תחקיר: סולימאני החליף מספרי טלפון – וישראל איכנה אותם

סולימאני החליף שלושה טלפונים סלולריים בשעות לפני שהמריא לבגדד, שם חוסל זמן קצר לאחר נחיתתו – וישראל ידעה את כולם ועקבה אחריהם; כך לפי תחקיר של יאהו ניוז ● עוד לפי הדיווח, נציגים מצבא ארה"ב שהו בתל אביב בעת ביצוע החיסול ועקבו אחריו מישראל

קאסם סולימאני.

נחשפו פרטים חדשים על חיסולו של קאסם סוליאמני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, שנהרג על ידי כוחות ארצות הברית בינואר בשנה שעברה. זאת, במסגרת תחקיר שעוסק בין היתר במעורבותה של ישראל באיכון הטלפונים הסלולריים שהמנהיג האיראני השתמש בהם.

ב-3 בינואר 2020 הגיע סולימאני בטיסה מדמשק לשדה התעופה בבגדד. מטוסו נחת באיחור של כמה שעות לעומת מועד הנחיתה שתוכנן. בכיר בצבא ארצות הברית אמר לאתר יאהו ניוז, שפרסם בסוף השבוע את התחקיר, כי סולימאני החליף שלושה טלפונים סלולריים בשעות לפני שהמריא.

לפי התחקיר, ישראל סייעה לביון האמריקני לאתר את מיקומו של סולימאני על ידי איכון הטלפונים שלו. המודיעין הישראלי, כך דווח, ידע ואף עקב אחר מספרי הטלפון שבהם הוא עשה שימוש, והעביר נתונים אלה לביון של ארצות הברית.

על פי הדיווח, כאשר הפמליה של סולימאני נסעה בשיירה משדה התעופה בבגדד, חגו מעליה שלושה כטב"מים (ר"ת כלי טיס בלתי מאוישים), וכאשר היא הגיעה לכביש שמחוץ לשדה נורו טילי הלפייר שפגעו ברכב שבו היה סולימאני. הגנרל, שהיה אחד המקורבים למנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, נהרג במקום.

עוד דווח כי נציגי פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים של צבא ארצות הברית שהו בעת החיסול בתל אביב ועקבו – עם המקבילים הישראלים שלהם – אחרי הטלפונים הניידים של סולימאני, שלישראלים הייתה, כאמור, גישה אליהם. כך, נכתב כי הביון הישראלי "ישב על הזנב" של אחד מהשליחים של סולימאני, שהיה אחראי לרכוש עבורו טלפונים נקיים מהאזנות ומרוגלות – וביצע את הרכישות מחוץ לאיראן. כך הצליחו – האמריקנים, או הישראלים – להדביק את אחד ממכשירי הטלפון של סולימאני ברוגלה ולעקוב אחריו.

ככלל, התחקיר מעלה כי גופי ביון אמריקניים, ובראשם ה-CIA וה-NSA, השקיעו במשך שנים משאבים רבים – כספיים וטכנולוגיים – על מנת ליירט שיחות של בכירי ההנהגה האיראנית.

התגובה האיראנית לחיסול – בסייבר

סולימאני, מי שנחשב למספר 2 ברפובליקה האסלאמית, היה אחד מהארכי-טרוריסטים האיראניים והחליט על הוצאת פיגועי טרור רבים. לאחר חיסולו דווח כי איראן צפויה להגיב עליו גם במתקפות סייבר.

על פי גורמי מודיעין, לאיראן יש את אחת מתוכניות הגנת הסייבר הממומנות על ידי מדינה הגדולות בעולם. מומחים ציינו כי אחת הסיבות לכך שאיראן התמקדה בבניית יכולות הסייבר שלה היא ההבנה שכוחותיה הצבאיים הקונבנציונליים לא תואמים את אלה של ארצות הברית, ושמתקפות סייבר הן אחת הדרכים להשגת יתרון עליה ועל בעלות בריתה.

ואמנם, בממשל האמריקני טענו שהאקרים מטעם איראן ערכו כמה וכמה מתקפות סייבר במהלך העשור הקודם, ביניהן כאלה שכוונו לכמה מוסדות פיננסיים בארצות הברית, לרבות הבורסה של ניו-יורק ונאסד"ק – מתקפות שהחלו ב-2011. האקרים איראניים אף פרצו למערכת המחשבים של סכר הממוקם בסמוך לעיר ניו-יורק ב-2013.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים