סיטריקס רוכשת את המתחרה של סלאק ב-2.25 מיליארד דולר

מטרת הרכישה של Wrike היא להוסיף תוכנת שיתופיות למוצרי סיטריקס שמשרתים עובדים מרוחקים ● התחום רשם עלייה ניכרת מאז תחילת מגפת הקורונה ועליית הצורך לעבוד מהבית

נרכשת ביותר משני מיליארד דולר. Wrike

סיטריקס רוכשת את Wrike, המתחרה של סלאק, תמורת 2.25 מיליארד דולר – כך הודיעה הרוכשת אתמול (ג'). על פי סיטריקס, מטרת הרכישה היא להוסיף תוכנת שיתופיות למוצריה שמשרתים עובדים מרוחקים. העסקה צפויה להיסגר במחצית הראשונה של השנה והיא תביא, לדברי הרוכשת, ל-"דילול צנוע" ברווחיה ב-2021.

המכירות של תוכנות שיתופיות מאובטחות בעבודה צמחו בשנה החולפת, כיוון שעסקים הסתמכו יותר ויותר על עבודה מרחוק, מאז הופעת מגפת הקורונה. מגמה זו הזניקה את הצמיחה של Wrike, כמו גם של מתחרותיה – אסאנה, טרלו, אטלסיאן וסלאק.

Wrike הוקמה על ידי אנדרו פילב ב-2006, והיא נמצאת בבעלות הקרנות ויסטה אקוויטי פרטנרס, ביין קפיטל ונצ'רס וסקייל ונצ'ר פרטנרס. ויסטה רכשה אותה לפני כשנתיים. Wrike מספקת פלטפורמה לניהול פרויקטים במתכונת תוכנה כשירות (SaaS). היא גייסה עד היום 26 מיליון דולר, דיווחה על צמיחה שנתית בשיעור של 30%, מונה כ-1,000 עובדים ויש לה 18 אלף לקוחות ארגוניים.

"ההצלחה תגיע לחברות שיתמכו בעבודה היברידית"

סיטריקס ידועה בעיקר בזכות הפתרונות הדיגיטליים שלה לסביבות עבודה ארגוניות, ורואה ברכישה צעד שמתאים להיצע שלה, כאמור – במיוחד בתקופה שבה עובדים נאלצו לעבוד מהבית בגלל המגפה. דיוויד הנשל, נשיא ומנכ"ל הרוכשת, אמר כי "ביחד נספק את הפתרונות הדרושים להפעלת חוויית עבודה דיגיטלית המועברת בענן, המאפשרת לצוותים לגשת בצורה מאובטחת למשאבים ולכלים הדרושים להם, כדי לשתף פעולה ולעשות את העבודה בצורה היעילה ביותר – בכל ערוץ ומכשיר, ומכל מקום". לדבריו, "ההצלחה תגיע לחברות שיכולות לתמוך במודלים גמישים והיברידיים של עבודה, ולספק חוויה עקבית, בטוחה ויעילה".

פילב אמר כי "כחלק מסיטריקס נוכל להגדיל את מכירות המוצר שלנו ולהאיץ את מפת הדרכים שלנו, כדי לספק יכולות שיעזרו ללקוחותינו לקבל יותר מההשקעה שלהם בנו".

סיטריקס תממן את העסקה באמצעות יצירת חובות חדשים ובמזומנים. לטובת ברכישה היא נטלה הלוואת גישור בסך 1.45 מיליארד דולר מג'יי.פי. מורגן, שאף יעצה לה בעסקה.

העסקה מוכיחה את הפוטנציאל שחברות רואות בתחום התוכנות השיתופיות. רק בחודש שעבר, ענקית הענן סיילספורס רכשה את סלאק בעסקת ענק בהיקף של 27.7 מיליארד דולר – הרכישה הגדולה ביותר של חלוצת מחשוב הענן עד היום. סיילספורס אימצה לחיקה את סלאק לא רק בשל רצונה להשקיע בתחום השירותים לעבודה מרחוק, אלא גם כדי להשחיז את יכולותיה מול היריבה, מיקרוסופט. העסקה מעניקה לסיילספורס יכולת לספק פלטפורמה מאוחדת לעסקים, שמאפשרת לארגונים לחבר בין העובדים, הלקוחות והשותפים לבין האפליקציות שבהן הם משתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים