הממשלה החריגה את ענף ההיי-טק מהתקנות לשעת חירום

הממשלה החריגה את ענף ההיי-טק, כמו גם את כל התעשיות המייצאות, מהתקנות לשעת חירום ● ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים: "תוספת החרגת היצואניות תאפשר לענף ההיי-טק להמשיך ולפעול ולא לאבד לקוחות בעולם" ● ד"ר צבי מרום, יו"ר איגוד ההיי-טק: "עלינו לחשוב גם על היום שאחרי ולוודא, שבמגבלות האפשרויות ובתוך משמעת מרבית אנו שומרים על הציבור, על עצמנו ועל הכלכלה הישראלית"

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר.

הממשלה החריגה את ענף ההיי-טק, כמו גם את כל התעשיות המייצאות, מהתקנות לשעת חירום שפורסמו, ונועדו לאכוף את ההנחיות לצמצום משמעותי של העבודה במשק. ההחלטה תאפשר לחברות ההיי-טק, ובהן החברות העוסקות בייצוא ביטחוני, להמשיך לעבוד באופן סדיר, בכפוף, כמובן, להנחיות משרד הבריאות לשמירה על בריאות העובדים. בהודעה שפרסם הלילה (ו') נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, הוא בירך על החלטת הממשלה להחריג את התעשיות.

"בימים האחרונים התעקשנו להחריג את התעשיות המייצאות, לצד ענפים תעשייתיים רבים נוספים, כדי להבטיח גם ביטחון קיומי וגם עתיד כלכלי למשק הישראלי", אמר תומר. "תוספת החרגת היצואניות, שהתקבלה, לשמחתי, ברגע האחרון, תאפשר לענף ההיי-טק להמשיך ולפעול ולא לאבד לקוחות בעולם", הוסיף תומר, "ואני רוצה להודות לראש הממשלה, לשר הכלכלה והתעשייה ולשר האוצר, שהבטיחו היום שהמשק יוכל לצמוח שוב לאחר המשבר".

ד"ר צבי מרום, יו"ר איגוד ההיי-טק אמר: ״בראש מעיינינו כמובן הבריאות, ואנו מחויבים לעשות ככל יכולתנו לשמור על בריאות התושבים ובריאות עובדינו. במקביל, עלינו לחשוב גם על היום שאחרי ולוודא, שבמגבלות האפשרויות ובתוך משמעת מרבית אנו שומרים על הציבור, על עצמנו ועל הכלכלה הישראלית״.

איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים פנה ביום רביעי השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להחריג את עובדי ענף ההיי-טק מההנחיות המחמירות שפורסמו בשבוע שעבר, שמגבילות מאוד את היקף העבודה במרבית העסקים במשק. בראיון לפודקאסט של אנשים ומחשבים אמר ד"ר מרום, כי "ההיגיון מאחורי בקשה זו הוא שמרבית עובדי ההיי-טק הם צעירים ולא נמצאים בקבוצות הסיכון בכל הנוגע למחלת הקורונה. בהנחה שהם יקפידו על כל הכללים וההנחיות של משרד הבריאות, אין סיבה שהם לא ימשיכו לעבוד כרגיל, תוך שמירה על בריאותם ובריאות הסביבה". על המכתב של איגוד ההיי-טק חתמו שורה ארוכה של מנכלי חברות היי-טק ואלקטרוניקה. הם הזהירו, כי אי החרגת החברות הטכנולוגיות מההנחיה, שלפיה מותר להעסיק רק 30% מסך העובדים עלולה להיות הרסנית לענף ולמשק הישראלי. במכתב המקורי דרשו ראשי התעשייה שחברות היי-טק שמספר העובדים שלהן אינו עולה על 100 יוכלו להעסיק עד 75% אחוז מסך העובדים.

החלטה זו תאפשר לחלק גדול מהחברות בענף להמשיך לעבוד, ובכך למנוע פיטורי עובדים. בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים אמר ד"ר מרום, כי "עד עתה כבר פוטרו כמעט 30% מעובדי הענף.

עדכון ליום א', ה-22 במרץ, ב-15:45: בשלב זה לא ברור מה היקף ההחרגה ועל אילו חברות היא תחול. ראשי הענף בהתאחדות התעשיינים קיימו לאורך היום מגעים עם נציגי הממשלה, וצופים שבימים הקרובים יתפרסמו הנחיות מדויקות יותר.

לצד הקריאה של ראשי ענף ההיי-טק, נציגי מגזרים אחרים במשק קוראים לממשלה להתערב לטובתם. כך, מטה המאבק של תעשיית התרבות והאירועים הגיש לממשלה שש דרישות שאותן הוא מבקש למלא, על מנת למנוע 150 אלף מובטלים חדשים מתעשייה זו. הם דורשים מהממשלה להקים קרן פיצוי לנזקי הקורונה, להכיר בעצמאים ובעלי שליטה לצורך תשלום דמי אבטלה לעובדים שיצאו לחל"ת, להציע הלוואות סיוע בתנאים נוחים לתעשיית התרבות והאירועים, ליזום פרויקטים בתחום זה ליום שאחרי, להקים קרן חירום לחברי התעשייה שבמשבר ולדחות תשלומי מסים באופן משמעותי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים