אקזיט: אופטימל פלוס נמכרה לחברה אמריקנית תמורת 365 מיליון דולר

החברה מחולון פיתחה תוכנה לניתוח ביג דטה עבור חברות בתעשיות השבבים, הרכב והאלקטרוניקה ● הרוכשת, NI, מציעה מערכות בדיקות המשמשות לתהליכי ייצור של מוליכים למחצה

דן גלוטר, מנכ"ל ומייסד אופטימל פלוס. צילום: אסנת ידין

אקזיט בימי הקורונה: אופטימל פלוס, חברה מחולון שמפתחת תוכנה לאנליטיקה של ביג דטה, הודיעה היום (ג') כי נרכשה על ידי NI האמריקנית בסכום של 365 מיליון דולר.

אופטימל פלוס מעסיקה 240 עובדים בחולון ובפיליפינים, וסך ההכנסות שלה ב-2019 עמד על 15 מיליון דולר. ברשימת לקוחותיה נמצאות חברות גדולות כגון אנבידיה, NXP, קוואלקום וסמסונג. התוכנה שלה מיועדת לתעשיות השבבים, הרכב והאלקטרוניקה. ב-NI אומרים כי רכישת אופטימל פלוס תרחיב את סל מוצרי התוכנה הארגונית שהיא מציעה, ותאפשר ללקוחותיה להפיק תובנות עסקיות קריטיות על מוצריהם, דרך ניתוח נתונים, לאורך כל שרשרת האספקה ובכל שלב בחיי המוצר.

החברה הרוכשת פיתחה מערכות בדיקות המשמשות לתהליכי ייצור של מוליכים למחצה, בעוד אופטימל פלוס בולטת בתעשייה זו עם מוצר ניתוח הנתונים שלה. על פי החברות, עם הרכישה הן יציעו פתרון משותף, שיאפשר לארגונים לקצר את זמן ההגעה של המוצרים שלהם לשוק ולחסוך בעלויות הייצור. זאת, ללא פגיעה באיכות ובאמינות המוצרים.

"תואץ אסטרטגיית הצמיחה של NI"

"הוספת יכולות ניתוח הנתונים של אופטימל פלוס תאפשר לנו להאיץ את אסטרטגיית הצמיחה של NI, על ידי הגדלת הערך שנביא, ברמת התוכנה הארגונית, ללקוחות משותפים בתחומי המוליכים למחצה והרכב", אמר אריק סטארקלוף, נשיא ומנכ"ל NI. "יש לכך ערך משמעותי בעידן זה, כשלקוחות רבים נמצאים בעיצומה של טרנספורמציה דיגיטלית".

"אנחנו רואים ב-NI שותף להאצת החדשנות שלנו ולהרחבת ההזדמנויות בתעשיות השבבים והרכב, באמצעות פתרונות התוכנה שלנו", ציין דן גלוטר, מנכ"ל ומייסד אופטימל פלוס. "שתי החברות רואות בחדשנות בתוכנה ובחוויית הלקוח מטרות על. רכישת אופטימל פלוס על ידי NI היא הבעת אמון בחדשנות הטכנולוגיה, שפותחה בישראל על ידי צוותי המוצר, המחקר והפיתוח ומדעני הנתונים של אופטימל פלוס. יחד עם NI, נוכל לספק פתרונות ניתוח נתונים ברמה הארגונית, שיאפשרו ללקוחות להשלים תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית ולנו להגיע ללקוחות חדשים".

הרכישה כפופה לאישורים רגולטוריים ואמורה להיסגר ברבעון השלישי של השנה. NI מתכוונת לבצע את הרכישה באמצעות יתרת מזומנים וחוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים