כיצד להוזיל עלויות בצריכת הענן?

שליח אנשים ומחשבים נפגש ב-AWS re:Invent 2021, כנס הלקוחות הענק של אמזון ווב סרביסז שנערך בלאס וגאס באחרונה, עם אידו אסף, מנהל השיווק של זסטי - המספקת פתרונות לניהול ענן מבוססי בינה מלאכותית

אידו אסף, מנהל השיווק של זסטי.

"בשנים האחרונות חל גידול עצום בצריכת שירותי ענן על ידי חברות מכל הסוגים, מחברות טכנולוגיה ועד לאלו המסורתיות, כולן מבינות את היתרון הטכנולוגי והכספי שבענן. על מנת למטב את צריכת השירותים ולהפחית את העלויות שלהן, אנו נכנסים לתמונה, ומציעים ניהול אוטומטי של שירותי ענן, כדי לחסוך במשאבי מחשוב שאינם בשימוש", כך אמר אידו אסף, מנהל השיווק של זסטי (Zesty).

החברה הייתה אחת מעשרות חברות ישראליות שהשתתפו בכנס של אמזון ווב סרביסז, AWS re:Invent 2021, כנס הלקוחות והשותפים השנתי של החברה, שנערך לפני ימים אחדים בלאס וגאס. 

זסטי, המספקת פתרונות לניהול ענן מבוססי בינה מלאכותית, הוקמה לפני שלוש שנים, על ידי מקסים מלמדוב, המשמש כמנכ"ל, ואלכסיי ביקוב, סמנכ"ל הטכנולוגיות. באחרונה גייסה החברה בסבב גיוס ראשון 35 מיליון דולר, ובסך הכל, זסטי גייסה 42 מיליון דולרים מאז הקמתה. על לקוחותיה נמנות ארמיס, WalkMe ו-Wiz.

"אנו בימים מאוד עמוסים אחרי השלמת הגיוס", אמר אסף שהוסיף כי, "אנחנו בגידול מאוד משמעותי מבחינת היקף הלקוחות וגם מבחינת מספר העובדים".

"מניבים ללקוחות חיסכון של עד כ-50% בעלויות"

לדבריו, "אנחנו מציעים שני מוצרים עיקריים: האחד להוזלת שירותי המחשוב, והשני להוזלת שירותי האחסון. המוצר להוזלת שירותי המחשוב מבוסס על המצב בו לקוחות לא מתחייבים על תשלום מראש לשירותי ענן. בשירותי הענן של AWS ניתן לקבל הנחות בעלויות, אם מתחייבים להיקפי שימוש קבועים למשך שנה עד שלוש שנים. לדוגמה, לקוח שמריץ היום 500 שרתים, לא יודע אם הוא יצטרך 500 שרתים בעוד שנה, או שהוא יחליף טכנולוגיה ויוכל להסתפק בפחות. כאן אנחנו נכנסים לתמונה, ומבצעים עבור הלקוח רכישה אוטומטית של חוזי מחשוב, שלקוחות אחרים מעוניינים למכור באמצעות אתר ש-AWS מפעילה למכירה ולקנייה של חוזים. אנחנו קונים עבור הלקוחות את החוזים הללו, ומממשים אותם על שירותי המחשוב שלהם. הכל מנוהל בצורה אוטומטית לחלוטין".

"עם שירות זה", הסביר, "אנחנו מניבים ללקוחות חיסכון של עד כ-50% בעלויות, וזה שקוף להם. ההליך פשוט, ומתחיל כשהלקוח נותן לנו אישור לקרוא את נתוני השימוש שלו, ואז אנחנו מציגים לו חיסכון אפשרי. לאחר מכן הוא נותן לנו אישור ליישם את ההנחות של החוזים על השרתים".

"Zesty Disk, מאפשר ללקוחות לתת לנו לנהל עבורם את שטחי האחסון"

בהתייחסו להוזלת העלויות של שירותי האחסון, אמר אסף כי "כאשר מפתח צריך להקצות שטח אחסון עבור שירות מסוים, הוא בדרך כלל יקצה את המקסימום, כדי להימנע מהצורך להרחיב אותו בעתיד. כך, לעיתים נוצר מצב שמשלמים על שטח אחסון שלא משתמשים בו. השירות שלנו, Zesty Disk, מאפשר ללקוחות לתת לנו לנהל עבורם את שטחי האחסון. המערכת שלנו לומדת את הרגלי השימוש, עוקבת אחרי כל שטחי האחסון, ומקצה אותם בזמן אמת, באופן אוטומטי ובצורה מיטבית מבחינת עלויות. כך, אנו חוסכים ללקוחות בין 50-70% מעלויות האחסון, מה שיכול להגיע לסכומים משמעותיים מאוד בחברות בינוניות וגדולות".

"השירות הזה", הסביר, "מתאים לחברות בשלב הצמיחה, שלא יודעות להעריך את נפחי האחסון שהן זקוקות לו. בקרב חברות שירותים (SaaS) – בהם דפוסי השימוש של הלקוחות באפשרויות השונות לא תמיד קבועים, יש צורך כל הזמן במעקב אחרי שימוש בשטחי האחסון. מעקב אנושי אחרי השימוש הזה הוא פשוט לא יעיל".

"כרגע השירות שלנו מוצע רק על שירותי הענן של AWS", סיכם אסף. "אנחנו מתכננים בעתיד להרחיב את המוצרים שלנו גם לשירותי ענן נוספים. השתתפנו בכנס כחלק מתוכנית השותפים, כיוון שאנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו הגיעו לחפש בדיוק פתרונות שכאלה – שחוסכים להם בהוצאות בצורה ברורה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. AWS Cloud Guru

    הם בסך הכל סוחרים ב-savings plans שנקנו לתקופות ארוכות. בעולם האמיתי החיסכון לא יכול להיות גבוה יותר ממה שאמזון נותנים אלא אם החברה שלהם עובדת לשם שמיים. מה הבשורה כאן?

    1. עידן

      אין בשורה, אבל ככל שיש יותר לקוחות קל יותר להסיק צורך, ולהעביר תוכניות בינהם

אירועים קרובים