עסקת ענק: סיילספורס רוכשת את סלאק ב-27.7 מיליארד דולר

העסקה הסתכמה ב-10 מיליארד ד' יותר מההערכות המוקדמות ● המיזוג הגדול והמשמעותי לענף התוכנה העסקית יאפשר לרוכשת להחריף המאבק בשירותי מיקרוסופט, כשבאמתחתה בעלות על הפלטפורמה הארגונית המצליחה להעברת מסרים מידיים

סיילספורס.

ענקית הענן סיילספורס (Salesforce) רוכשת את אפליקציית העברת ההודעות במקום העבודה סלאק (Slack Technologies) בעסקת ענק בהיקף של 27.7 מיליארד דולר – הגדולה ביותר של חלוצת מחשוב הענן עד היום.

הערכות מוקדמות יותר הגיעו במסגרת דיווח של הוול סטריט ג'ורנל מסוף השבוע, שטען כי העסקה המתגבשת תעמוד על מחיר נקוב גבוה יותר משווי השוק של סלאק, העומד על כ-17 מיליארד דולרים. אלא שלבסוף היא מתגלה כגבוהה ב-10 מיליארדי דולרים מהמצופה.

"על פי תנאי ההסכם, בעלי המניות של סלאק יקבלו 26.79 דולר במזומן ו-0.0776 מניות של סיילספורס עבור כל מניה של סלאק, המייצגים שווי ארגוני של כ-27.7 מיליארד דולר, בהתבסס על מחיר הסגירה של המניה המשותפת של סיילספורס ב–30 בנובמבר 2020", נכתב בהודעה נששלחה לתקשורת אודות העסקה שנסגרה בין השתיים.

מתמזגת אל סיילספורס. סלאק

מתמזגת אל סיילספורס. סלאק

סיילספורס מאמצת לחיקה את סלאק משום רצונה להשקיע בתחום השירותים לעבודה מרחוק, ובמקביל כמובן – להשחיז את יכולותיה מול היריבה מיקרוסופט (Microsoft). העסקה מאפשרת לסיילספורס לספק פלטפורמה מאוחדת לעסקים שמאפשרת להם לחבר בין עובדיהם, לקוחותיהם ושותפיהם לבין האפליקציות בהן הם משתמשים – מה שמחזק את פורטפוליו הארגונים שלה.

עבור סלאק, העסקה מגיעה כשהיא מתקשה לנצל באופן מלא את המעבר לעבודה מרחוק במהלך מגיפת הקורונה, ששינתה את התקשורת במקום העבודה, שעבר מהמשרד לבית. אפליקציית המסרים המיידים של סלאק מאפשרת לארגונים תקשורת נוחה ומסונכרנת בזמן אמת, בשיחות שמקיימות קבוצות עבודה, וכל זה על פלטפורמה הזריזה, נוחה וידידותית יותר מאשר זו הנשענת על תקשורת במיילים.

לסלאק, כאמור, יש מתחרה גדולה, ו-ותיקה, אחת – מיקרוסופט. בשל היותה גם בעלת מערכת ההפעלה חלונות, הענקית מרדמונד יכולה (ואף מיישמת) לשווק באגרסיביות את המוצר החופף שהיא מציעה לתקשורת בין צוותי עובדים, טימז (Teams) שלה.

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס. צילום: יח"צ

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס. צילום: יח"צ

"זו התאמה שנעשתה משמיים"

יצוין כי סיילספורס הייתה אחת השותפות הראשונות ששילבה את אפליקציית סלאק בהיצע שלה, ושתי החברות הרחיבו והידקו את השותפות שלהן בשנים האחרונות. באוקטובר 2019 השתיים הכריזו על אפליקציית Salesforce for Slack – המאפשרת לאנשי מכירות ושירותים לגשת ולשתף מידע ביתר קלות מיישומי סיילספורס בסלאק.

"סטיוארט וצוותו בנו אחת הפלטפורמות האהובות ביותר בהיסטוריה של תוכנות ארגוניות, עם מערכת אקולוגית מדהימה סביבו", אמר מנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, כפי שצוטט על ידי The Verge. "זו התאמה שנעשתה משמיים. יחד, סיילספורס וסלאק יעצבו את עתיד התוכנה הארגונית ויהפכו את הדרך בה כולם עובדים בעולם הדיגיטלי, עבודה מכל מקום. אני נרגש לקבל בברכה את סלאק ל-Salesforce Ohana אחר סיום העסקה".

"סיילספורס התחילה את מהפכת הענן, ושני עשורים לאחר מכן, אנחנו עדיין מנצלים את כל האפשרויות שהיא מציעה לשנות את אופן העבודה שלנו. ההזדמנות שאנו רואים יחד היא עצומה", אמר מנכ"ל סלאק, סטיוארט באטרפילד. "מכיוון שתוכנה ממלאת תפקיד קריטי יותר ויותר בביצועים של כל ארגון, אנו חולקים חזון של הפחתת מורכבות, הגדלת כוח וגמישות, ובסופו של דבר מידה רבה יותר של יישור וזריזות ארגונית. באופן אישי, אני מאמין שזה השילוב האסטרטגי ביותר בתולדות התוכנה, ואני לא יכול לחכות כדי לצאת לדרך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים