"ה-IT והטכנולוגיה הם המאיצים לשיפור ניהול ההון האנושי בממשלה"

כך אמרה רוויטל ויצמן, מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע בנציבות שירות המדינה, שהוסיפה כי "ה-BI הוא כלי חזק מאין כמותו לקבלת החלטות בממשלה"

רוויטל ויצמן, מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע, נציבות שירות המדינה.

"יותר מ-85 ארגונים, משרדי ממשלה, יחידות סמך ובתי חולים – הם לקוחות נציבות שירות המדינה. צוות ה-IT מטפל בנתונים אודות 85 אלף עובדים. לתפישתי, המחשוב משמש כמאיץ לשיפור תהליכי העבודה של הארגון, משמע, תהליכי ניהול ההון האנושי בממשלה – עליהם אני אחראית", כך אמרה רוויטל ויצמן, מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע, נציבות שירות המדינה.

אגף ה-IT בנציבות שירות המדינה מונה עשרות עובדים. העבודה נעשית בשיתוף עובדים חיצוניים, ולדבריה, "מכרז מאגר חברות מאפשר לייעל תהליכי פיתוח תוך עבודה עם מקצוענים, להשגת תוצאות אופטימליות, וחלק מהפרויקטים לעשות במחיר קבוע (פיקס)", הסבירה.

צוותה של ויצמן מטפל בשתי סביבות מחשוב: מערכות IT של נציבות שירות המדינה – תשתיות, רשת ויישומים ייעודיים, לרבות מתן מענה רוחבי לכל משרדי הממשלה בנושא משאבי אנוש; ומערכת מרכב"ה מבוססת סאפ (SAP), בה מיושם מודול משאבי אנוש, HR, המפותח ומתוחזק על ידי אנשי האוצר. הוא כולל את המבנה הארגוני של כל משרדי הממשלה ויחידות הסמך, תיקים אישיים של כל עובדי המדינה, העיסוקים והאיושים.

"אנו עוסקים בתחומים רבים", אמרה ויצמן, "מערכות כוח אדם, תשתיות IT, ניהול ידע, מסע להפיכת הארגון לדיגיטלי, וניהול הפרויקטים ביחידה".

"בשנה שעברה", ציינה ויצמן, "יחד עם אנשי נס, פיתחנו מערכת ממוחשבת לתהליך קליטת עובדים חדשים לשירות המדינה. הבאנו לקיצור משך הזמן הנדרש לקליטתם, ולייעול של הזנת הנתונים למערכות השונות. המערכת כבר עלתה ב-15 משרדים. היא הביאה לביטול הזנה כפולה של נתונים, ולחיסכון של עשרות אלפי שעות עבודה בשנה, המוקדשות לעבודה ידנית ומסורבלת בקליטת אלפי עובדים חדשים". לדבריה, "לצד פיתוחים על בסיס הסאפ, מכמה סיבות – בעיקר הרצון לקצר את זמן ההגעה לשוק, אנו מעבירים חלק מהפיתוחים גם מחוץ ל-ERP".

נציבות שירות המדינה

נציבות שירות המדינה

"פועלים רבות לשיפור תהליכי העבודה של עובדי המדינה"

"ה-BI הוא כלי חזק מאין כמותו לקבלת החלטות בממשלה", ציינה ויצמן, "כך, אנו בשלבי פיתוח של מערכת לטובת הסגל הבכיר, העוסקת במינויים – רוטציות וקדנציות. המערכת מבוססת AI, ומנפקת חיזוי לגבי התאמת המינוי, ומשמשת עוד כלי תומך החלטה. פיתחנו מערכת בינה עסקית, המשרתת את כל מנהלי משאבי האנוש במשרדי הממשלה. המערכת מבוססת Power BI של מיקרוסופט, ומקבלת נתונים ממרכב"ה הממשלתית בממשק יומי. היא מאפשרת למנהלי משאבי האנוש בממשלה לקבל מידע עדכני על כל התקנים, המשרות הקיימות והמוצעות, התקציב, הגיוון התעסוקתי בכל חתך שהוא, ומצב העובדים בכל משרד ומשרד – והנציבות ומשרדי הממשלה חשופים למידע זהה. המערכת עושה זאת באמצעות שילוב של בינה מלאכותית ולמידת מכונה".

"אנו פועלים רבות לשיפור תהליכי העבודה של עובדי המדינה", ציינה, "לשם כך הרמנו לאוויר פורטל עובד ופורטל מנהל, בהם נעשה ניהול תהליכים תוך שימוש בטפסים דיגיטליים, בתחום משאבי אנוש ושכר. החזון שלנו אינו מתבטא רק בהנגשת שירותים דיגיטליים לעובדים, אלא גם בביצוע יוזמות שיקלו על העובדים לקבל את זכויותיהם. כך, אנו מפתחים כעת מערכת לעובדים ולגימלאים לטובת מיצוי הזכויות שלהם. מערכת ה-CRM, מבוססת סאפ, פועלת למתן שירות למשרדי הממשלה ולאזרחים".

"אנו עושים פיתוחים על גבי הענן של מיקרוסופט", אמרה, "ובעתיד, עם כניסת מכרז נימבוס, אני מעריכה שנעבור לעבוד על גוגל קלאוד ו-AWS".

"ה-IT הוא המאיץ והתומך בתהליכי העבודה שבליבת הארגון, מסייע לשפר את תהליכי העבודה ומעלה את רף איכות השירות שהאגף נותן ללקוחותיו", סיכמה ויצמן. "כל בוקר, כשאני מגיעה למשרד – אני מביטה למעלה ולמטה: למעלה, כיצד המערכות מסייעות לייעול תהליכי העבודה ולטיוב בקבלת ההחלטות של המנהלים בדרגים השונים, קבלת החלטות מבוססת נתונים; ולמטה – על הצוות המדהים שלי, שמתאפיין במסירות, אנושיות ומקצועיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים