הנסיך הארי: "'מגזיט' הוא ביטוי מיזוגי"

כך אמר בן המלוכה הבריטי בפאנל של Wired, ביום ג' האחרון, בהתייחסו לשנאה הרבה שהוא ואשתו, מייגן מרקל, חוטפים בתקשורת ובמדיה החברתית ● במקביל התבטאה מרקל בנוגע לשנאה ברשתות החברתיות באירוע אחר, של ה-NYT

בזמנים שבהם הוצפו באהבה. הנסיך הארי ומייגן מרקל ביום חתונתם.

הנסיך הבריטי הארי, דוכס סאסקס, ורעייתו מייגן מרקל, הדוכסית מסאסקס, הודיעו לעולם בינואר 2020 על החלטתם "לקחת צעד לאחור מחובותיהם כחברים 'בכירים' במשפחת המלוכה הבריטית". כמו כן הצהירו השניים, למרבית פליאתם ועלבונם של הבריטים, על כוונתם לפצל את חייהם בין הממלכה המאוחדת לצפון אמריקה, ולהפוך לעצמאיים כלכלית. האירוע הזה זכה בכינוי מגזיט (Megxit), שהוא הלחם של המילים 'מייגן' ו'אקזיט', וכן מהווה משחק מילים עם המושג ברקזיט (Brexit) – פרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי.

המושג תפס חזק ברשתות החברתיות, עם שלל ממים הקשורים בו ובזוג המלכותי, ונעשה בו שימוש אפילו באתרי חדשות, אבל יש גם מי שמתקומם נגדו מאוד – הנסיך הארי עצמו.

מכונת השקר של האינטרנט

בדיון בפאנל שנערך ביום ג' האחרון דיבר הנסיך הארי על הניתוק שלו ושל זוגתו ממשפחת המלוכה. במהלך דבריו אמר הארי שהמונח 'מגזיט' הוא מיזוגני (מיזוגניה = שנאת נשים). הארי השמיע את ההערה בזמן שהשתתף דרך וידיאו בפאנל ששמו הוא "מכונת השקר של האינטרנט".

"אולי אנשים יודעים את זה ואולי הם לא יודעים את זה, אבל המונח מגזיט היה או הוא עדיין מונח מיזוגני, והוא נוצר על ידי טרול, הודהד על ידי כתבים מלכותיים, וגדל וגדל וצמח אל תקשורת המיינסטרים", כך גרס הארי בדבריו בפאנל בכנס Re:Wired של Wired. בדרך זו למעשה התייחס הארי גם לנזקים הנובעים מהפצת מידע מוטעה באינטרנט בכלל. "הבעיה הזו לא מקורה במדיה החברתית, ואתה לא צריך להיות מקוון כדי להיות מושפע ממנה", ציין. "למדתי מגיל צעיר שהתמריצים של פרסום אינם מתיישרים עם התמריצים של האמת", אמר.

הארי דיבר על מחקר שערכה חברת Bot Sentinel – עמותה שעסקה בניתוח של נתוני טוויטר – באוקטובר, אודות קמפיין השנאה המקוון כלפיו וכלפי מייגן מרקל. הוא סיפר כי המחקר מצא שרוב הציוצים המפנים איבה כלפי מייגן – בערך 70% – מקורם בקבוצה של 83 חשבונות בלבד. יוצרי הדו"ח פירטו בו כיצד נוצרו ברשת החברתית חשבונות מזוייפים במיוחד בכדי להפיץ שנאה כלפי הארי ומייגן בקנה מידה גדול במיוחד.

בעודו עוסק במצב הנוכחי האמור, הארי הזכיר את אימו המנוחה, הנסיכה דיאנה, שנהרגה בתאונת דרכים ב-1997, לאחר שנרדפה על ידי העיתונות הבריטית וצלמי פפארצ'י. 

"אני מכיר את הסיפור טוב מדי. איבדתי את אמא שלי בגלל מוכי הכלבת מתוצרת עצמית האלו, ואני לא רוצה לאבד את האמא של הילדים שלי לאותו דבר", הוסיף הארי, בהתייחס לאשתו, שהיא גם אם ילדיו: ארצ'י, בן השנתיים ו-ליליבט, בת 5 החודשים.

מרקל מציעה לאיסנטגרם: במקום תגובות – כפתור דיסלייק

במקביל לדבריו הקשים הללו של הארי, גם מייגן מרקל התבטאה באחרונה ובנפרד על אותה תופעה כואבת. לדבריה, לאינסטגרם צריך להיות כפתור 'דיסלייק' כדי למנוע מאנשים לכתוב תגובות שליליות.

מרקל, שפרשה לפני יותר משנה מהמדיה החברתית משום שלא חשה בנוח להיות נוכחת בה, השתתפה גם היא באירוע מתוקשר באותו יום ג', אך היא הייתה נוכחת בכנס DealBook של הניו יורק טיימס. בכהס זה גם התבטא לראשונה היזם הישראלי אדם נוימן אודות פרשת WeWork שייסד ושכשל בניהולה.

"אני חושבת שיש דרכים חזקות לעשות שינויים חזקים בפלטפורמות המדיה החברתית ובתקשורת בכלל, אבל אנשים צריכים להיות אמיצים מספיק כדי לעשות את זה", אמרה מרקל.

"אם אתם בוחנים את אינסטגרם, למשל, יש כפתור לייק או שיש תגובות. אז אתה חייב, אם אתה לא מסכים עם זה, להגיב בצורה ממש מזעזעת", אמרה מרקל במהלך שיחתה עם אנדרו רוס סורקין, העורך הראשי של DealBook. "בניגוד לזה", הבהירה, "לו היה כפתור דיסלייק, האם זה לא היה משנה מאוד את מה שאתה מפרסם שם? כי יכולת שוט לתת לייק או דיסלייק".

מרקל הוסיפה: "עכשיו, או שאתה אוהב את זה או שאתה חייב להגיד משהו שלילי, וזה רק מוסיף למעגל האומלל הזה שלדעתי יש לו השפעות נלוות על נשים בכל השטח".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים