האסון בביירות: משפחות מחפשות את יקיריהן במדיה החברתית

בחשבון אינסטגרם אחד מעלים קרובי משפחה וחברים תמונות של אנשים שנעדרים, בתקווה למצוא אותם, ובחשבון אחר מציעים גולשים דיור לתושבי ביירות שבתיהם נהרסו ● סלבריטיז רבים מביעים הזדהות עם הלבנונים וקוראים לתרום למענם

עשן הפיצוץ בביירות נראה למרחוק. צילום: חוסיין סעיפי, מתוך ויקיפדיה

הרשתות החברתיות התמלאו אתמול (ג') והיום בתמונות ובסרטוני וידיאו מאסון ההתפוצצות בביירות, אך גם בתמונות של נעדרים – כולל חשבון אינסטגרם ייעודי שנפתח לצורך כך. קרובי משפחה וחברים של נעדרים מחפשים אחריהם באמצעות החשבון, וברשתות האחרות, בתקווה למצוא אות חיים מהם.

הפיצוץ בנמל ביירות אירע אתמול לפנות ערב, וגרם למותם של מאות ולפציעתם של אלפים – על פי הנתונים שפרסמה ממשלת לבנון. כמו כן, נגרם נזק רב לרכוש, בכלל זה מכוניות שעלו באש, זגוגיות שהתנפצו בבתים ובמשרדים, ולבנונים רבים שנותרו ללא קורת גג. הפיצוץ, שהעוצמה שלו הוערכה על ידי מומחים כשוות ערך לרעידת אדמה בעוצמה של 4.5 בסולם ריכטר, הורגש גם במרחק רב מביירות, לרבות בדרום לבנון ואף בקפריסין.

כתוצאה מהאסון, שמצטרף למצב הכלכלי הגרוע ביותר שידעה לבנון מאז הקמתה, נגרם כאוס במדינה, ובעיקר בעיר הבירה שלה, ובתי החולים בה הגיעו לאי ספיקה – מצב שבו הם לא יכולים עוד לקלוט נפגעים. הכאוס הזה הביא יותר ויותר לבנונים להעלות תמונות של נעדרים לרשתות החברתיות ומספרי טלפון שלהם עצמם, בהבינם שהגולשים יכולים לסייע להם למצוא אותם לעתים במהירות וביעילות רבות יותר מאשר הרשויות. בחשבון אחר מציעים גולשים דיור זמני לאלה שבתיהם נהרסו.

הרשתות החברתיות שימשו בנוסף פלטפורמה לרבים מחוץ ללבנון להביע את הזדהותם עם אזרחי המדינה, בעקבות האסון. בין המזדהים היו סלבריטיז רבים, בהם קיילי ג'נר, ששיתפה וידיאו של האסון ולינק להעברת תרומות לנפגעים; אריאנה גרנדה, שביקשה אף היא מעוקביה לתרום וציינה כי גם היא תעשה זאת; נעמי קמפבל, שצירפה תמונה שלה ליד דגל לבנון וכתבה: "המחשבות, התפילות והאהבה שלי נתונות לתושבי לבנון ולבני משפחותיהם"; ודואה ליפה, ששיתפה קריאה דחופה לתרומות דם לצלב האדום הלבנוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים