"מספר מתקפות הסייבר על ארגון בישראל – פי 2.5 מהממוצע העולמי"

לעומת זאת, המספר הכולל של המתקפות בכל שבוע על ארגונים בישראל גדול ב-20% מאשר בעולם - כך עולה מנתונים של צ'ק פוינט ● בשנה האחרונה נרשם זינוק של 93% במתקפות הכופרה ● החברה סיימה את הרבעון עם עלייה בהכנסות וירידה ברווח הנקי

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

עוד נתונים מדאיגים לגבי מתקפות הסייבר: בשנה האחרונה חל זינוק של 93% במספר מתקפות הכופרה, ובחודשים האחרונים חוו הארגונים, בממוצע עולמי, 1,200 מתקפות סייבר בשבוע. האזורים המובילים בהקשר זה הם מדינות אירופה ואמריקה הלטינית, אם כי המתקפות הבולטות ביותר בוצעו על ארגונים בארצות הברית. ארגונים בישראל חווים כ-1,000 מתקפות בשבוע, מהן כ-300 מתקפות כופרה. לעומת זאת, מספר המתקפות על כל ארגון גדול בישראל פי 2.5 בהשוואה לנתון העולמי.

הנתונים הללו נמסרו על ידי צ'ק פוינט במסיבת העיתונאים הרבעונית שלה, שאותה היא ערכה היום (ב'). לדברי גיל שויד, מנכ"ל החברה, "חלק מאותן מתקפות מבוצעות על ידי פושעי סייבר וחלק מהן – על ידי גורמים איראניים ואחרים, עם מוטיבציה שהיא לא רק כלכלית".

לדבריו, "הדור החמישי של המתקפות הוא כיום הנורמה החדשה. אנחנו מאמינים שארגונים יכולים לעצור את מגפת הסייבר הבאה על ידי אימוץ גישה של מניעה לפני הכול (Prevention first), כדי להשיג ביטחון לאורך הרשת, הענן והמשתמשים מרחוק".

עליות בהכנסות – ירידות ברווח הנקי

צ'ק פוינט סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה במגמה יציבה: בשתי התקופות היא רשמה עליות קטנות יחסית בהכנסות וירידות קטנות יחסית ברווח הנקי. התוצאות עברו את תחזיות האנליסטים.

במהלך הרבעון, הכנסות החברה עלו ב-4% ל-526 מיליון דולר, הרווח הנקי לפי GAAP ירד ב-5% ל-186 מיליון והרווח למניה לפי חישוב זה נותר ללא שינוי – 1.38 דולר. בחישוב Non-GAAP, הרווח הנקי ירד בכ-4% ל-217 מיליון דולר והרווח למניה עלה ב-2% ל-1.61 דולר.

במחצית הראשונה, ההכנסות עלו במעט פחות מ-5% לקצת יותר ממיליארד דולר והרווח לפי GAAP ירד ב-2% ל-369 מיליון. לעומת זאת, הרווח הנקי למניה לפי חישוב זה רשם עלייה של כ-5% ל-2.74 דולר. טל פיין, סמנכ"לית הכספים של החברה, הסבירה את הירידות ברווחים אל מול העליות ברווחים למניה בשתי התקופות בירידה במספר המניות שמצויות בידי המשקיעים בצ'ק פוינט, עקב תוכנית הרכישה בחזרה (Buy back) שהחברה מבצעת. לעומת זאת, הירידות ברווחיות הנקייה מוסברות בעליות בהכנסות המימון ובחבות המס.

צ'ק פוינט שיפרה את מכירות הרישיונות שלה ואת חלקם של המוצרים החדשים שלה בהן, ובעיקר קלאוד גארד והרמוני. שני מוצרים אלה היוו ברבעון כ-20% מכלל מכירות הרישיונות של החברה.

לעומת הרווחיות הנקייה, החברה רשמה עליות קלות ברווחיות התפעולית – זו גדלה במחצית הראשונה ב-3% ל-437 מיליון דולר וברבעון השני ב-1% ל-222.3 מיליון.

שויד ציין כי "חווינו רבעון שני טוב, עם עליות דו ספרתיות במוצרי הקלאוד גארד וההרמוני, ועלייה תלת ספרתית במוצר האינפיניטי. הגדלנו את ההכנסות שלנו ממכירת רישיונות ב-12%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים