ג'ק דורסי שוב עושה כותרות: שינה את שמה של סקוור ל-בלוק

רק לפני יומיים סיפק המנכ"ל והמייסד השותף של טוויטר זעזוע לזירה הטכנולוגית כשבישר שהוא נוטש את הרשת המצייצת, וכעת הוא שב ומעורר סקרנות עם שינוי שמה של חברת התשלומים שלו

כבר לא סקוור. השם שונה ל-בלוק.

חברת התשלומים סקוור (Square) הודיעה כי שינתה את שמה לבלוק (Block). השינוי הגיע יומיים בלבד לאחר שהמנכ"ל שלה, ג'ק דורסי, עזב את החברה האחרת שייסד ושעמד בראשה, טוויטר.

בהצהרה מטעם חברת הפינטק נאמר כי לשם החדש שנבחר "יש משמעויות רבות הקשורות לחברה – אבני בניין, בלוקים שכונתיים והעסקים המקומיים שלהם, קהילות מתכנסות במסיבות בלוקים מלאות במוזיקה, בלוקצ'יין, קטע קוד ומכשולים שצריך להתגבר עליהם". דורסי הוסיף כי: "בלוק הוא שם חדש, אבל המטרה שלנו להעצמה כלכלית נשארת זהה. לא משנה איך נצמח או נשתנה, נמשיך לבנות כלים שיעזרו להגביר את הגישה לכלכלה".

למעשה, בלוק יהיה שמה של החברה כישות ארגונית והוא יכנס לתוקף באופן רשמי בסביבות ה-10 בדצמבר.

החברה ציינה כי השם הקודם, סקוור, מזוהה עם עסקיה למוכרים – מאז הקמתה ב-2009, מקבלת החברה ומעבדת תשלומים לעסקים קטנים ובינוניים – והשם הזה אכן יישאר שמה של פלטפורמת התשלום הזו.

אלפבית, מטא ועכשיו בלוק

השם החדש – בלוק – משקף, לטענת קברניטיה, את המשך הצמיחה והפיתוח שלה לכדי האקוסיסטם שהיא כיום, שכבר כולל גם את שירות העברת הכסף שלה, Cash App, שירות הזרמת המוזיקה ששמו Tidal, ופרויקט TBD5466975 ליצירת פלטפורמת קוד פתוח להחלפת נכסים דיגיטליים. כל שלוחות החברה ישמרו על שמן הנוכחי. יוזמת Square Crypto, שפעילותה קשורה בפיתוח הביטקוין, תשנה את שמה ל-Spiral ותיכנס גם היא תחת כנפי בלוק. עם זאת, בלוק תמשיך להיסחר בבורסה תחת הטיקר SQ, כך עדכנה החברה.

המהלך מזכיר במקצת את שעשו פייסבוק וגוגל כשכינסו את שלל עיסוקי חברותיהן תחת חברות אם בשמות מטא ואלפבית, בהתאמה.

ג'ק דורסי, מנכ"ל בלוק.

ג'ק דורסי, מנכ"ל בלוק. צילום: פליקר

כאמור, דורסי, מנכ"ל בלוק, היה גם שותף להקמת ענקית המדיה החברתית טוויטר ב-2006, שלוש שנים לפני היווסדה של סקוור. השבוע נודע כי הוא מסיים את פרק הזמן שבו הוביל את טוויטר.

דורסי לא סיפק הסברים לפרישתו זו, אך בין השאר הועלתה הסברה שהעזיבה גם קשורה לביקורת שספג בגין תפקידיו הכפולים כמנכ"ל שתי החברות. מבקריו טענו כי אחריותו גם לסקוור גוזלת את תשומת לבו מ-טוויטר, ואפשר שדורסי בחר להתרכז מעכשיו בפינטק ובתחום הקריפטו שהוא, כך מסתמן, מרותק לגביו. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים