות, יביא להאצת ההנפקה של השירותים המוצעים לאזרחים, לשיפור השירותים הקיימים ולייעולם. זאת, כי כלל השירותים יהיו מבוססי נתונים – שנאספו, עובדו והופקו מהם תובנות מושכלות לפעולה. נימבוס יביא את הענן לשוק הארגוני, המשתמש בתשתיות שאינן מותאמות לתהליכים דיגיטליים", כך אמר שי מור, מנהל פעילות עסקית מגזר ציבורי וממשלה בגוגל קלאוד (Google Cloud) ישראל.

מור דיבר בפתח כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הענן ללקוחות מהמגזר הממשלתי והציבורי. הכנס התקיים ביום ה' האחרון בירושלים.

לדבריו, "ארגונים ציבוריים נדרשים לנצל באופן מושכל את נימבוס, הענן הממשלתי. יש לעשות יותר מאשר את הטריוויאלי – 'לזרוק' שרת לענן. אם נעשה רק את זאת – נפספס את היכולות המתקדמות שטמונות בענן. בעזרת ניהול נכון של נתונים ניתן להפיק הרבה יותר תועלות. עם נימבוס, נביא למצב של שינוי מהותי בגופי הממשלה, בדרך שבה הם מתקשרים, משתפים ועובדים מול האזרחים. נביא למצב שבו ארגוני ממשל יקבלו החלטות מבוססות מידע, על בסיס כלים מתקדמים, יכולות לימוד מכונה, בינה מלאכותית וכלי חיקור".

"גוגל קלאוד היא חטיבה נפרדת בקבוצת אלפבית, החברה האם, כי היא מוכרת לסוג שונה של לקוחות. מחזור המכירות של גוגל קלאוד עומד על 20 מיליארד דולר. החברה היא שחקן הענן בעל הגידול הכי מואץ בשוק, שצומח בקביעות בשיעור של יותר מ-45% בכל רבעון. הנתון משקף צמיחה מהירה יותר משחקני הענן האחרים", ציין מור.

"בארץ", אמר, "בלי להיכנס לנתונים מספריים, נתח השוק של גוגל קלאוד גדול מהממוצע העולמי. אנחנו פועלים פה מאז 2005, יש לנו בארץ שני מרכזי פיתוח ואף רכשנו כמה חברות מקומיות. הקמנו באחרונה מרכז פיתוח לשבבים, אנחנו מקימים מעבדת חדשנות, נבצע השקעות נרחבות בענן הציבורי ונקים דטה סנטרים ייעודיים לענן המקומי".

"אתגר האבטחה מתנשא מעל כל האתגרים שבעבודה בסביבת ענן"

"העבודה בסביבת הענן מאתגרת בשל לא מעט בחינות, אולם אתגר האבטחה מתנשא מעל כולם. ארגונים נדרשים לפעול בענן באופן מאובטח, תוך הגנה על שלמות הנתונים והעלאת רמת אבטחת המידע. עליהם לבצע את כל זאת תוך ניהול הנתונים בענן ובתשתיות היברידיות. גוגל מציעה פתרונות ומענה מלא בעולם אבטחת המידע, ולפי פורסטר, יש לה את הענן המאובטח ביותר", הוסיף מור.

"גוגל קלאוד נבדלת מהעננים האחרים", סיכם. "אנחנו חברת חדשנות מספר 1 בעולם, שעל אף שיש לנו 140 אלף עובדים, אנחנו נושמים ומתנהגים כסטארט-אפ. הענן שלנו חכם ומטפל בנתונים עם בינה מלאכותית, יכולת חיקור, קיטלוג, חיזוי והפקת תובנות מושכלות. חדשנות מגיעה מקוד פתוח ואנחנו מהשחקנים הגדולים בתחום".

אסף לב, מנהל צוות פתרונות ענן מגזר ציבורי בגוגל קלאוד ישראל.

אסף לב, מנהל צוות פתרונות ענן מגזר ציבורי בגוגל קלאוד ישראל. צילום: תומר פולטין

אסף לב, מנהל צוות פתרונות ענן מגזר ציבורי בגוגל קלאוד ישראל, הציג בפני המשתתפים את עקרונות ניהול הנתונים והגירת הנתונים לענן. לדבריו, "ביג דטה וניהול נתונים זה ב-DNA שלנו: באותן הדרכים שבהן אנחנו מתמודדים עם כמות עצומה של מידע אנחנו מסייעים ללקוחות, עם אותה פלטפורמה, כי 'אנחנו אוכלים את האוכל שאנחנו מכינים'. גוגל קלאוד משתמשת בפלטפורמות הללו כבר כמעט שני עשורים".

"אנחנו מספקים לכלל הלקוחות הארגוניים, לרבות אלה מהמגזר הציבורי הממשלתי, פלטפורמה הכוללת כלים ושירותים מבוססי קוד פתוח, עם יכולת גידול ומעטפת אבטחת מידע", סיכם לב. "יש לנו היצע פתרונות לכלל שכבות הנתונים – בזיכרון, בסיסי נתוניםNoSQL , בסיסי נתונים רלציוניים, מחסני נתונים ובסיסי נתונים אחרים, לצד בסיס נתונים משלנו – לטובת יצירת אגמי ומחסני נתונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים