עוד בכיר בסייבר עוזב את ממשל טראמפ

מאט מאסטרסון, יועץ בכיר ב-CISA - הסוכנות האמריקנית להגנת תשתיות וסייבר, שימש בתפקיד מאז 2018 ● במסגרת תפקידו הוא הוביל צוות שהרגיע את הציבור ולפיו שהבחירות השנה היו מאובטחות, למרות טענותיו חסרות הבסיס של הנשיא דונלד טראמפ

מן הממשל לאקדמיה: "אנו הולכים לפרק לגורמים את מה שלמדנו בשנים האחרונות בתחום אבטחת הבחירות". אילוסטרציה: BigStock

הספינה ננטשת: מאט מאסטרסון, מבכירי המומחים לאבטחת הבחירות בממשל ארה"ב, יעזוב את תפקידו בשבוע הבא ויעבור לאקדמיה, שם ימשיך לחקור את מסעות הדיסאינפורמציה שפקדו את המדינה.

מאסטרסון שימש כיועץ בכיר ב-CISA – סוכנות להגנת תשתיות וסייבר במשרד להגנת המולדת. הוא שימש בתפקיד מאז 2018. במסגרת תפקידו הוא הוביל צוות שהרגיע את הציבור, ולפיו הבחירות השנה היו מאובטחות, למרות טענותיו חסרות הבסיס של הנשיא דונלד טראמפ.

מאסטרסון יצטרף ליחידה לתצפיות ומחקר האינטרנט בסטנפורד. מדובר בצוות אקדמאים ומומחי היי-טק, שבראשם עומד אלכס סטמוס, לשעבר מנהל האבטחה בפייסבוק. הגוף חוקר ועובד על אתגרי אבטחת הבחירות והמדיה החברתית. בסטנפורד, אמר, "אנו הולכים לפרק לגורמים את מה שלמדנו בשנים האחרונות (בתחום אבטחת הבחירות), כולל מה עוד צריך לעשות ברמה רחבה יותר". הוא ציין, כי הוא רוצה להמשיך להתמודד עם קמפיינים של דיסאינפורמציה בתחום החיסון נגד נגיף הקורונה. מומחים חוששים, שרבים מתושבי ארה"ב לא יתחסנו בשל אמונה בחדשות הכזב המופצות בנושא בדבר הסכנות שבחיסון, או אי היעילות לו.

מאסטרסון, לשעבר פקיד בחירות באוהיו, היה חלק מצוות CISA, שבנה מחדש את האמון שנפגע בין פקידי הבחירות ברחבי הארץ לאנשי הממשל הפדרלי לאחר הבחירות ב-2016. לאחר שאנשי CISA העידו שוב ושוב, שההצבעה באמצעות דואר הינה מאובטחת, ושמרו על אתר "בקרת שמועות" כדי לדחות תיאוריות קונספירציה בבחירות, הבית הלבן ביצע טיהור בהנהגת הסוכנות. הנשיא דונלד טראמפ פיטר במחצית נובמבר את כריסטופר קרבס, ראש הסוכנות. כהרגלו של הנשיא האמריקני, הפיטורים בוצעו במדיום החביב עליו – ציוץ בטוויטר. סגנו של קרבס, מאט טראוויס, התפטר זמן קצר לאחר מכן. אבל מאסטרסון נותר ב-CISA והמשיך לעבוד עם פקידי הבחירות על אישור התוצאות שלהן. הוא גם גינה את שלל האיומים האלימים שקיבלו פקידי הבחירות מצד שתי המפלגות, מאנשים ש"קנו" את תיאוריות הקונספירציה לגבי ההצבעה. "זה מגעיל. זה שפל. זה חייב להיפסק", אמר מאסטרסון בהתייחסו לאיומים, "פקידי הבחירות עשו את עבודתם, ועשו אותה היטב". לדבריו, פקידי הבחירות ברחבי מדינות ארה"ב חוו התקדמות רבה מאז אבטחת הבחירות של 2016, החל משימוש באימות רב-גורמי, MFA, ועד תרגול תוכניות תגובה לאירועים.

קרבס, מנהל סוכנות שהוקמה במשרד להגנת המולדת, היה בין בכירי הממשל שקבעו כי הבחירות לנשיאות שהתקיימו בחודש שעבר "היו המאובטחות ביותר בהיסטוריה האמריקנית". באופן אירוני, הסוכנות הוקמה בעת כהונתו של טראמפ כנשיא, בנובמבר 2018, לאחר שזה טען כי בבחירות לנשיאות של 2016 – שבהן נבחר – הצביעו שלושה מיליון מהגרים בלתי חוקיים. שבוע לפני פיטורי קרבס הוציאה מועצת התיאום הממשלתית לתשתיות בחירות, ש-CISA היא אחת הסוכנויות החברות בה, הצהרה משותפת, שלפיה "הבחירות היו המאובטחות ביותר בהיסטוריה האמריקנית", ושאין כל עדות להשבתה של מכונות ההצבעה, לאובדן מצביעים, לשינוי תוצאות ההצבעה או לחדירה כלשהי למערכות. אחת מהפעולות שהסוכנות שבראשה עמד קרבס עשתה הייתה להקים אתר שנקרא "בקרת שמועות". היא התייחסה לנתונים לכאורה ולפייק ניוז שרצו במדיה החברתית, ודאגה להבטיח שהיושרה של הבחירות תישמר.

בנובמבר, יומיים לאחר ההכרזה על ג'ו ביידן כמנצח, הנשיא פיטר את שר ההגנה, מארק אספר. בהמשך אולצו להתפטר ואלרי בויד, עוזרת לענייני יחסים בינלאומיים במשרד להגנת המולדת, ובריאן וור, העוזר של קרבס לתחום הגנת הסייבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים