סקר: כ-70% מחברות ההיי-טק בישראל חידשו את גיוס העובדים

כך עולה מסקר של חברת ההשמה גוטפרנדס ● עוד נמצא, כי קל הרבה יותר למצוא עובדים לעומת המצב שלפני פרוץ משבר הקורנה

מחפשים.ות עבודה? מנהלי.ות משאבי האנוש מחכים.ות לכם.ן.

כ-70% מחברות ההיי-טק בישראל חידשו את הגיוס השוטף של עובדים, כך עולה מסקר של חברת ההשמה גוטפרנדס (GotFriends), שהיא חלק מקבוצת SQlink. יתרה מזאת, עולה גם, כי קל הרבה יותר למצוא עובדים לעומת המצב שלפני פרוץ משבר הקורנה, שכן כעת איתור עובד נמשך כ-35 ימים בממוצע, לעומת כ-60 ימים לפני פרוץ המגיפה.

גוטפרנדס, שמתמחה בגיוס טאלנטים לענפי ההיי-טק השונים, בהם תוכנה, חומרה ותשתיות, ביצעה את הסקר במהלך חודש מאי ובדקה יותר מ-2,200 תהליכי גיוס בקרב 500 חבורת היי-טק, המהוות מדגם מייצג של השוק כולו.

עוד מצא הסקר, כי כמות התהליכים הממוצעת שניהלו המועמדים לפני הקורונה עמד על 5-7, לעומת 1-3 בימים אלו. במהלך חודש מאי נרשמה עלייה של 40% במשלוח קורות חיים לתפקידים בכירים. 70% מהחברות חזרו, כאמור, לגייס באופן מלא, 20% עדיין לא מגייסות וכ-10% מתכוונות לפטר עובדים.

שירי וקס, מנכ"לית גוטפרנדס, אמרה, כי "עכשיו, כשיסודותיו של כל המשק הישראלי רועדים, גם הטאלנטים הגדולים והבלתי מושגים מחשבים מסלול מחדש ופתוחים יותר להצעות חדשות, ולכן כדאי לקפוץ על ההזדמנות. אם בעבר חברות הפסידו טאלנט כזה או אחר בגלל נתונים מסוימים שבחברות אחרות קרצו לו יותר, היום רוב המועמדים יהיו מוכנים הרבה יותר לשנות הרגלים, לצאת מהדפוסים שהם רגילים אליהם ולהתגמש הרבה יותר. אם בעבר הם טרחו לענות רק על סמס, היום הם עונים גם לשיחות טלפון. אי-הוודאות במשק ובענף ההיי-טק גדולה כל כך, שפרטים כמו מיקום החברה, שעות העבודה ועוד, שעבור חלק מהמועמדים היו יכולים להיות 'דיל ברייקר' עד לפני חודש, הם הרבה פחות חשובים היום, וזה פותח עבור החברות היצע מועמדים הרבה יותר גדול. כולם מבינים שעולם העבודה השתנה, ובמצב החדש האתגר האמיתי הוא לדעת לגייס את הטאלנט הנכון ביותר לסטארט-אפ שלכם, כזה שיוכל להיות ה'גיים צ'יינג'ר', שיזניק את הפיתוח לרמה חדשה".

גוטפרנדס עובדת בשיטה מותאמת אישית, המאפשרת איתור מדויק, 'ציד ראשים' תפור לקוח המבוסס על התאמה אישיותית, התאמת הפרופיל לגודל הסטארט-אפ ולעולם התוכן של החברה. מדי שנה החברה מאיישת עבור לקוחותיה יותר מ-2,000 תקנים של משרות טכנולוגיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים