רבעון טוב לפרטנר: זינוק של פי חמישה ברווח הנקי

החברה סיימה את הרבעון הראשון עם רווח של 10 מיליון שקלים, גידול במספר מנויי הסלולר ובהכנסות, ועלייה ניכרת במצבת המנויים של פרטנר TV

איציק בנבנישתי, המנכ"ל היוצא של פרטנר. צילום: סיון פרג'

למרות השפעות משבר הקורונה, פרטנר פותחת את השנה עם תוצאות חיוביות: דו"חות הרבעון הראשון שהיא פרסמה הבוקר (ד') מעידים על עלייה בהכנסות ובמספר מנויי הסלולר, וזינוק במספר מנויי פרטנר TV וברווח הנקי.

בסוף הרבעון עמד בסיס מנויי הסלולר של החברה על 2.68 מיליון – עלייה של 56 אלף, שהם 2.13%. מספר מנויי הטלוויזיה נסק ב-39.1% ל-210 אלף.

הסיבה העיקרית לתוצאות החיוביות היא ירידה בהוצאות אל מול עלייה בהכנסות של חברת התקשורת: ההוצאות קטנו ב-1.9% ל-771 מיליון שקלים, בעוד שההכנסות עלו ב-1.6% ל-807 מיליון. מתוכן, תחום השירותים גדל ב-0.8% ל-629 מיליון שקלים ומכירות הציוד עלו ב-4.7% ל-178 מיליון. כתוצאה מכך, הרווח הנקי והרווח למניה קפצו פי חמישה – ל-10 מיליון שקלים ולחמש אגורות, בהתאמה. סיבה נוספת לזינוק ברווחיות היא העובדה שפרטנר הצליחה להקטין במידה ניכרת את החוב שלה, שבסוף הרבעון עמד על 673 מיליון שקלים, לעומת 977 מיליון בסוף הרבעון הראשון של 2019 – צניחה של 31.1%.

בסעיפים הגולמיים, ההוצאות קטנו ב-3.25% ל-655 מיליון שקלים, הרווח צמח בכ-30% והרווח הגולמי השולי עמד על 19.84%. ההוצאות התפעוליות הרבעוניות גדלו ב-7.4% והרווח התפעולי קפץ בפי ארבעה ל-36 מיליון. גם ב-EBIDTA נרשמה תוצאה חיובית – הוא גדל ב-9.1% ל-215 מיליון שקלים. לעומת זאת, פרטנר עברה לחבות מס של שבעה מיליון שקלים אל מול החזר מס באותו הסכום ברבעון המקביל אשתקד.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון עם גידול במצבת הלקוחות במגזר הסלולר ובמנועי הצמיחה של החברה, לרבות במצבת מנויי הטלוויזיה ובפריסת תשתית הסיבים האופטיים. זאת, על אף השפעות הקורונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים