Airbnb תעניק דיור זמני חינמי ברחבי העולם ל-20 אלף פליטים אפגנים

בריאן צ'סקי, מנכ"ל ענקית הנדל"ן התיירותי, הודיע על האקט הסולידרי, והחברה הבטיחה כי תעבוד באמצעות זרוע העמותה שלה - Airbnb.org - עם רשויות ושותפים אחרים, כדי להתקדם מנקודת פתיחה זו

תעניק קורת גג לפליטים מאפגניסטן. Airbnb. צילום: BigStock

פלטפורמת הנדל"ן לתיירים, Airbnb, הודיעה כי בכוונתה לספק מקומות לינה בחינם בכל רחבי העולם ל-20 אלף פליטים אפגנים. הדברים מגיעים לאחר נסיגת ארה"ב מאפגניסטן והשתלטות הטליבאן עליה, אשר גרמה לאפגנים רבים לנטוש את ארצם בבהילות, מבלי שיהיה להם בעצם לאן לפנות.

בסדרת ציוצים שפרסם בנדון הסביר מנכ"ל החברה, בריאן צ'סקי, כי היוזמה של החברה תחל מיום ג' הקרוב, וכי החברה היא שתממן את המהלך.

מחפשים מקום בעולם. פליטים אפגנים. צילום אילוסטרציה: BigStock

מחפשים מקום בעולם. פליטים אפגנים. צילום אילוסטרציה: BigStock

צ'סקי לא הבהיר פרטים נוספים, כמו כמה זמן ישוכנו הפליטים בדירות בחינם או איזה סכום החברה מתכננת להשקיע בעשיה זו מטעמה.

"עקירתם והתיישבותם של פליטים אפגנים בארה"ב ובמקומות אחרים הן אחד המשברים ההומניטריים הגדולים ביותר של זמננו. אנו חשים באחריות להתקדם", צייץ צ'סקי. "אני מקווה שזה יעודד מנהיגים עסקיים אחרים לעשות את אותו הדבר. אין זמן לבזבז", הבהיר מנכ"ל Airbnb לעוקביו, לחברות אחרות ולקהילה הטכנולוגית.

פרק ראשון בחייהם החדשים של הפליטים

"בזמן שעשרות אלפי פליטים אפגנים מתיישבים ברחבי העולם, המקום שבו ישהו יהיה הפרק הראשון בחייהם החדשים", כתב צ'סקי. "עבור 20 אלף הפליטים הללו, תקוותי היא שקהילת Airbnb תספק להם לא רק מקום בטוח לנוח ולהתחיל מחדש, אלא גם קבלת פנים חמה הביתה".

Airbnb מסרה כי היא תשתף בקרוב מידע על האופן שבו מארחים יוכלו לתמוך ביוזמה. בטוויטר כתב צ'סקי כי מארחים המעוניינים לשכן משפחה אפגנית צריכים לפנות אליו "ואני אחבר אתכם לאנשים הנכונים כאן, בכדי שזה יקרה!"

לדברי ענקית הנדל"ן לטווח הקצר, לצורך העשייה וכן לשם מציאת דרכים להמשך הטיפול בנושא אחרי נקודת הפתיחה שהחברה מעניקה לפליטים מאפגניסטן, היא "עובדת בשיתוף פעולה הדוק" עם ארגונים לא ממשלתיים דרך העמותה שלה עצמה, Airbnb.org.

העמותה נוהגת לשתף פעולה עם ארגונים ללא מטרות רווח, כדי לספק אירוח חירום למי שנזקק לו בעתות משבר. זרוע Airbnb.org Refugee Fund שלה מסייעת לפליטים ברחבי העולם, והחברה טוענת כי כך סייעה ל-75 אלף נזקקים לקורת גג מאז 2012, אז החלו יוזמות אלו בתגובה לסופת ההוריקן סנדי שפקדה את ניו יורק. אז יותר מ-1,000 בעלי נכסים פתחו את דלתות דירותיהם לפני מי שנדרש לו מחסה ובית. גם בנוגע ליוזמה העכשווית הדגיש צ'סקי כי "למרות שנשלם עבור השהות הזו, לא יכולנו לעשות זאת ללא נדיבותם של המארחים שלנו".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים