גוגל שילמה לאלפי עובדים זמניים מעט מדי במשך שנים

חשיפה חדשה בגרדיאן הבריטי מאשימה את הענקית ממאונטיין וויו בכך, וטוענת שהיא הפרה חוקים במספר מדינות, ולמרות שידעה - המשיכה בהתנהלותה זו מאז 2019 ● החברה הגיבה והודתה במצב, שנבע מטעות, והבטיחה שהיא כבר שוקדת על תיקון דרכיה

קיפחה עובדים זמניים? גוגל. צילום: BigStock

מזה כארבע שנים שגוגל משלמת לעובדים זמניים שלה פחות מאשר לעובדים במשרה מלאה, שעושים את אותה עבודה, כך על פי חשיפה של הגרדיאן הבריטי. במעשה זה החברה, לכאורה, הפרה את החוק ב-16 מדינות שונות ברחבי העולם.

חושף שחיתויות אלמוני פנה לארגון Whistleblower Aid עם המידע, ויחד עם עורכי הדין של הארגון הגיש תלונה נגד גוגל לרשות לניירות ערך האמרינאית, ה-SEC, ולפיה החברה חשודה בהענקת שכר לא הוגן לעובדים זמניים שלה במשך זמן רב וביודעין.

לפי הגרדיאן, בשנים 2012 ו-2013 גוגל השוותה את שכר העובדים הזמניים לשכרם של העובדים מן המניין במשרות אצלה, ועשתה זאת במספר מדינות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה, כנדרש בחקיקה של מדינות אלה. בשנת 2017 קרה אותו דבר גם באסיה ובמדינות הפסיפיק.

עם זאת, עורכי הדין של Whistleblower Aid, הארגון שסייע בחשיפת התופעה, אומרים שמאז 2019 שכרם של עובדי גוגל מן השורה גדל באופן משמעותי, בעוד ששכרם של העובדים הזמניים לא השתנה, דבר המפר את החוק.

עשויה להתעניין בסיפור. ה-SEC. צילום אילוסטרציה: BigStock

עשויה להתעניין בסיפור. ה-SEC. צילום אילוסטרציה: BigStock

"חסכה" 100 מיליון דולר

בסך הכל, במשך השנים הללו, גוגל "חסכה" בתשלום לעובדים הזמניים שלה כ-100 מיליון דולר, וזו למעשה ליבת התלונה ל-SEC. מאחר שבארה"ב אין חוק המחייב לשלם לעובדי קבלן או עובדים זמניים את אותה המשכורת שמקבלים השכירים הקבועים בחברה, המתלוננים הביאו לידיעת הרשות לניירות ערך האמריקנית את העובדה שהיה צורך שענקית החיפוש תציג את המצב הזה במדויק בנתונים העסקיים שלה, דבר שלא קרה. בנוסף טענו Whistleblower Aid בתלונתם כי החברה הטעתה בדרך זו משקיעים, שלא חשדו כי היא עלולה להפר את חוקי המדינות בהן שכרה עובדים.

גוגל מעסיקה כיום יותר מ-100,000 עובדים זמניים ברחבי העולם, שרבים מהם מועסקים בהיקף משרה כמעט זהה לעובדי הקבע שלה. הגרדיאן מדבר על אלפי עובדים שנפגעו מהתופעה המסוימת.

גוגל הודתה בטעות ואמרה שבחברה "יגלו מה בדיוק השתבש" ו"יתקנו הכל".

זמן קצר לאחר פרסום החשיפה בגרדיאן, החברה הגיבה עליה בפוסט שעלה בבלוג שלה. ספיירו קרטסוס, הממונה הראשי על הציות לחוק (Compliance) בגוגל, הודה שמשהו השתבש, וככל הנראה באזורים בודדים התעריפים ששולמו לעובדים זמניים לא הותאמו לשכר עובדי הקבע לאורך השנים. לדבריו, הצוות האחראי עובד על תיקון העוול במשך כשנתיים, אך הוא מודה שקצב ביצוע השינוי אינו מקובל.

קרטסוס הדגיש כי לו עצמו נודע על המצב רק לפני מספר ימים. הוא עדכן כי כצעד ראשון הוחלפה כעת חברה חיצונית שעובדת על פתרון הבעיה. בנוסף, השכר הותאם במדינות מסוימות, ובמקביל בדיקה מקיפה הושקה כעת, על מנת לחשוף פערים נוספים – ואלו יתוקנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים