עיריית הרצליה החלה בפיילוט אנליטיקה חכמה של ספירת כלי רכב בכניסות לעיר

המערכת, שהותקנה בעזרת חברת מגלקום, מבוססת על טכנולוגיית deep learning, אשר באמצעותה המערכת מכיילת את עצמה תוך לימוד עצמי, ומבצעת סטטיסטיקות שמסייעות לזיהוי מגמות או להתריע על התנהגות חריגה

אמיר זיו, מנמ"ר עיריית הרצליה. צילום: יח"צ

עיריית הרצליה החלה בימים האחרונים בפיילוט ייחודי מבוסס אנליטיקה חכמה, המבצע ספירת כלי רכב בצמתים המרכזיים של העיר. בהמשך יורחב הפיילוט גם לכניסות המרכזיות של העיר, במטרה לעקוב אחר עומסי התנועה וכל מה שמשתמע מכך. בנוסף, על בסיס אותה מערכת אנליטית, מתבצע פיילוט המתריע על כניסה לא מזוהה למוסדות חינוך בשעות הלילה. הפיילוט הוא בכמה בתי ספר, ובעתיד יורחב לכל מערכת החינוך בעיר.

הפרויקט הוא חלק מהמשך ההשקעות בפרויקט עיר חכמה בהרצליה, במקביל לפריסה מואצת של סיבים אופטיים ברחבי העיר והתקנה של מאות מצלמות חכמות במרחב הציבורי.

מהי המערכת?

המערכת, שהותקנה בסיוע חברת מגלקום, היא בטכנולוגיה חדשנית מבוססת deep learning, אשר באמצעותה המערכת מכיילת את עצמה תוך לימוד עצמי של הסביבה. המערכת מבצעת סטטיסטיקות המשמשות כדי לזהות מגמות כלשהן ו/או להתריע על התנהגות אנומלית, כגון ספירת רכבים בכניסה לעיר ו/או הפרדה בין סוגי רכבים ממונעים.
כאשר מזהים התנהגות חריגה מהרגיל – תופיע התראה במערכת השו"ב, המותקנת במוקד הבקרה ואשר דרכה המוקדן יכול לנהל תרחישים על פי פעולות מוגדרות מראש. כמו כן, ניתן להפיק דו"חות אשר יציגו נתונים רלוונטיים לצורך קבלת החלטות לשיפור השירות לאזרח.

״מדובר ביכולות ייחודיות, מתקדמות וחדשניות במסגרת פרויקט העיר החכמה, המציבות את העיר כמה שלבים קדימה לעומת ערים אחרות", אומר אמיר זיו, מנהל אגף מערכות המידע בעירייה, שמוביל את הפרויקט יחד עם גורמים נוספים בעירייה. לדבריו, "בשרתי העירייה נאגר מידע סטטיסטי רב ויקר ערך. ההגדרה של עיר חכמה היא עיר שיודעת לאגור מידע באופן ממוכן, לנתח אותו ולהפיק תובנות אשר ישדרגו את פעולות העירייה לטובת התושב".

הוא מוסיף, כי "הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת ייעול משמעותי של השירות לתושבים – היא חוסכת זמן ומשאבים, עושה סדר בין כל הגורמים במערכת, ובסופו של יום משפרת את איכות החיים של תושבי הרצליה".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בירך על הפיילוט ואמר, כי "אנחנו משקיעים משאבים רבים בטכנולוגיה ובמחשוב. יש לנו עשרות ק"מ של סיבים אופטיים ברחבי העיר, בקרת רמזורים ופינוי אשפה, מאות מצלמות אבטחה ועוד.

מ"מ מנכ"ל עיריית הרצליה, עו"ד אהוד לזר, ציין, כי "ההשקעה העצומה בפרויקט עיר חכמה היא חלק מגישה עירונית מתקדמת, המעודדת חדשנות אורבנית ומעורבות של התושבים לשיפור השירות ואיכות החיים בעיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים