"תוכניות העבודה בממשלה עמוסות מאוד, עם עשרות פרויקטים במקביל"

"זו עוצמה אדירה", כך אמר אילן אלאלוף, מנמ"ר מרכבה במשרד האוצר, בפסגת ה-IT של אנשים ומחשבים, שנערכה באחרונה ● אלאלוף דיבר בפאנל הממשלה, בהנחיית ד"ר נחמן אורון מרשות התקשוב

אילן אלאלוף, מנמ"ר מרכבה במשרד האוצר.

"מערכת מרכבה, הבקאופיס של מדינת ישראל, פרוסה ביותר מ-80 משרדי ממשלה ויחידות סמך, עם כ-79 אלף משתמשים. רוחב יריעה מאוד גדול. מדובר בכל עולמות התוכן הפיננסי, תקציב, אגפי המטה בממשלה, כולל חשב כללי ועוד הרבה דברים אחרים. תכניות העבודה שלנו עמוסות מאוד עם עשרות פרויקטים במקביל, עוצמה אדירה", סיפר אילן אלאלוף, מנמ"ר מרכבה במשרד האוצר, בכנס ה-IT רחב המדדים, המשתתפים והתכנים שערכה אנשים ומחשבים לאחרונה.

אלאלוף דיבר בפאנל הממשלה, בהנחיית ד"ר נחמן אורון מרשות התקשוב והוא סיפק שתי דוגמאות להמחשת עוצמת התהליכים בהם מעורבת מרכבה. לדבריו, קיימים "שני פרויקטים גדולים שאנו משיקים בחצי השנה האחרונה ועושים מהפכה. אחד מהם זה תחום הערבויות הדיגיטליות, כשבמסגרת הפתרון פותחו הרבה מאוד ממשקים מקוונים לחברות הביטוח והבנקים, והתוצאה היא ערבות דיגיטלית חתומה שזה אדיר. פרויקט אחר הוא מול משאבי האנוש בנציבות המדינה לעולם הבוחנים, השלב האחרון שצריכים לעבור לפני השתלבות בשירות. הפתרון נותן מענה מקצה לקצה, וגולת הכותרת היא העברת נתונים מלאים לטאבלטים של בוחנים בזמן אמת, באופן מקוון ושקוף לכל מי שצריך", הוא סיפר.

מנהל ממשל זמין, רשות התקשוב הממשלתי, מערך הדיגיטל הלאומי, משרד הכלכלה.

מנהל ממשל זמין, רשות התקשוב הממשלתי, מערך הדיגיטל הלאומי, משרד הכלכלה. צילום: ניב קנטור

"מתכוננים ומכשירים צוותים כדי לעשות את המהלך נכון מול נימבוס"

גם יוגב שמני מרשות התקשוב הממשלתית, מערך הדיגיטל הלאומי, משרד הכלכלה, ציין בפאנל כי במהלך השנה האחרונה בוצעה עבודה רבה, וכן לאור ההכרעה בפרויקט נימבוס. "אנחנו מתכוננים ומכשירים את הצוותים שלנו כדי לעשות את המהלך נכון מול נימבוס, ולעשות את זה בצורה הטובה ביותר. השנתיים האחרונות עזרו לנו להאיץ המון שירותים דיגיטליים, כמו האזור האישי, עם הרבה משרדים שהצטרפו עם התוכן שלהם. יש סמכות רחבה יותר מעבר לממשל, ואנחנו גם מתכוונים להשיק אפליקציה לאזור הרישוי. אנו מצפים לעוד הרבה שירותים נוספים שיעברו את השינוי הדיגיטלי, וזה בעבודה כל הזמן מול משרדי הממשלה", תיאר שמני בקצרה.

אלבי מלכה, מנמ"ר המשרד לשוויון חברתי.

אלבי מלכה, מנמ"ר המשרד לשוויון חברתי. צילום: ניב קנטור

"הקורונה נתנה לנו הזדמנות כמנמ"רים לקדם דברים"

אלבי מלכה, מנמ"ר המשרד לשוויון חברתי, התייחס לשאלה כיצד המערכת עזרה בתקופת הקורונה לאוכלוסיות החלשות שנפגעו יותר. "האגף מעורב באופן מהותי ביותר בכל הפרויקטים המשרדיים. התוצרים הדיגיטליים הם מאוד משמעותיים. האגף הוקם לפני ארבע שנים וכבר הפך להכי גדול במשרד, ולא בכדי. הקורונה נתנה לנו הזדמנות כמנמ"רים לקדם דברים, ומי מהמנמ"רים של המשרדים שניצלו את זה, הפכו למשמעותיים מאוד במשרדים שלהם. אחד היישומים שעשינו הוא יישומון אזרח ותיק, בו אנו מספקים כל מה שמעניין את האזרחים הוותיקים, והם זוכים בניצול זכויות, כולל אפשרות לפנות למוקד במספר ערוצים. אפשר לעשות דיגיטציה ולהציע יכולות מקדמות גם עבור אוכלוסייה שהמיומנות הדיגיטלית שלה אינה גבוהה", אמר מלכה.

שושי בן אהרון, מנמ"רית משרד התקשורת.

שושי בן אהרון, מנמ"רית משרד התקשורת. צילום: ניב קנטור

"הפרויקטים הגדולים הם כל מערכות הליבה שאנחנו מעבירים לענן"

גם אגף מערכות המידע במשרד התקשורת צמח מאוד והפך למשמעותי ביותר מאז נכנסה שושי בן אהרון לתפקידה כמנמ"רית.

"אנחנו עדיין גדלים ומתרחבים, אבל זה רק קצת ממה שקורה במערכות המידע במשרד התקשורת. אנחנו הרגולטור של כל גופי התקשורת במדינה, ותקופת הקורונה חיזקה את ההיבט הזה, עד כמה שתשתיות התקשורת הן נושא מאוד חשוב – כל נושא הלמידה והעבודה מרחוק לא היה יכול לעבוד כמו שצריך בצורה אחרת. אנחנו צריכים לפקח על זה כמו שצריך. אנחנו עובדים כיום גם על מערכת מבוססת מקום, שבעזרתה כל אחד ידע מה התשתיות שיש במקום בו הוא נמצא, ויש עוד פעילות ענפה בהרבה מערכות שעובדים עליהן. עברנו כברת דרך ארוכה מאז הכניסה שלי לתפקיד. הפרויקטים הגדולים הם כל מערכות הליבה שאנחנו מעבירים לענן, וזה נכון גם לשנה הבאה. יש גם תכנית גדולה מאוד של ניהול ספקטרום התדרים, שתעלה בשנה הבאה", היא הסבירה.

אורן לוי, מנהל פתרונות לקוח, דל טכנולוגיות.

אורן לוי, מנהל פתרונות לקוח, דל טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

"עוברים לעולם של בינה מלאכותית ולימוד מכונה"

אורן לוי, מנהל פתרונות לקוח בדל טכנולוגיות, אמר כי "כולנו מנסים לשבור את המחסום החברתי. בסופו של דבר מה שחשוב זה הרי לקוחות מאושרים, וכדי להבטיח זאת האבטחה חשובה ללקוחות ואנחנו מאוד שם, אבל לא פחות חשוב זה ההתקנים שמשתנים בין יום ליום, וכדי לשבור את המחסום הזה של החומרה אנחנו עושים את זה באמצעות בינה מלאכותית".

"החומרה שלנו", הוסיף ועדכן לוי, הגיעה לסוג של קצה, ואנחנו עוברים לעולם של בינה מלאכותית ולימוד מכונה – ההתקנים שלנו כיום לומדים את השימושיות שלנו ומשפרים את הביצועים באחוזים רבים. המחשב יעבוד בשבילנו ויעדכן אותנו, ולשם אנחנו הולכים. אין תחרות לזה", סיכם לוי כשפירט את מחשבותיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים