אמזון הציעה לממשל ביידן סיוע במבצע החיסונים שעל הפרק

הנשיא האמריקני החדש, ג'ו ביידן, הבטיח להגיע ל-100 מיליון חיסונים במאה הימים הראשונים שלו בתפקיד, וללא ספק יזדקק לכל עזרה אפשרית במשימה הלא פשוטה אך החיונית כל כך שלפניו

נקנסה באירופה. אמזון. צילום: BigStock

אחד הנושאים הבוערים ביותר שעומד לפתחו של הממשל החדש בארה"ב, כמו גם של הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, הוא מבצע חיסון האוכלוסיה נגד הקורונה המשתוללת בארה"ב. ענקית הטכנולוגיה אמזון (Amazon) מציעה לשלטונות כעת עזרה בדיוק בנושא הקריטי הזה.

במכתב ששלחה באחרונה לנשיא, ועליו חתום דייב קלארק, מנכ"ל חטיבת הצרכנות העולמית של הענקית מסיאטל, ביקשה החברה כי עובדיה החיוניים יקבלו את החיסון במועד "המתאים המוקדם ביותר", וכן הצהירה כי היא "מוכנה לסייע" לביידן במטרתו לחסן 100 מיליון אמריקנים במאה הימים הראשונים לכהונתו. במכתבה המשיכה החברה וכתבה: "אנו מוכנים למנף את פעולותינו, את טכנולוגיית המידע ויכולות התקשורת והמומחיות שלנו, בכדי לסייע למאמצי החיסון של הממשל שלך".

 


"הממדים שלנו מאפשרים לנו להשפיע באופן משמעותי ומיד במאבק נגד COVID-19, ואנחנו עומדים מוכנים לסייע לך במאמץ זה", הבטיחה הענקית.

קלארק גם ציין במכתב כי באמזון עובדים יותר מ-800,000 עובדים. לדבריו, רובם עובדים במרכזי הגשמה של אמזון – בהם נארזות החבילות שהוזמנו דרך שירותי הקמעונאות אונליין שלה – כמו גם במרכזי הנתונים של AWS ובחנויות הול פודס (Whole Foods) שבבעלותה. לכן עובדים אלו, הסביר, אינם יכולים לעבוד מהבית. קלארק למעשה מבהיר במכתבו כי אם העובדים יקבלו במהירות את החיסונים, כשאלו יהיו זמינים, היכולת של אמזון לסייע לממשל תגדל.

מבצע ענק לחלוקתם בארה"ב. חיסוני קורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

מבצע ענק לחלוקתם בארה"ב. חיסוני קורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

ארה"ב: 201,000 מקרי קורונה חדשים ו-3,000 מתים מדי יום

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (The Centers for Disease Control and Prevention) אמר לאחרונה כי כמחצית מ-31 מיליון מנות החיסון שהופצו למדינות על ידי הממשלה הפדרלית ניתנו לאזרחים עד כה, ואילו רק כ-2 מיליון איש קיבלו את שתי המנות הדרושות להגנה מרבית מפני הנגיף.

בארה"ב יש כיום בממוצע כ-201,000 מקרים חדשים של אנשים המאובחנים עם קורונה. בנוסף, במדינה נרשמים כיום כ-3,000 מקרי מוות מדי יום. מניין המתים מקורונה מאז תחילת המגיפה אשתקד עומד כעת על כ-403,000 בני אדם.

אתמול (ד') בטקס ההשבעה שלו ביקש הנשיא ביידן מהקהל לעמוד לדקת דומיה לזכר הנפטרים מקורונה, שאל אסונם המעיט להתייחס, אם בכלל, קודמו טראמפ במהלך כהונתו.

יצוין כי בכירים במשרד הבריאות אמרו כי אספקת החיסונים המוגבלת היא המחסום הגדול ביותר הניצב בפני האזור כיום. אמזון יכולה לרתום את יכולותיה הטכניות לצורך מבצע החיסון הלאומי של ארה"ב, ובעיקר לסייע בהובלת ושינוע החיסונים באמצעים המתקדמים ועתירי הניסיון שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים