משרד הבריאות השיק מספר ווטסאפ למידע על הקורונה

אזרחים יכולים לקבל באמצעות הקו מידע שימושי על הנגיף וההתמודדות אתו, ולבקש סיוע ● ישראל היא המדינה השנייה שמאמצת את המערכת של ווטסאפ למאבק בקורונה

סטארט-אפים בהיי-טק העלו מגוון פתרונות לסיוע בעיתות המגיפה. קורונה. אילוסטרציה: BigStock

משרד הבריאות השיק היום (ה') מספר ווטסאפ שדרכו יכול הציבור לקבל מידע על הקורונה וסיוע בהתמודדות עם הנגיף. המטרה של הקו היא לסייע במלחמה בהתפשטות המהירה של הנגיף, ולעזור לציבור להיות בקשר עם הרשויות בתקופה קשה זו ולקבל מידע מהימן ממשרד הבריאות.

הקו הושק בשיתוף פייסבוק ישראל (פייסבוק היא הבעלים של ווטסאפ), על בסיס הפלטפורמה של קומבוקס, ומספרו הוא 050-7925400.

קו הווטסאפ של משרד הבריאות

קו הווטסאפ של משרד הבריאות

השירות נמצא כרגע בפיילוט במשך מספר שעות ביום, וצפוי להתרחב ולאפשר מענה לאורך רוב שעות היום. הוא מופעל באמצעות בוט, שיכול לענות על שאלות בעברית לגבי התפשטות הווירוס, ויודע לתת ייעוץ רפואי וטיפים שימושיים. קו שני מאפשר לתקשר עם נציג, למענה על שאלות מורכבות יותר.

פייסבוק תסייע במימון הפוסטים של משרד הבריאות ברשת החברתית, כדי לתמוך בפרסום המידע.

"קו ה-ווטסאפ משדרג את המענה לציבור"

הפלטפורמה של קומבוקס – שעליה, כאמור, מופעל הקו – מאפשרת תקשורת עם לקוחות באמצעות נציגים ובוטים, תוך מתן שירות לקוחות מלא בווטסאפ ובערוצים דיגיטליים נוספים. הפתרון מאפשר לארגונים, בין היתר, לספק שירות לקוחות מהבית בנפחים גדולים, באמצעות מערכת ה-API של WhatsApp for Business. על אף שהמערכת עדיין נמצאת בשלבי בטה והונגשה רק למספר קטן של שותפים עסקיים, דוגמת קומבוקס, לאור התפרצות הקורונה הציעה ווטסאפ את השימוש בה לארגוני בריאות מסביב לעולם, לסיוע בשמירה על בריאות הציבור. ממשלת סינגפור הייתה הראשונה לאמץ את ההצעה ומשרד הבריאות הישראלי הוא השני שעושה זאת.

איילת גרינבאום אריזון, ראשת אגף השירות של משרד הבריאות, אמרה כי הקו "משדרג את המענה במוקד קול הבריאות לערוצים המתקדמים והרלוונטיים ביותר. אני מאמינה ששירות הווטסאפ יאפשר לנו לתת מענה מלא ללקוחות במקום ובזמן שנוח להם. קו הווטסאפ החדש הוא פרי עבודה משותפת של מספר יחידות במשרד – הסברה, שירות ומחשוב, עם פייסבוק ישראל וקומבוקס".

לדברי מאט אידמה, קצין התפעול הראשי של ווטסאפ, "בזמנים קשים ומורכבים כמו אלה, אנשים משתמשים ב-ווטסאפ יותר מתמיד כדי להתחבר לחברים ובני משפחה ולתמוך האחד בשני. אנחנו מספקים למשרד הבריאות את הפלטפורמה שמאפשרת לו להגיב לשאלות של אזרחים לגבי וירוס הקורונה באופן אמין ומהיר, על מנת לשמור על בטיחותם של התושבים".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סנא

    מי יודע את המספר והדואר האלקטרוני של מנהל חברת פרטנר. זה הכרחי כי אני מחפש אותו למחקר שאני עושה באוניברסיטה מקווה לתשובה מהירה.

  2. יפה וולפנזון

    קבלתי הודעה שב-24/6 שהיתי בקרבת חולה קורונה בסוקולוב 2 הוד השרון באיזה מקום? באיזה חנות?

אירועים קרובים