מסתמן: הראל טכנולוגיות ופוג'יטסו זכו במכרז שרתי ה-Rack הממשלתי

במכרז המקוון, שנערך השבוע השתתפו גם דורקום עם HP, סיסקו ודל ● על פי הודעת החשב הכללי, הראל הגישה את ההצעה הטובה ביותר, אולם היא טרם הוכרזה כזוכה ● היקף המכרז: עשרות מיליוני דולרים לשנה

שרת Rack. מקור: BigStock

הראל טכנולוגיות עם פוג'יטסו ישראל הן, ככל הנראה, הזוכות במכרז שערך מנהל הרכש הממשלתי לשרתי Rack בכל משרדי הממשלה – כך נודע לאנשים ומחשבים. בהודעה של מנהל הרכש נכתב כי הראל ופוג'יטסו הגישו את ההצעה הטובה ביותר במכרז. עם זאת, הן עדיין לא הוכרזו רשמית כזוכות.

המכרז נערך אונליין במשך כמעט 12 שעות, כאשר כל אחד מהמשתתפים שהגיעו לגמר היה צריך לתת מענה לתמהיל של 60% מחיר ו-40% איכות. מלבד הראל ופוג'יטסו השתתפו דורקום עם HP, סיסקו עם בינת ודל עם מלם תים ומטריקס.

יוסי צייגר, מנכ"ל הראל טכנולוגיות, אישר כי החברה קיבלה את ההודעה על כך שהמחיר שהיא הציעה היה הטוב ביותר, אולם הדגיש שלא ניתן להבין מזה שמדובר במחיר הנמוך ביותר, והוא מאמין שמרכיב האיכות בהצעה ומחשבי פוג'יטסו היוו מרכיב חשוב ביותר בהחלטה של הממשלה לבחור בהם.

יצוין כי מדובר במכרז מסגרת ומעתה, כל משרד ממשלתי שיצא לפרויקט של שרתי Rack יהיה חייב להטמיע את השרתים של פוג'יטסו יחד עם הראל טכנולוגיות, שהיא האינטגרטור הראשי שככל הנראה זכה.

יוסי צייגר, מנכ"ל הראל טכנולוגיות. צילום: יח"צ

יוסי צייגר, מנכ"ל הראל טכנולוגיות. צילום: יח"צ

הראל היא זכיינית ותיקה של הממשלה בתחום השרתים – בעיקר שרתי בלייד, עם לנובו, אולם היא ניגשה בפעם הראשונה למכרז שרתי Rack שפרסמה הממשלה. לנובו לא ניגשה למכרז, מאחר שהממשלה אסרה על חברות שכבר עובדות אתה לגשת אליו, כדי לוודא גיוון בין הספקים.

"השרתים של פוג'יטסו הם שחקן חדש בישראל, אבל לא בעולם" אמר צייגר. "יש ניסיון רב בהטמעת שרתי Rack שלה אצל ממשלות באירופה ובין היתר, היא הספק הראשי של ממשלת גרמניה. סביר להניח שזה היה אחד השיקולים בבחירה בנו". הוא ציין כי הטמעת השרתים בממשלה תחל מיד לאחר ההודעה על הזכייה במכרז.

פוגי'טסו זכתה לפני שנה במכרז ממשלתי של מחשבים ניידים קלי משקל מדגם U939, ועד כה סופקו מאות יחידות מהם.

דרישות המכרז

במכרז שפרסם מינהל הרכש צוינו דרישות החומרה הבאות: תמיכה בממשק ניהול ווב, שיאפשר גישה מרחוק; תמיכה ב-Windows Server 2016, במערכת ההפעלה של VMware ובמערכות לינוקס; תצורה של עד 2U; ועד שני מעבדים, למעט שרתי SAP HANA, שדורשים ארבעה מעבדים לפחות.

כמו כן, במכרז צוין כי אחד השיקולים בבחירת הזכיין הוא הוכחה ליכולת של חיסכון במשאבי ארון השרתים.

מהם שרתי Rack?

שרתי Rack נחשבים לחלופה לשרתי בלייד. בניגוד לתצורה של שרתי בלייד, הם לא חייבים להיות חלק ממארז, שכולל בדרך כלל עד 14 שרתים, אלא יכולים לעבוד כעמדה בודדת, עם מערכת חשמל וחיבור עצמאיים. בדרך כלל, שרתי Rack משרתים בארגונים שזקוקים לשרת אחד או יותר, והתצורה של בלייד אינה מתאימה להם.

יצוין שבזמן האחרון מורגשת מצוקה בממשלה, מאחר שיש מניעה לרכוש ציוד שמיוצר בסין. המצוקה מורגשת בעיקר בגופים ביטחוניים, משרד ראש הממשלה ומשרדים שצריכים להחליף את הציודים אלה. לעומת זאת, השרתים שזכו במכרז מיוצרים ביפן ובגרמניה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אופיר

    כתבה מאוד מעניינת. חשוב לציין שהובלת שרתים צריכה לכלול ציוד מיוחד להובלת חדרי השרתים והמחשבים כגון אמצעי העברה מרופדים לצורך העברת ציוד אלקטרוני רגיש ללא גרימת נזקים כלשהם. למשל, ממה שבדקתי שימוש במנוף מכאני יכול לסיוע בהובלת שרתים גדולים במיוחד. מצאתי על מידע מעולה בhttps://bit.ly/2O5PSG0 ואני חושבת שיוכל לסייע גם לכם.

אירועים קרובים