מטא חסמה ארבע חברות ישראליות שמוצריהן עקבו אחרי אלפי אנשים

בדיווח שפרסמה אתמול מטא, היא הודיעה כי הסירה כ-1,600 חשבונות מזויפים מפייסבוק  ומאינסטגרם, וחסמה את פעילותן של שבע חברות מעקב שאפשרו לפגוע ב-50 אלף עיתונאים ופעילי זכויות אדם ברחבי העולם

חשבונות מזויפים בפייסבוק ובאינסטגרם ששימשו לטרגוט קורבנות מעקב

מטא הסירה כ-1,600 חשבונות מזויפים מפייסבוק ומאינסטגרם ששימשו שבע חברות "מעקב-להשכיר", כפי שכינתן אותן, כדי לטרגט ולפגוע בחשבונות ובמכשירים של עיתונאים ופעילי זכויות אדם ברחבי העולם – כך הודיעה החברה אתמול בדו"ח מיוחד שפרסמה.

מתוך השבע – ארבע מהן חברות ישראליות, וכל החברות המעורבות בדו"ח ממוקמות בסין, בישראל, בהודו ובצפון מקדוניה. פעילותן התמקדה לכאורה בכמעט 50,000 בני אדם ביותר מ-100 מדינות, והן פעלו בשליחות של לקוחות פרטיים, עסקים ומשרדי עורכי דין, הממוקמים בלפחות 23 מדינות, כולל ארה"ב, ישראל, סין וערב הסעודית.

"תעשיית המעקב העולמית להשכרה מתמקדת באנשים ברחבי האינטרנט כדי לאסוף מודיעין, לתמרן אותם לחשוף מידע ולפגוע במכשירים ובחשבונות שלהם", ציינה מטה בבבלוג שפרסמה. "חברות אלה הן חלק מתעשייה רחבת ידיים, המספקת כלי תוכנה פולשניים ושירותי מעקב ללא הבחנה לכל לקוח, ובלי קשר במי מתמקד המעקב, או להפרות זכויות האדם שהן עשויות לאפשר."

מטא ציינה, כי שחקני האיום התחזו לעיתונאים מארגונים בולטים כמו פוקס ניוז, ארגוני זכויות אדם ומפיקי סרטים וטלוויזיה. לדבריה, הם ניסו לכאורה לארגן שיחות ולהשיג את פרטי הקשר של היעד לצורך התקפות פישינג עתידיות.

קבוצה אחת, שמטא לא ציינה את שמה באופן ישיר, אך אמרה שהניתוח שלה מצביע על שימוש של רשויות החוק המקומיות בסין, פתחה 100 חשבונות פייסבוק ואינסטגרם כדי לטרגט מטרות במדיה החברתית ולגרום להן ללחוץ על תוכנות זדוניות. כלי הריגול, לדבריה, משמשים לריגול אחר קבוצות מיעוט במיאנמר, בהונג קונג ובאזור שינג'יאנג בסין.

שש החברות האחרות שמטה נקבה בשמותיהן הן קובוובס טכנולוגיות הישראלית, קוגנייט הישראלית, בלאק קיוב הישראלית, Bluehawk CI, בלטרוקס (BellTroX) ההודית וסייטרוקס (Cytrox) מצפון מקדוניה, ולחברות האלה שלחה מטה הודעות על סגירת החשבונות וחסימת פעילותן.

בלאק קיוב הישראלית, הגיבה בהצהרה לחדשות CBS, וציינה כי היא אינה פועלת בעולם הסייבר או מנסה לפרוץ למשתמשים. "בלאק קיוב היא חברת תמיכה בליטיגציה, המשתמשת בשיטות חקירה משפטיות כדי להשיג מידע על ליטיגציה ובוררות", מסרה החברה בהצהרה, והוסיפה כי היא עובדת עם משרדי עורכי דין ברחבי העולם כדי להוכיח שוחד, לחשוף שחיתות ולהחזיר נכסים גנובים.

מיטל לוי טל, דוברת חברת המודיעין קובווב טכנולוגיות, אמרה, כי החברה לא יצרה קשר עם מטה נכון ליום חמישי אחר הצהריים והוסיפה, כי החברה "פועלת רק על פי החוק ומקפידה על סטנדרטים מחמירים בנוגע להגנה על הפרטיות".

מטא ציינה, כי החברה נמצאת בתהליך של הודעה לכל 50,000 המשתמשים כי ייתכן שטורטו על ידי פעולות המעקב להשכרה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים