סוף קטלני: מטבע הקריפטו "משחק הדיונון" התגלה כתרמית

המטבע הקריפטוגרפי שהושק סביב סדרת נטפליקס הדרום קוריאנית הפופולרית כבר ירד בערכו ב-100 אחוז, אחרי שזינק ל-40 דולר לאסימון בסוף השבוע, והגיע לשווי שוק כולל של 150 מיליון יורו בתוך כעשרה ימים

תרמית קריפטו, משחק הדיונון

ביום ו' האחרון, בתוך 24 שעות בלבד, שוויו של מטבע הקריפטו שמותג תחת השם "משחק הדיונון", ושכונה SQUID, נסק ב-2,400 אחוז, והגיע לשווי שוק כולל של 150 מיליון יורו.

SQUID הושק במכירה מוקדמת רק ב-20 באוקטובר, במחיר של קצת יותר מ-פני בודד ליחידה. ואולם המחיר של ה-SQUID זינק במהלך השבוע האחרון, והגיע עד קרוב ל-40 דולר לאסימון בסוף השבוע. הדבר עורר עניין של ממש במשקיעים, וחולל מיני-טלטלה בשוק קריפטו, אבל רק לרגע קט.

מדובר במטבע וירטואלי שנוצר בהשראת הסדרה הקוריאנית המצליחה והמדוברת של נטפליקס, "משחק הדיונון", שנראה לשבריר שנייה כדבר הגדול הבא בתחום הקריפטוגרפיה, הלא צפוי ומפתיע כשלעצמו, אלא שאז זה קרה – SQUID חווה טוויסט בעלילה הקצרה שלו, ואתמול (ב') כבר משעות הבוקר הקריפטו שיוצריו אנונימיים קרס ושוויו צנח לרצפה.

היוצרים פשוט מכרו את אחזקותיהם

הסתבר כי מדובר בתרמית – היוצרים פשוט מכרו את אחזקותיהם, סגרו את אתר האינטרנט של הפרויקט והסתלקו עם מיליונים. ומכיוון שהמייסדים החזיקו ברוב המכריע של SQUID, המכירה שלהם הפחיתה את ערך המטבע, והפכה אותו לחסר ערך לחלוטין.

ואולם מי שהקשיב למומחים כבר יכול היה לקלוט מההתחלה שמדובר בהונאה, והיו גם תלונות רבות מאנשים שרכשו את המטבע. בנוסף, אפשר היה לחשוד כיון שהבורסות הגדולות לא היו מעוניינות בקידומו של SQUID, ולא ניתן היה לרכוש אותו בפלטפורמות המיינסטרים כגון קוינבייס (Coinbase) ו-בינאנס (Binance). במקום זאת, אפשר היה לקנות את האסימון הדיגיטלי רק דרך שירות שנקרא Pancake Swap.

אתר הקריפטו המוביל CoinDesk שיתף כבר בסוף השבוע דיווח של גיזמודו שקבע כי "ישנם מספר סימנים חשודים לגבי אסימון הקריפטו של הדיונון, כמו שגיאות דקדוק וכתיב במסמך הלבן והעובדה שאתר הפרויקט נרשם לפני פחות מחודש", כך שבהחלט ניכר כי הכתובת הייתה על הקיר. אלא שזה לא ינחם כנראה את המשקיעים הזריזים, שאיבדו את הונם במקרה זה, וטוויטר מלאה כעת בממים וציוצים המציינים – בתוך התכתבות עם נושא הסדרה הקוריאנית – שהמשחק הזה היה קטלני וחסר רחמים במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים