ביידן: "נשיב לרוסיה עין תחת עין"

כך אמר הנשיא הנבחר של ארה"ב אתמול (ג') במסיבת עיתונאים בדלאוור ● ביידן הוסיף וקבע כי "מתקפת הענק – עדות לכישלונו של טראמפ בהגנת הסייבר"

שותפויות בין בעלות הברית הדמוקרטיות להתמודדות עם אתגרים. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. צילום: BigStock

ג'ו ביידן, הנשיא הנבחר של ארצות הברית, אמר כי מתקפת הסייבר הענקית, שפגעה סוכנויות ממשלתיות רבות ובחברות, אירעה כיוון שהנשיא דונלד טראמפ לא לקח ברצינות מספקת את נושא הגנת הסייבר, וכי הוא, ביידן, יתעדף את התחום ויחזק את הגנות הסייבר של המדינה.

"המתקפה אירעה במשמרת של דונלד טראמפ", אמר ביידן אתמול (ג') במסיבת עיתונאים בדלאוור, "אנחנו לא יכולים להיות חסרי מענה לאירוע".

מעורב או לא במתקפה החמורה על ארה"ב? ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה. צילום אילוסטרציה: BigStock

מעורב או לא במתקפה החמורה על ארה"ב? ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה. צילום אילוסטרציה: BigStock

"קורא לממשל הנוכחי לקבוע שרוסיה היא האחראית לפריצה"

ביידן קרא "לטפל באיומי סייבר כמו שמטפלים במתקפות הכוללות שימוש בכלי נשק קונבנציונליים אחרים", ואמר כי הוא יבקש תמיכה דו-מפלגתית במאמציו לתחום, לאחר כניסתו לתפקיד ב-20 בינואר 2021.

"בהינתן שטראמפ יהיה נשיא למשך כמעט עוד חודש", אמר הנשיא הנבחר, "תפקידו של הנשיא הוא להוביל את המדינה בעת המשבר. אני קורא לממשל הנוכחי לקבוע שרוסיה היא האחראית לפריצה".

לאחר שפקידי ממשל אמרו כי רוסיה היא העומדת מאחורי הפריצה הגדולה, טראמפ צייץ בטוויטר וכתב שאולי סין אחראית להתקפה. "דנים באפשרות שמדובר בסין (היא יכולה להיות!)", צייץ הנשיא. ביידן ציטט את דבריהם של שני אנשי ממשלו של טראמפ, מייק פומפיאו מזכיר המדינה, ואת וויליאם בר, התובע הכללי. שניהם אמרו כי הראיות מצביעות על כך שרוסיה היא התוקפת בסייבר. "אנו נגיב ונשיב בעין תחת עין", הבטיח ביידן.

רוסיה אגב הכחישה שיש לה קשר כלשהו לפריצה.

המתקפה, שהתרחשה במשך כמה חודשים השנה, מכוונת לעדכונים בתוכנת ניהול הרשת של סולאר-ווינדס (SolarWinds). החברה מספקת את מוצריה למגוון גופי ממשל ולעשרות אלפי ארגונים, ביניהם רוב חברות פורצ'ן 500. היקף הארגונים שנפגעו מהמתקפה טרם נחשף במלואו, והדיווחים נעים בין 40-50 ארגונים, עבור ב-200 ועד מאות רבות. מהממשל הפדרלי הנפגעים רבים, בהם משרד האוצר ומינהל הטלקום והמידע הלאומי במשרד המסחר, ה-NTIA, וסוכנויות מודיעין. עוד הותקפו משרד האנרגיה, מינהל ביטחון הגרעין הלאומי, ה-NNSA, המטפל במאגר אמצעי הלחימה הגרעיניים של ארה"ב, כמו גם המשרד להגנת המולדת ומשרד החוץ.

מיקרוסופט (Microsoft) הייתה הקורבן השני שנחשף, לאחר פייראיי (FireEye) – מהמגזר הפרטי, לצד VMware. עוד קורבנות מהמתקפה הן אינטל (Intel), אנבידיה (Nvidia), סיסקו (Cisco), בלקין (Belkin International), יצרנית נתבי Wi-Fi וציוד רשת ביתי, וכן חברת הייעוץ דלויט (Deloitte). אוריון, תוכנת ניהול הרשתות של סולאר-ווינדס, משמשת מאות אלפי חברות וסוכנויות ממשלה. כך, סולאר-ווינדס שימשה כ"ספקית" הגישה הראשונית למיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים