פומבה – הסטראט-אפ שימצא לכם חנייה ליד הבית

כל מי שמתגורר בעיר גדולה ושבבעלותו רכב מכיר את התופעה - אין חנייה! מדי יום אנחנו מבזבזים דקות ארוכות, שלפעמים נצברות לכדי שעות, בחיפושים אחריה ● האם הפתרון המסתמן הוא האפליקציה של פומבה הישראלית?

המצרך הנדיר. מקום חניה ליד הבית.

אם אתם גרים בתל אביב, או באחת הערים הגדולות שיש בהן מצוקת חניה, אתם מכירים בוודאי את האתגר בחיפוש היומי של מקום לחנות בו את הרכב ליד הבית. בדרך כלל זו משימה עם הרבה מאוד ציפיות ולא מעט אכזבות, במיוחד אם אתם תל אביביים שחוזרים הביתה אחרי יום עבודה, ומתחילים לספור לאחור את השעות שבהן אתם מסתובבים ליד הבית ברדיוס הכי רחוק ולא מוצאים מקום להניח בו את הרכב שלכם.

על הבעיה זו מנסה לענות הסטארט-אפ פומבה (Pumba) שפיתח פתרון המאפשר לנהגים, תושבי העיר שבה הם גרים, לקבל חיווי בזמן אמת על ידי אפליקציה ייעודית, מה מצב החניה ליד הבית שלהם, והאם במקרה התפנה מקום יקר מפז בסביבתכם. 

איך זה עובד? רועי יוטבת, מנכ"ל ומייסד שותף ב-פומבה, מסביר כי "הפתרון שפיתחנו מורכב משני רכיבים. הרכיב האחד הוא, מצלמות שמותקנות על המרפסות בבתים באזור המגורים של הנהג שמשתמש באפליקציה שלנו. המצלמות האלו מעבדות את המידע שנצבר מהצילומים, ומשדרות לנהג אלרטים לאפליקציה בנייד שלו, והוא מקבל חיווי האם והיכן יש חניה באזור מגוריו".

מימין לשמאל: רועי יוטבת, מנכ"ל ומייסד שותף בפומבה, והיודה קונפורטס, עורך ראשי, אנשים ומחשבים.

מימין לשמאל: רועי יוטבת, מנכ"ל ומייסד שותף בפומבה, והיודה קונפורטס, עורך ראשי, אנשים ומחשבים. צילום: פלי הנמר

היענות גדולה להתקין מצלמות במרפסת כדי לסייע גם לאחרים

המערכת, כמובן, לא מתחייבת למצוא לכם חניה, אבל היא בהחלט מאפשרת למשתמש לקבל תמונת מצב, לנווט לפיה את הדרך ולקבל החלטות מה לעשות. המערכת מבוססת על יכולות של עיבוד מידע ובינה מלאכותית, וגם על שיתופיות של מידע. כלומר, באזור מגורים אחד מספיק שתהיה כמות סבירה של מצלמות על המרפסמות, שישתפו את המידע ליתר השכני הנהגים. יוטבת אומר שלמרבה ההפתעה יש היענות גדולה של אנשים להתקין את המצלמות על המרפסת, מתוך רצון לסייע גם לאחרים.

השימוש הוא על פי רכישת מנוי, והתקנת האפליקציה בנייד. לדברי יוטבת, כבר כעת יש כמה אלפי נהגים בכמה אזורים בתל אביב שמשתמשים בה במסגרת הפיילוט שהם עורכים על המערכת, ובעתיד הם מתכוונים להפוך את המערכת למסחרית.

יוטבת לא יודע להעריך מה אחוז ההצלחה של הפתרון, אבל הוא יודע שיש אחוז גדול של משתמשים חוזרים בכל חודש, שמביעים אמון במערכת.

פרזנטציה בתערוכה הבינלאומית ערים חכמות בברצלונה וגיוס באופק

פומבה הוקמה ב-2019, קצת לפני הקורונה, על ידי אורי לוין מייסד אפליקציית ווייז.

החברה הציגה בביתן הישראלי בתערוכה הבינלאומית ערים חכמות בברצלונה, במטרה להציג את המערכת לנציגי הערים שבאו לבקר. השלב הבא הוא פריצה לשווקי חו"ל, והחברה מתחילה כעת בסבב גיוס של ארבעה מיליון דולר לשם כך.

תחום פתרונות החניה הוא אחד התחומים הפופולרים אצל חברות סטארט-אפ, ויש לא מעט כאלו, כגון פנגו, אפליקציות ייעודיות לחניונים ועוד.

יוטבת אומר כי הפתרון שפומבה מציעים הוא נקודתי, מתקשר עם הנהגים עצמם, וכן הוא ייעודי רק לנהגים שגרים באותו אזור מגורים. "סביר להניח שמי שגר בעיר אחרת, לא יחפש חניה קבוע באזור מסוים כל יום", אמר יוטבת.

אפשר שמצב התנועה המחמיר בערים הגדולות, ואיתו מצוקת החניה, מביאים את הנהגים לנסות גם את הפתרון הזה, כי האלטרנטיבה היא בכל מקרה לא מלהיבה ומעודדת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רועי

    עד שיגיעו לחנייה היא כבר תיתפס. איך פותרים את זה?

אירועים קרובים