כמה מאתרי הטליבאן נעלמו מהאינטרנט

האתר הרשמי של ארגון הטרור המוסלמי הסוני ירד מהאוויר מאז ה-20 באוגוסט, וכן הוחשכה קבוצת הווטסאפ המרכזית שלו ועוד קבוצות קשורות ● בסך הכל חמישה אתרי טליבאן במספר שפות, כולל באנגלית, ירדו למצב לא מקוון, כך דיווח הוושינגטון פוסט

אתרים רשמיים של הטליבאן – ארגון הטרור המוסלמי סוני שהשתלט על אפגניסטן באחרונה – נעלמו מהאינטרנט ביום ו', כך דיווח הוושינגטון פוסט. האתרים הראשיים שנעלמו הכילו כל אחד הודעות של הארגון בשפות: פשטו, אורדו, ערבית, דרי ואנגלית. לא ידוע מדוע האתרים עברו למצב לא מקוון, האם מדובר במהלך של הארגון או בכזה שנגרם על ידי גורם חיצוני, ואולם הם עדיין לא שבו לאוויר.

אתרי האינטרנט המדוברים מוגנים על ידי קלאודפלייר (Cloudflare), חברת IT הפועלת מסן פרנסיסקו, ארה"ב. החברה אינה מציעה שירותי אחסון לאתרים, אלא מתמקדת בתשתיות ובאבטחה של פלטפורמות מקוונות. קלאודפלייר לא הגיבה לשאלות של הוושינגטון פוסט בנוגע למה שאירע לאתרי הטליבאן, ורק מסרה כי תוכנת האבטחה שלה אינה יכולה לזהות את השרת שעליו נמצאים האתרים של הארגון.

לפי התקשורת העולמית, היעלמות האתרים היא אולי רק עניין זמני, שמתרחש בזמן שהטליבאן מכונן הסדרי אירוח חדשים לאתריו.

דגל הטליבאן. תמונה: BigStock

דגל הטליבאן. תמונה: BigStock

החשכות מכוונות מטעם פייסבוק, ווטסאפ ואחרים

כזכור הטליבאן עלה לשלטון באפגניסטן ביום ב' האחרון, אחרי נסיגת ארה"ב מהמדינה. החששות שהמהלך הציף הם מכך שהארגון יכפה על המדינה ואזרחיה שלטון טרור מסוכן, שמרני וקטלני בעבור כל מי שלא יישר קו עם רוח הטליבאן.

בתגובה לאירועים הודיעו מספר חברות טכנולוגיה במהלך השבוע כי הן מונעות מהטליבאן את שירותיהן. כך למשל, פייסבוק בישרה שתסיר את כל התכנים התומכים בטליבאן מהפלטפורמות שלה, כולל ווטסאפ ואינסטגרם. החברה הסבירה כי היא רואה בקבוצה ארגון טרור ולכן פועלת לחסימת תכניה. ואכן, הקבוצה הראשית של הטליבאן בווטסאפ הוחשכה גם היא בסוף השבוע. ובנוסף מווטסאפ נעדרות גם קבוצות אחרות שקשורות לטליבאן.

דוברת וואטסאפ, דניאל מייסטר, לא אישרה את ההסרה, אך הפנתה את סוכנות הידיעות AP להודעה שהוציאה החברה בתחילת השבוע ואמרה כי הענקית ממאנלו פארק, הבעלים של ווטסאפ, "מחויבת לציית לחוקי הסנקציות האמריקניים. הדבר כולל איסור על חשבונות שנראים כמייצגים את עצמם כחשבונות רשמיים של הטליבאן".

גם חשבונות הטליבאן ביוטיוב ובטוויטר נחסמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים