שומר החומות: ישראל מפסידה ברשתות החברתיות – ובגדול

מדי שעה מפורסמים בטוויטר כ-50 אלף ציוצים אנטי-ישראליים - לעומת 2,000 פרו-ישראליים בלבד ● הנתונים מראים תמונה מטרידה של חוסר המאבק של ישראל נגד החמאס ותומכי הפלסטינים ברשתות החברתיות

הפגנה נגד ישראל עקב מבצע "שומר החומות". צילום: BigStock

הפלסטינים מנצחים – ובגדול – ברשתות החברתיות: נתונים מראים שמדי שעה מפורסמים בטוויטר כ-50 אלף ציוצים נגד ישראל ופעילותה כלפי החמאס ועזה, לעומת 2,000 ציוצים פרו-ישראליים בלבד. בנוסף, האשטאגים כגון GazaUnderAttack# ו-FreePalestine# הרבה יותר פופולריים מאשר האשטאגים לטובת ישראל. הנימוקים לכך הם שנאת ישראל טהורה, אבל גם התמונות של בניינים הרוסים ואזרחים הרוגים שמגיעות מעזה ומפורסמות במדיה העולמית – המסורתית והחברתית (וכנראה שפחות מטרידות את הגולשים מתמונות כאלה שמגיעות מישראל).

הנתונים נאספו על ידי התנועה למאבק באנטישמיות ברשת, שנאבקת בשנאת היהודים ובשנאת ישראל ברשתות החברתיות לאורך השנה, והם נכונים לשבוע האחרון. בתנועה מציירים תמונה מטרידה מאוד – הן של הפצת תכנים אנטי-ישראליים ברשתות החברתיות והן של חוסר המענה של הגופים הישראליים נגדה. זאת, למרות התגייסות למאבק של אנשים פרטיים וכמה גופים.

הפער בולט עוד יותר כאשר מביטים על החשיפה הכללית: ציוצים ותיוגים בעלי תוכן פרו-פלסטיני ואנטי ישראלי זוכים לממוצע של 70 מיליון צפיות בשעה, לעומת 2.5 מיליון צפיות שלהם זוכים ציוצים פרו-ישראליים.

גלישה בטוויטר מעלה שההאשטאגים הפופולריים ביותר באזור בשעות אלה במה שמוגדר "אזור ישראל" הם GazaUnderAttack# ו-Sheikh Jarrah# – שייח' ג'ראח, שהיא השכונה בירושלים שבה החלה ההסלמה. לעומת זאת, האשטאגים על שמן של אשקלון ואשדוד – שתי ערים שסובלות מטחי רקטות כבדים מעזה – נמצאים הרחק מאחור במדד הפופולריות (ולא מן הנמנע שחלק מהגולשים שמתייגים אותן "חוגגים" את הירי).

מה בכל זאת עושים בישראל?

בתנועה אומרים שישראל מפסידה במאבק לא רק במספר הציוצים, אלא גם מאחר שרבים מהם כוללים פייק ניוז – מידע כוזב, שקרי ומסית, שהופך את ישראל ואת צה"ל למבצעי פשעי מלחמה, לפי אותם צייצנים. לדבריהם, הגולשים הפרו-חמאסיים מפיצים תכנים שקריים בעיקרם ביחס למדינת ישראל ולעם היהודי, שכוללים זיוף תמונות, פרסום תוכן ללא ההקשר הרלוונטי ועריכות סרטונים. זאת, במטרה להציג תמונה חד צדדית ולעודד הסתה. לדוגמה, תמונות שבהן מוצגים חיילים ישראלים רוצחים ילדים פלסטינים – אלא שהמדים שהם לובשים אינם מדי צה"ל, וממילא הן לא צולמו במבצע הנוכחי.

כמו כן, ישראלים ואחרים ש-"מעיזים" להביע תמיכה בישראל זוכים לקיתונות של שנאה. בתנועה אומרים כי הם רואים את זה הן בניטור התכנים והן בחוויות אישיות של מתנדבים שלה בחו"ל – כולל בפלטפורמות שאמורות להיות "עסקיות", כמו לינקדאין.

ככלל, יש לציין שהגורמים הישראליים לא שוקטים על השמרים: בימים האחרונים נערכו שיחות בין גורמי ממשל בירושלים לבכירים ברשתות החברתיות, על מנת להאיץ בהן לנטר ולהוריד כמה שיותר תכנים אנטי-ישראליים. כמו כן, ארגונים שפועלים במשך כל השנה נגד תכנים אנטישמיים ואנטי-ישראליים ברשת, כגון התנועה למאבק באנטישמיות ברשת ו-Stand With Us, הגבירו את פעילותם עם תחילת המבצע, וסלבס ישראליים מוכרים בעולם כגון גל גדות (שחטפה ביקורת על שהתמהמהה לעשות את זה) ונועה תשבי התגייסו למען ההסברה הישראלית בימי המבצע. אלא שכל זה מתחוור לעומת המאמצים של החמאס והפלסטינים בכלל, וההתגייסות של סלבס בינלאומיים כמו בלה חדיד ודואה ליפה למען עזה. אלה הביעו הזדהות עם המאבק הפלסטיני ועם ההרג של אזרחים, כולל ילדים, ברצועה.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוב

    לא מצאתי בשום מקום איך לדווח על מידע שיקרי. הרי כל המפות שמציגות "מדינה פלסטינית" בזמן שהיה כאן כיבוש תורכי או כיבוש בריטי הן שקר מוחלט

    1. היסטוריה לפני הכל

      אנשים לא קוראים היסטוריה? כמה אמבצילים, טיפשים, אידיוטים, מטומטמים, חסרי הסכלה או תמימים יש בעולם הזה שמאמינים לשקרים של החמאס?

  2. אורי

    ואיפה ממשלת ישראל? ואיפה צה"ל? למה לא מפעילים מערכים ללוחמה פסיכולוגית דרך הרשתות החברתיות? מערך ההגנה בסייבר לא צריך להתמקד רק באיומי חדירה ופגיעה בתשתיות מחשוב, אלא גם בטוקבקים, בהעלאת פוסטים, בציוצים וכו' וכו'. כל פקיד.ה ומזכיר.ה של סא"ל/אל"מ - עם קצת הדרכה והכוונה - היו צריכים לנצל את תועפות הזמן הפנוי שלהם, לשבת על פייסבוק, ולהילחם!

  3. אנונימי

    אנחנו עסוקים בהתכתשות פנימית בעברית על כן ביבי / לא ביבי, על שנאת השמאל, על השמצות נגד רבין, גנץ, סער, בנט. אז החמאס מנצח בפוסטים באנגלית בארצות המערב.

  4. זיו תובל

    אולי זה קורה מאחר והרשתות לוקחות חלק פעיל - החשבון שלי בלינקדאין נחסם ביום שישי, ומאז שבת הם אינם עונים למיילים שלי. הסיבה לחסימה היא פרסום פוסטים פרו-ישראליים, כלומר אנטישמיות!!! אני יודע על תומכי ישראל בהולנד, גרמניה ובריטניה שנחסמו בלינקדאין, בדיוק באותו האופן. כך, שאין ספק שמספר הפרסומים האנטי ישראלים גדול יותר, כי את הפוסטים הפרו-ישראלים הם חוסמים. ממש אין פלא...

אירועים קרובים